Gå til innhold

vindusviskere fungerer ikke. e38


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei.   viskeren på bilen nektet plutselig etter at bilen har stått en liten periode. 

 

bilen starter og går fint så det er nok strøm.   vindusspyleren tuller og litt. noen ganger går den noen ganger ikke.  men viskeren funker ikke på noen hastigheter.   har sjekket sikringene framme i motorrommet uten og finne noe spesielt. 

hører ikke at det klikker i noen releer.  skal det det ?    alle tips mottas med takk :D

 

gjelder e38 1994-modell uten regnsensor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tak for tipset, skal ta og sjekke dette i morgen jeg :D 

 

e39n har slått lekk av vann.  kommer inn bak dørpanelene, så jeg må få satt den inn til tørk og fiks. men får ikke gjort det før 7ern har viskere.  rimelig håpløst uten på denne årstiden  :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ut releene i sta. og de så forsåvidt greie ut,  men styrelederene datt ut av kontakten når jeg fiklet nedi der.  kablene var rett og slett av-eiret.  men nå har jeg ett problem med å finne ut hva som skal hvor. 

har gs oversikt på dette?   frister og bare levere den dit kjenner jeg :?

 

fikk forresten åpnet dreneringen på boksen, den var jo potte tett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, det var vann opp til bunnen av releene. så soklene sto i vann. 

 

klarer ikke helt og skjønne hvor vannet kommer fra, men den har stått oppjekket bak en tid mens jeg ventet på noen eksosklemmer, og det har jo regnet noe perverst.    men skulle tru det har stått vann der en stund iom at ledningene er så irret.  men kanskje det irrer jfort om det står strøm på det... 

 

var og kikket litt innpå koed, og de selger jo nye sokkler og releer.  men det var det og koblet dette da..

ligger wds på nett eller?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke åpnet wds jeg. må ha internet explorer 5.5 eller nyere.  noe som ikke viser seg å være så lett og finne for mac.

 

klippet bort endene av de løse kablene i dag og monterte på wago.    prøvde og måle spenning på kablene når visker-hendelen sto på.  men målte ingenting.  merkelig.

 

frister litt og montere abico på kablene og koble de rett i releet.  for å få ut pinnene på soklene og lodde nedi den trange boksen der trur jeg kan bli morro..     alternativt så kan det være like greit å skjøte ut alle kablene til grei lengde slik at jeg får montert ny relesokkel først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...