Gå til innhold

Diff til E30


Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Vedlagt ligger bilder av en diff til E30, da jeg kjøpte bilen fikk jeg den med og beskjed om at den sannsynligvis var fra en E30 M3. Jeg føler kompetansen her er størst. Hva er det og hva er den verdt? Sviver fint og det virker som om den har sperre. 

Mvh. 

Clerion 

20170105_141823.jpg

20170105_141800.jpg

20170105_141746.jpg

20170105_141651.jpg

20170105_141812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært en merkeplate som forteller dette. Utvekslingen angir hvor mange ganger inngående aksling må rotere (feks 3,25) for at utgående skal gå rundt 1 gang.

det kan være vanskelig å vite akkurat uten verktøy. Alternativet er å åpne diffen og se hvilken innmat det er, eller se hvilket turtall du har i et gitt gir (4gir pleier å være 1:1 )i en gitt fart med denne diffen. Når du i tillegg vet rulleomkretsen på dekka dine, kan du gjøre et estimat for omtrent hvilken utveksling det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plata som forteller utveksling og om den har sperre (Bokstaven S) er ikke på den diffen. Den sitter skrudd fast under en av boltene som holder baklokket på plass. Nr som står på selve huset forteller ingenting annet enn at det er en 210 diff(størrelsen på selve huset) Flere vanlige E30er ble levert med 210 diffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 kom bare med 168 (6 bolter på diff lokket. Kom på 4syl biler og 320i) og 188 differ (8bolter, og de eneste som kan ha sperre) diffene kan brukes om hverandre. Med 210 diff trengs det annet diffoppheng enn hva som kom orginalt på e30.

De tallene forteller dessverre ikke så mye.. men du kan kjenne på diffen om det er sperre. Hvis utgående akslinger går samme vei, til tross for at du prøver å holde igjen, er det sperre.

uansett, har du prøvd å snurre på inngående aksling og se hvor mange runder du får pr omdreining av utgående?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Skimmy_76 skrev:

Hvilke E30 har kommet med 210 diff?

Jeg har aldri hørt om eller funnet noen, derfor er det E28 M5 diff på min. E32 passer også. Med modifikasjoner og nye drivaksler såklart.

My bad. Mente selfølgelig 188 diff... Flere E30er kom med 188 diff.. 210 diffen ble levert på 5 serie. Jeg som blander. Sooorryyyy. Kjempe tabbe ifra min side.. :(

 

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hawkon88 skrev:

E30 kom bare med 168 (6 bolter på diff lokket. Kom på 4syl biler og 320i) og 188 differ (8bolter, og de eneste som kan ha sperre) diffene kan brukes om hverandre. Med 210 diff trengs det annet diffoppheng enn hva som kom orginalt på e30.

De tallene forteller dessverre ikke så mye.. men du kan kjenne på diffen om det er sperre. Hvis utgående akslinger går samme vei, til tross for at du prøver å holde igjen, er det sperre.

uansett, har du prøvd å snurre på inngående aksling og se hvor mange runder du får pr omdreining av utgående?

 

 

 

 

Skal prøve dette :) For meg virket det som om den hadde sperre men skal prøve litt hardere. Noe dritt at den tagn mangler da, hadde gjort ting så mye lettere 😂Takk for svar 

Endret av Clerion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å holde igjen for hånd ihvertfall. I forhold til utveksling snurret den som går inn litt over 3,5 runder når jeg snurret de to som går ut. Utifra forklaringen på nettopp dette skjønner dere sikkert akkurat hvor peiling jeg har 😂 Hvilken utveksling har den da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...