Gå til innhold

Diff til E30


Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Nå er jo dette en 188 diff, så hva som ble levert i 210 er ikke relevant. 

Kan høres ut som om det er en sperrediff med 3,46:1 utveksling.

Her er hvertfall en liste over hva som ble levert:

http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/Differential

Det listen omtaler som medium er 188 diffen.

Nå har det vært påstått tidligere i tråden at det ER en 210 diff, men det er kanskje ikke relevant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke vært påstått. Øyvind L mente det var 210, og gikk tilbake på det.

Bildene av en 188 diff, og 210 ble aldri levert på e30. Ikke passer den uten modifiseringer heller, noe du selv hevder å ha gjort for noen innlegg siden i denne tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diffen fra E28 m5 og m535, e32 750 passer rett i traversen. Bakre diffeste må lages, spesialaksler fra PPF og modifiserte nav fra e28/34 er oppskriften.

Så diffen passer rett i traversen uten modifikasjoner, men å få det kjørbart er langt fra bolt on.

På en annen side, har du først gjort dette, har du bakstilling som tåler herjing på bane med 1000+whp og 1000+wnm.

 

Nok off topic fra din side.

Endret av Skimmy_76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skimmy_76 skrev:

Diffen fra E28 m5 og m535, e32 750 passer rett i traversen. Bakre diffeste må lages, spesialaksler fra PPF og modifiserte nav fra e28/34 er oppskriften.

Så diffen passer rett i traversen uten modifikasjoner, men å få det kjørbart er langt fra bolt on.

På en annen side, har du først gjort dette, har du bakstilling som tåler herjing på bane med 1000+whp og 1000+wnm.

 

Nok off topic fra din side.

det er ikke jeg som er off-topic :-) Vil du diskutere det videre, kan du gjerne sende meg pm.

clerion, jeg ville lagt den ut med en beskrivelse om at du tror det er en orginal 188sperre diff med 3.46 utveksling.

 

Prisantydning 5000/bud med forutsetning av at du vet den ikke uler, eller har slark. Facebook gruppa med e30deler er en fin måte å få igang budrunde på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette var artig lesning. I forhold til tilstand har jeg aldri hørt den, jeg fikk den som sagt med når jeg kjøpte bilen. Spørs om selger hadde noen gromme planer med den men valgte å selge den som en original perle. Det virker som om den sviver utrøblete ihvertfall men det er for hånd, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...