Gå til innhold

Bmw E53 X5 Kaldstart.


Steffen_82
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har startproblemer på min 04 modell X5 3 diesel når det er fra -5 og nedover. fyrer på 2-3 sylindrer før hastigheten på motoren klarer og "tenne" resterende sylindrer.

Motorn går fint når den har fått startet. og ingen startproblemer fra -5 og oppover.

 

Har en mistanke om at det er noen dyser som er intern lekasje på, mitt spørsmål er da: er det noen som har prøvd og få tak i nye dyse spisser til injectoren og byttet dette?

Hel injector er svindyrt;) ser det selges løse dysespisser på ebay. 

 

og er det noen som vet hvilket merke de orginale dysene er?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Steffen_82 skrev:

Glødeplugger er byttet. Har vært inne på tanken om gløde rele, men etter det jeg har lest på nett så virker det sånn at det er dysene desverre.

Hva med å lese litt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, TRF-Racing skrev:

Hva med å lese litt her?

Hva mener du? Jeg har lest tråder på forumet og ellers litt rundt på nett. 

men det egentlige spørsmålet var om noen vet om det er muligt og bytte dysespiss og hvilket fabrikat orginale dyser er;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på url i signaturen til TRF-Racing;  http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/page-1 Det står veldig mye relevant info i første post :wink:

Edit: jeg har hatt samme symptomer på min e39 og da var det 4 av 6 glødeplugger som var dårlige, byttet de og siden var det aldri problem med start i kulde og at ikke alle sylindre tente med en gang.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sondre skrev:

Klikk på url i signaturen til TRF-Racing;  http://bimmers.no/topic/683719-bmw-dieselmotorer/page-1 Det står veldig mye relevant info i første post :wink:

Edit: jeg har hatt samme symptomer på min e39 og da var det 4 av 6 glødeplugger som var dårlige, byttet de og siden var det aldri problem med start i kulde og at ikke alle sylindre tente med en gang.

Har lest på denne tråden;) 

Byttet glødeplugger i fjor vinter, uten at det ble noe bedre. Visst det skulle vært glødepluggen så skulle vel motoren vært tungstartet over -5 grader også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er varmere så er vel ikke glødebehovet like stort eller tilstede i det hele tatt, så jeg tror problemer med gløding framtrer kun når temperaturen er slik du beskriver. Er det problem med dyse så vil jeg tro at problemet er tilstede uavhengig av temperatur? Siden du har byttet glødeplugger så er jeg enig i at det er rart, men kan vær lurt og ohme pluggene for å være sikker på at de er ok. Jeg hadde bare problemer når det var kaldt, fra noen minusgrader og kaldere. Bør kanskje sjekke at gløderele er ok også?

Men er ikke fagperson så det blir mest synsing og egen erfaring :wink:

EDIT: Viktig at batteriet også har nok strøm.

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sondre skrev:

Når det er varmere så er vel ikke glødebehovet like stort eller tilstede i det hele tatt, så jeg tror problemer med gløding framtrer kun når temperaturen er slik du beskriver. Er det problem med dyse så vil jeg tro at problemet er tilstede uavhengig av temperatur? Siden du har byttet glødeplugger så er jeg enig i at det er rart, men kan vær lurt og ohme pluggene for å være sikker på at de er ok. Jeg hadde bare problemer når det var kaldt, fra noen minusgrader og kaldere. Bør kanskje sjekke at gløderele er ok også?

Men er ikke fagperson så det blir mest synsing og egen erfaring :wink:

EDIT: Viktig at batteriet også har nok strøm.

Har bare problemer fra ca -5 og nedover. ellers starter bilen uten problemer. og går fint og gjevnt på tomgang.

Kansje prøve med med gløderele siden det er noen kr billigere enn dyser;)

 

Batteriet er full ladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dyse problemer så skal man normalt sett ha en bil som er vanskelig å starte når den er varm. Du kan forsåvidt enkelt sjekke om det er høy indre lekkasje på dysene selv enkelt med måleglass og noen slange stumper. 

Alt dette er godt beskrevet i tråden som trf og andre har allerede skrevet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...