Gå til innhold

Max eDrive ikke tilgjengelig


Valgraph
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde min 330e inne hos Bilia forrige uke og fikk da beskjed om at det var en aksjon på 330e som gjaldt "varme", men fikk ikke med meg om det var varme i bilen eller varme i batteriet. Merket ingen forskjell på bilen før og etter at dette ble utført annet enn at elektrisk rekkevidde rapporteres som ca. 8 km mer i ConnectedDrive-appen enn før. Bilen min ble levert april 2016 og den var hos Bilia for å utbedre noe helt annet (tuten var blitt spinkel og lav).

Utover det så kjenner jeg meg igjen i at bensinmotor starter når det er kaldt ute. Får ofte en varseltrekant i dashbordet om at max edrive ikke er tilgjengelig men den forsvinner alltid etter at bilen har kjørt litt.

Auto start/stopp har jeg ingen issues med, den stopper ikke motoren de første par minuttene etter start men etter det går den av og på som den skal.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fikk det fikset idag. Ringte BMW og de ville ha meg inn på verksted. Men det hadde eg ikke tid til pga jobb. ca 2 timer etterpå (bilen stod ute i ca 0 grader uten lading. Batteri på ca 94%) Da fungerte plutselig alt. La merke til at det også var noen nye "symbol" i infoskjermen ved speedometeret. eboost hadde aldri kommet opp før når eg ga på. Selv om el motoren har hjulpet til under akselerasjon før. Så enten har BMW vært inn på bilen min via simkortet (som de ikke vil erkjenne virket det som :P ) For det BMW ville ha meg inn på verksted for var omkoding av bilen. Eller så har det lusket en mekaniker i buskene der eg var på besøk :P Men hvertfall bra at alt fungerer. For nå i det minste.
Men hadde vært greit å vist hva det var som skapte problemer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tommy_sn skrev:

Så batteriene "forvarmes" når bilen settes til oppvarming via appen før kjøring?

Det vet eg ikke.. Eg tror ikke det. Men om batteriene må være "varme" for å kunne brukes til MAX eDrive, burde det jo være en form for varming på en eller annen måte. Enten via lading eller via forvarming av kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, tommy_sn skrev:

Så batteriene "forvarmes" når bilen settes til oppvarming via appen før kjøring?

Batteriene har ingen varmer som i3 har, men batteriet vil varmes pga. strømmen som passerer gjennom batteriet ved lading og når det brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...