Evopower

Evopowers E39 520d prosjektet vurderes solgt

Recommended Posts

1 time siden, jokkeeng skrev:

Skal ikke blinde/fjerne EGR?:)

Har blendeplate som monteres mellom egr og innsug :) selve veksleren må stå på grunn av at kjøleslangene går innom den. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, salnes34 skrev:

Mye bra arbeid her :) Godt den får bra med vedlikehold og blir reddet fra huggeren.

Takk for det :) moro å holde en e39 i skikk. Prøve å holde oem look å ikke råne den til for mye :P

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Evopower skrev:

Takk for det :) moro å holde en e39 i skikk. Prøve å holde oem look å ikke råne den til for mye :P

Helt enig med den tankegangen :D !

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Da var venstre side ferdig sveisa og grunnet :) liten bildeserie medfølger. Var ikke lett å sveise opp-ned, selv på styrke 1 på apparatet så brant det gjennom. Men fant ut av teknikken etterhvert :) det skal 2 komponent fyller/primer oppå grunningen, og fugemasse over der igjen. Før det blir avsluttet med tectyl. Så dette ruster ikke!

Nå skal høyre side til pers etterpå.

20170715_144418.jpg

20170715_214240.jpg

20170716_002234.jpg

20170716_191839.jpg

20170716_003952.jpg

20170716_195233.jpg

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

https://www.finn.no/102280770

Flott bil som jeg fikk opp som varsel på finn.no appen og som jeg 20 minutter senere var å såg på. Ble veldig gira og villig til å sette meg i gjeld og/ eller selge alt jeg har av biler og prosjekter for å denne bilen i mitt eie.

Så derfor ber jeg noen  med litt mer realistiske/objektive øyne øyne om de kan finne på noe å fraråde meg denne bilen på? Før dere sier at det er for dyrt for en 4'er diesel; sjekk utstyr og fargekombo! 

Jeg har sett på bilen og den er utrolig strøken; førersete er som nytt, det lukter som nytt inne i bilen, rust finnes ikke på de vanlige f10 plassene og det er ikke en eneste bulk eller vaskeripe på bilen. Entusiasteid mest sannsynlig.

E39 har jeg ennå plan om å bli ferdig med, så no worries der :) men e46 m3 løpsbilen og bilhengeren til denne lever farlig nå... dersom jeg selger dem samlet for 170.000 kr så trenger jeg å låne 120.000 og kan legge inn penger på lånet kjappere når jeg har quick flippa en v70 awd jeg nettopp fikk hjem. Ved å selge m3 blir det å gi opp alt jeg har jobbet opp siden jeg var 15 år samt den hobbyen blir ikke fortsatt med noe mer. Det gjelder ikke bare pga bilen i annonsen, men uansett dersom jeg skal en dag få meg en nyere bil. Men det er NÅ denne superskjeldne bilen er i butikken. Jeg betaler som kjent ekstra bare for å få manuell. 

Det eneste store aberet, er n47 og registerproblematikken. Noen gode kilder å finne ut om det gjelder denne 2011 modellen? Bavaria sier garantert; " registerhavari på f10? Aldri hørt om!"

Valgets kvaler, med andre ord! :)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Altså... Det HAR oppstått tilfeller med registerulyd på F1x.. De har vel N47D20C av en eller annen form, men etter hva jeg har fått med meg så er det mye sjeldnere med tilfeller på de kontra tidligere utgaver av N47, hovedsaklig N47D20A som man finner i "tidlige" E9x, E6x, E8x osv. Men kan være greit å forhøre seg om den bilen uansett.

Men som jeg sa i Finn-tråden, rå farge på interiøret :) Flott farge på utsiden også.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

er litt kritisk til å bytte s54 til 4r diesel, men vi har akkurat samme preferanser og skal du ha f10 og er fornøyd med motoren skjønner jeg godt du er gira :) 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer