Evopower

Evopowers E39 520d prosjektet vurderes solgt

Recommended Posts

Det blir tett :) men verktøyet er tricky å få stor nok flens på første. Må løsne verktøyet og ta nytt tak på en måte, for å utvide til en skikkelig boble som nesten er like bred som selve mutteren. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Slik er ståa:

Bilen er nå 80% ferdig, bortsett fra selve lakkjobben helt til slutt. 

Bilen har fått det meste nytt i drivverk, understell og utvendig motor. Interiør er msport alcantara. Den har fått sveiset opp rust. Gjestår litt rustsveising framme. Nye kanaler medfølger. Alt av innerskjermer og plastdeksler under motor er nytt. Nye bremserør. 

Ellers gjenstår det montering av bakaksling. Deretter få den på hjula og pusser ned for hellakkering.

Kjøpte bilen for 30.000kr og har lagt ut 55.000kr på den. Så totalt ligger den nå på 85.000kr FØR lakkering. Det er ikke flere utgifter som gjenstår, rent mekanisk. Lakkjobben gjenstår. 15-20.000kr er estimert.  Jeg har estimert ferdig montasje samt nedpussing før lakk til å ligge på omlagt 100 timer.

Nå har det blitt en endring i helsa mi som gjør at jeg vurderer salg av bilen. E46 m3 ligger allerede ute for salg. Samme med hengeren. Jeg har fått reisejobb, samt et oppussingsprosjekt på en leilighet som må prioriteres. Har da kun helgene til rådighet, og kombinert med stadig mer familiære aktiviteter samt en helse som går mer og mer nedover, vurderes denne nå for salg og heller kjøre madammens bil i tillegg til min firmabil.

Alternativet er at bilen står på ubestemt tid som prosjekt. Ulempen er at garasjen som bilen står i skal snart inntas av eierne. Da vi bor i blokk, uten mulighet for skru og hus/garasje ligger flere år frem i tid rent økonomisk, må den nok bort. Leie lagring av bilen en annen plass ser jeg på som ulønnsomt.

Jeg sier ikke dette er kroken på prosjektet, men den må snart bort. Eller den kan selges for rett pris. Litt montering og lakk så er dette en nullstilt bil som går i årevis fremover.

Er ikke redd for å ta imot bud her på tråden  :)

Redigert av Evopower

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå