Gå til innhold

Min e61 (solgt)


 Share

Anbefalte innlegg

Byttet foringer på braketten til girvelgeren :) kjøpte ny girspak, til e60 545i, da denne skal være kortere i slagene. Men som dere ser, så er den lik 520d, bare bittelitt kortere i enden med girkula. Det fine er at den har innebygde shims, så man slipper de ekstra plastskivene på overføringen.

20170617_215649.jpg

20170617_215803.jpg

20170617_220415.jpg

20170617_220627.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakstillinga ute og gir også den en skikkelig vask.

På EU ble det påpekt ødelagt ytre drivmanskjett pga mye knutefett som lå rundt der. Etter å ha spylt det bort, finner jeg ikke brudd på manskjetten :P noe gammelt gris som lar ligget der etter at forrige eier skiftet hjullager på denne siden antakelig.

Traversforingene var som ventet dårlige, så disse skal nye. Ellers fant jeg ingen slark eller noe løst med "kubein" testen.

20170618_161627.jpg

20170618_162812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Det der er jo ikke helt heldig.

Har forresten et sett stabstag liggende fra en e39 530d Msport2 sedan om du er interessert (siden du allikevel driver med understell). Går for en fair/rimelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synderen ser ut til å være returslangene. Porøse og brakk bare jeg tok på dem.  Kan nok ha dryppet en del her. Får rengjøre, bytte slangene og se :) prøvde så smått på å få ut glødepluggene også, men måtte gi meg i fare for å knekke dem tvert av. Satt ganske bra, så disse får vi bryne oss på senere..

20170619_204039.jpg

20170619_210520.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det mest demontering, og ikke så spennende kanskje :P så alt jeg legger ut nå er mer som en dokumentasjonsbit i forhold til et fremtidig salg. Regner ikke med så mange kommentarer foreløpig :P Men kjekt at du følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61 (solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...