Gå til innhold

Min e61 (solgt)


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Evopower skrev:

Deretter må giroverføringen gjøred noe med. Den er slarkete, som jo er easy fix. Men vurderer å sette inn girstang fra e60 545i manuell, som er kortere i slagene. 

Giroverføringen blir ikke så mye bedre selv med nye pakninger og foringer på E39 har jeg merket.. Overføring fra 545i er derimot en veldig fin oppgradering, noe jeg har veldig lyst på i min og :) Koster vel ikke alt for mye, og får mye tightere og kortere girskift som du sier. Tror ikke det er all verdens jobb heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gabz skrev:

Giroverføringen blir ikke så mye bedre selv med nye pakninger og foringer på E39 har jeg merket.. Overføring fra 545i er derimot en veldig fin oppgradering, noe jeg har veldig lyst på i min og :) Koster vel ikke alt for mye, og får mye tightere og kortere girskift som du sier. Tror ikke det er all verdens jobb heller.

Bare å bytte plastskivene nede på koblingen mellom spak og stag, samt plasthylsa som girspaken står i, hjelper litt men ikke nok. Man må videre inn i kassa for å få det skikkelig; ref video:

Jeg får lage en diy når den tid kommer. Og se om det har noe for seg :P ikke sikkert det blir perfekt som du sier, da man etter snart 300k sikkert har slitasje innvendig i sjaltegafler osv. Litt slark må man nok alltid leve med.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen hadde hvite blink på baklykter da jeg kjøpte den. Men resten var orange. Noe sier meg at baklyktene en gang har blitt ødelagt og erstattet med hvite blink. Jeg kjøpte derfor hvite sideblink, men framlyktene beholder jeg orange, da jeg synes de ser finere ut :)

Jeg fikk ved en feil 2 par hvite sideblink, så jeg selger det ene settet, nytt i eske. Kom med bud :D 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Gabz skrev:

Ah, okei. Har en kompis som byttet alle de plastbitene uten noe veldig stor forskjell nemlig, var fortsatt en del slark.

Om det er meg du tenker på så har jeg endret meningen litt etter å ha prøvd en skikkelig sliten E39 ;)

Stemmer at det ble ikke så godt som jeg ønsket meg, men sammenlignet med noe veldig slitt var det faktisk merkbar forskjell, min var åpenbart ikke så ille til å begynne med. Største ulempen er at staget fra girkassa til spaken er et enkeltstag formet som en L og vil ikke bli så fast som et gaffelstag, koste en 1000-lapp ny gjør det også, men det bør nesten byttes om man skal få bedre overføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må det følges med på, flott bil i en sjelden farge!

Idet jeg kom inn i tråden trodde jeg at jeg hadde kommet inn i Gabz sin tråd med en 520D sedan e39 med skifergrønn farge, tok meg noen sekunder før jeg til slutt skjønte at det fantes en tvillingbil:lol:

Jeg stemmer for orange baklykter hvis du kommer over noen, da ikke så mange har det og det blir matchende rundt hele bilen ;)
Jeg følger med på videre oppgraderinger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.1.2017 at 0.27, Freakshow skrev:

pen bil! :) liker fargen ja! :D
og motorommet ble jo som nytt!

Takk for det :D

Ja fargen er fin, men også skjelden. Det siste punktet teller mye for meg, men fargen var aldri noe avgjørende punkt for kjøpet, annet enn at den skilte seg ut da jeg scrollet nedover på finn.no. går mye i svart, sølv og mørkegrønt

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde under; Et av mine favorittprodukter. Som regel kjøper man et produkt og blir bare middels imponert av hva det gjør i forhold til reklamert. Men på Meguiars natural shine protectant er jeg blitt imponert! Går til alt av plast og gummi. Etterlater new look uten å være klissete. Lukter bra. Holder lenge. :)

 

 

g4116_1_800x600.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Evopower skrev:

Som tråden sier: hvilke upgrades har jeg i tankene? 

Tenker først og fremst på sportsinteriør og ratt. Deretter må giroverføringen gjøred noe med. Den er slarkete, som jo er easy fix. Men vurderer å sette inn girstang fra e60 545i manuell, som er kortere i slagene. 

Senere må bakaksling få nye foringer og jeg skal få bestilt inn nye velourmatter.

Jeg er også skikkelig i tvil om jeg skal kjøre original look eller full msport med ny lakk, originale senkefjører osv. Dette er jo en daily, ikke en show & shine bil. Kostnadene vil jeg også holde nede. Uansett om den er standard utvendig, skal den få sportsinteriør. Ser rimelig trist ut nå :P 

Bilde

Jeg har grått elektrisk skinn, og svart sportsskinn (førersetet må omtrekkes) om du er gira. Vestfold :P20170107_193240.jpg

20170107_193603.jpg

 

Sorry @Gabz, mobilkameraet mitt tar ræva bilder pga ødelagt linse :lol:

 

Det svarte står i bilen enda, mens det grå har jeg løst hjemme! ;)

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61 (solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...