Gå til innhold

Min e61 (solgt)


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Skikkelig vårdag på vestlandet i dag :D Det ble markert med å få av 16" piggfri og på med 17" sommer :)

Origiale BBS kantfelger som jeg fikk med på kjøpet, kler bilen bra. Men det er jo nå man ser behoved for evt senk. Men på bildet så har nok ikke bilen satt seg etter at den var jekket opp heller :P

30mm hadde kanskje ikke skadet? 2 av dekkene er bra, mens 2 er utslitt. Så må se på kronene om jeg klarer å bytte alle 4 eller bare 2. Jeg er over middels interresert og kresen på dekk, så det blir spennende å se hva bilen ender opp med ;)

Ikke lenge til EU heller, så får snart sette igang med oppstrekken på bilen før kontroll. Oppdateres med bilder av nye dekk og slikt når den tid kommer!

20170328_194735.jpg

20170328_195626.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig og se sommer dekka på plass😁 et nydelig tegn på vår! vi har venta for lenge på at våren skulle komme nå!😄 

bestilte nye dekk i går til rondellene som skal på i morgen! gleder meg godt til det! så jeg henger ikke langt bak 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det ble 2 nye sommerdekk :)Kormoran Gamma 235/45r17. Nytt merke som jeg ville prøve ut. Dekke har veldig myk gummi og bra dreneringsmønster som er bra her i Vest. Komfort og støymessig ganske likt som andre dekk jeg har prøvd i samme dim.

Noe støy og sporing er det, men det er nok jeg som er særs kritisk :P jeg har prioritert utseende og ofret litt komfort med 17" felgene. Neste nå er å gjøre bilen klar for EU. Bare bli 3 grader varmere nå :D

20170421_172502.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt i kveld med bil på bukk og plukket av litt av hvert :)

Av med eksos, fangere og mellomaksling . Lokalisert lekkasje i girkasse, så den også skal ut :) Overraskende lite rust under, bolter løsner, og alt går greit så langt ;)

20170428_221357.jpg

20170428_211247.jpg

20170428_225228.jpg

20170428_224246.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer demontering i kveld. Snart kommer dieseltank og bakaksling ned også.

Jeg demonterer alt slik at jeg får oversikt av hva som trengs nytt av foringer, bremser etc og får alt på en samlet bestilling :)

Tok ut kjølevifte og radiatordeksel:

 

20170430_191848.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plass i det minste i disse 4'erne :P

Såg over framkant motor. Løpehjul var som forventet, dårlig stand og man kjenner de slarker og bråker når man snurrer på dem. Vibrasjonsdemperen kjennes fast og fin ut, men ser (?) Ikke bra ut. Veldig bra å få tatt alt nå tenker jeg. Også dynamoen ralset litt, så vurderer nye lager i den også :)

 

 

20170430_193747.jpg

20170430_205448.jpg

20170430_205514.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå så langt i prosessen at dette er valget fremover: 

A; 520d blir aldri et yndet samleobjekt. Flikke og lakke og la den gå i flere år. Den som kjøper bilen etter meg kommer til å herje den ihjel uansett.

B; gå all in å bruke 20k+ på hellakkering. Penger man aldri får igjen, men den blir da "som ny" :)

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61 (solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...