Gå til innhold

Min e61 (solgt)


 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Otis skrev:

Kan jeg heller foreslå denne?

Spare 50.000 kr, få sekseren, og komfortseter og EDC i tillegg? Ja takk! Men den er automat... et enkelt valg for mange mellom de to, men jeg sliter der altså :P bensin eller diesel spiller ingen rolle, men ingen tvil om at den sekseren er nydelig og den siste sugesekseren om jeg ikke tar feil, som bmw noen gang produserte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Evopower skrev:

Spare 50.000 kr, få sekseren, og komfortseter og EDC i tillegg? Ja takk! Men den er automat... et enkelt valg for mange mellom de to, men jeg sliter der altså :P bensin eller diesel spiller ingen rolle, men ingen tvil om at den sekseren er nydelig og den siste sugesekseren om jeg ikke tar feil, som bmw noen gang produserte :)

Sportsautomat med F1 gir vel og merke :P Syns F10 er veldig god å kjøre med automat.

Pre-LCI 523, 528 og 530i var vel de siste selvpustende seksere ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DanielStance skrev:

Altså... Det HAR oppstått tilfeller med registerulyd på F1x.. De har vel N47D20C av en eller annen form, men etter hva jeg har fått med meg så er det mye sjeldnere med tilfeller på de kontra tidligere utgaver av N47, hovedsaklig N47D20A som man finner i "tidlige" E9x, E6x, E8x osv. Men kan være greit å forhøre seg om den bilen uansett.

Men som jeg sa i Finn-tråden, rå farge på interiøret :) Flott farge på utsiden også

Ok, så det er ikke garantert havari for å si det slik :P godt å høre :) mener en slik rep er på 40.000kr men jeg skal ringe bmw i morgen og forhøre meg for ordens skyld. Takker for info :)

 

 

1 time siden, hsd skrev:

er litt kritisk til å bytte s54 til 4r diesel, men vi har akkurat samme preferanser og skal du ha f10 og er fornøyd med motoren skjønner jeg godt du er gira :) 

Haha ja s54 er flott det om jeg bare kunne hatt den som bruksbil :) det er en motor jeg ikke får brukt så mye lenger, så da er det trist den bare står der. 

 

 

26 minutter siden, Gabz skrev:

Virket veldig fin den F10'en, spent på hva utfallet blir :) Lykke til!

Takker :) blir spennede å se. Ingen tvil om at bilen er i dyreste laget (noe den forretningen er kjent for) for selv om jeg vil ha bilen, så skal også jeg selge den en dag til et nærmest fraværende marked som ønsker manuelt gir. Selgeren sa at han som kom med denne i inbytte hadde vært hos flere andre forhandlere, og ikke vært fornøyd med byttepris. Grunnen var manuell og dem ville ikke ta inn bilen i frykt for å ikke få solgt den.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, DanielStance skrev:

Sportsautomat med F1 gir vel og merke :P Syns F10 er veldig god å kjøre med automat.

Pre-LCI 523, 528 og 530i var vel de siste selvpustende seksere ja?

En annen ting er jo om bilen har svart interiør? Var arkivfoto i annonsen. Jeg skal ikke ha svart skinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, DanielStance skrev:

Interiørfarge: Leder Dakota/df Venetobeige - LCDF

Se der ja :) trøtt nå tydeligvis. Men skal også legges til at madammen også kun ønsker manuelt gir, så da er det ikke bare å velge automat. Takk for tipset uansett ;)

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, awt skrev:

Det gjorde min også, helt til hun fikk seg automat. :D

Hehe ja automat er ikke til å unngå i fremtiden, må bare drøye det litt til :P for eksempel vil jeg tippe at g30 blir solgt med 0 antall manuelt girte 520d. Så dette er sånn sett siste sjangs.

Ingen tvil om at nyere bmw automat, og særs sportautomaten er noe av det bedre man får uansett bilmerke i dag. Så det er jo bra sånn sett. Har hatt en e28 525ia og en e60 520ia med automat og likte ingen av de. Så det henger nok igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du villig til å gi opp hobbyen bare for å kjøre en kulere bruksbil?

Greit at det er en pen bil, men vil du ikke savne å konkurrere, samt ha en rå bil for banekjøring?

 

 

For meg virker dette som en skikkelig impuls, men det er jo klart at det er dine biler, dine penger og ditt valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri gjeldet meg for og kjøpe en "godt" brukt 4 sylindra sur diesel og likevel måtte selge en grom banebil. Du kan vel rigge den om litt så den blir mer asfaltvennlig :)?  Så kan den jo brukes litt mer?  Er jo mange banetreff il.a ett år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.8.2017 at 1.24, Hawkon88 skrev:

Er du villig til å gi opp hobbyen bare for å kjøre en kulere bruksbil?

Greit at det er en pen bil, men vil du ikke savne å konkurrere, samt ha en rå bil for banekjøring?

 

 

For meg virker dette som en skikkelig impuls, men det er jo klart at det er dine biler, dine penger og ditt valg..

 

On 16.8.2017 at 12.16, Skulebollen skrev:

Jeg ville aldri gjeldet meg for og kjøpe en "godt" brukt 4 sylindra sur diesel og likevel måtte selge en grom banebil. Du kan vel rigge den om litt så den blir mer asfaltvennlig :)?  Så kan den jo brukes litt mer?  Er jo mange banetreff il.a ett år

 

On 16.8.2017 at 18.41, Freakshow skrev:

Angående vaskeriper osv, så skules det veldig lett av forhandler! ;)
men jeg ville nok aldri bytta ut m3´n med noe sånt nei!
hold deg te e39´n du! :)

 

Felles svar på dette er vel så enkelt som at jeg kunne tenke meg en nyere bil som bare fungerer liksom. Jeg har ikke råd til å kjøre lenger med m3'en uansett om det er rallycross eller bane. Men det er jo også ganske selvmotsigende å ha 4000 kr i lån per måned på en f10 hvis jeg ikke har råd å bruke samme sum på billøp pr måned.

Forskjellen er at på en f10 er det penger man til en viss grad får igjen, bortsett fra verditap. Det er også en flott bil å nyte hver dag, og ikke 4 ganger i året som m3. I tillegg er risikoen for å ødelegge noe på løp stor. Priseksempel om jeg knuser høyre hjuloppheng foran: 20.000kr. Men e39 er også en bil man kan nyte hver dag, og M3 taper seg ikke av å stå der heller. Så jeg har endt opp med at jeg bruker e39 på heltid og så ser jeg det an med m3. 

Hele grunnen til at m3 lever farlig er rett å slett at jeg har prioritert penger og tid på den sporten i 15 år. Men nå har jeg fått det litt opp i halsen, Så hvorfor ofre m3'en som dere sier? Det er nettopp den hobbyen som har gått foran litt for mye litt for lenge. Derfor :D

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Denne helgen blir det på nytt garasjetid :)

 

 

Demontert skjerm, innerskjerm og spylertank. Litt rust i fremkant her.

20171006_192004.jpg

 

 

 

Tok av innerskjerm venstre side samt deksel under kanal. Da ramlet denne ut.... Eksispotta til webasto dieselvarmeren :P

20171006_203823.jpg

 

 

 

Potte tett....

20171006_203842.jpg

 

 

Her hang den... i det minste er gulv og feste i orden :)

20171006_204404.jpg

 

 

 

Rent og pent i innerskjermer ;)

20171006_205158.jpg

 

 

 

Venstre kanal er helt møllspist desverre. Skrujernet går gjennom flere plasser. Ny kanal bestilt.

20171006_204426.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61 (solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...