Gå til innhold

E61 525d - Et nytt kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tenker sjeldent på forbruk men sjekket før og etter termostatbytte. Før byttet lå jeg på 0.87 l/mil Drammen-Larvik, men etter bytte av egr termostat og hovedtermostat på min 530d gikk forbruket ned til 0.74 l/mil :) 

Så det har nok mye å si at bilen bilen får driftstemperatur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips angående E60/61 pre-lci med automatkasser, jeg slet nemlig med driftstemperatur på min gamle. Den ble ikke helt bra før jeg byttet "varmeveksleren" til girkassa. Denne går på kjølesystemet og inneholder også en termostat, hvis den er defekt vil det være nesten umulig å oppnå stabil driftstemp.

https://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/17_0244/1/47760?steering=L&transmission=N&productiondate=20041100

Delenr 1 på tegning. Hvis EGR og hovedtermostat er byttet og bilen fortsatt sliter med å nå 90grader ( min gamle slet med å komme over 80 ) så er denne verdt å kikke på, både med tanke på bilens innebygde "rense-dpf-system" og forbruk. 

 

EDIT: dette kan godt tenkes gjelder LCI også, men det er jeg ikke sikker på. 

EDIT2: 

( dette vet dere sikkert hvordan dere gjør, men til info. Temp skal ligge på 88-92 avhengig av hvilken type hovedtermostat dere har i bilen ) 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ikke skjedd stort her. Bestilte meg noen lokk til å ha over tauekroken både foran og bak. Bilen brukes hver dag, har ikke stort nytt å fortelle. Men småfeila irriterer meg like mye enda, har dog ikke tatt meg råd eller tid til å fikse ting, da jeg sparer størsteparten av det jeg tjener om dagen :P Bilen rister ganske mye, litt usikker på om det er hjula eller noe i understellet (hatt i bukk, ingenting er løst, casterstag ble bytta i fjor høst). Så skal få kjørt innom og sjekka balansen i hjula en dag (tror jeg ga 600 sist, på dekk1) 😛

til vinteren har jeg litt lyst på en Tahoe! Men får se hva jeg ender opp med. Sto nede i Kragerø (er mye her da dama bor her uten egen bil) og etter en dag med snø ble bilen totalt innesnødd. Hadde vel stått der enda om ikke viking hadde dukka opp, haha 😛 Så vi får se, har lyst til å vinterlagre denne. 

Har ikke lyst til å selge da jeg ikke får igjen en dritt, pluss at det er mye småplukk som trekker ned pris 😛 Så tror det er bedre å lagre E61 en tørr plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
10 minutter siden, sveigis skrev:

Vær så snill å ikke selg denne til fordel for en Tahoe .

Jeg gjentar,IKKE  bytt denne i en Tahoe.

Jo Tahoe er kult ,men fader ,tenk komfort  og behold denne hvertfall.:)

Jeg kommer ikke til å selge den uansett :D Eneste byttet jeg kjnne gjort, hadde vært e39 med tilsvarende krefter og utstyr, men det blir også for mye penger i minus :P savner e39 en del, men denne er fantastisk på sin egen måte ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
16 timer siden, Shattered skrev:

Bilen har rulla 270 000 nå, og snart tid for eukontroll! :o skummelt. Skal kjøre den inn snart, så har jeg god tid. 

Det går nok veldig bra på eu skal du se :).

270000 og fremdeles like digg å kjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Det går nok veldig bra på eu skal du se :).

270000 og fremdeles like digg å kjøre ;)

Nja. Har hatt ei risting lenge nå. Så neste helg får djwik litt jobb med å bytte indre endeledd,  samt en liten service. Fikk jo casterstag på garanti heldigvis men det var mer enn bare det som rista. Har også eksoslukt inne i bilen, spesielt på tomgang, det irriterer meg noe så inni helvete. Mulig jeg får verkstedet hjemme til å se på det, men gidder ikke bruke de om det blir typ 15-20 000 i fiks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...