Gå til innhold

E61 525d - Et nytt kapittel


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Shattered skrev:

Nja. Har hatt ei risting lenge nå. Så neste helg får djwik litt jobb med å bytte indre endeledd,  samt en liten service. Fikk jo casterstag på garanti heldigvis men det var mer enn bare det som rista. Har også eksoslukt inne i bilen, spesielt på tomgang, det irriterer meg noe så inni helvete. Mulig jeg får verkstedet hjemme til å se på det, men gidder ikke bruke de om det blir typ 15-20 000 i fiks. 

Eksoslukt inni bil ,betyr nok en sprukket eksosmanifold.

En svakhet på disse ,men ikke så stor utgiftspost heldigvis.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, sveigis skrev:

Eksoslukt inni bil ,betyr nok en sprukket eksosmanifold.

En svakhet på disse ,men ikke så stor utgiftspost heldigvis.:)

Mulig det, den ble bytta rett før jeg kjøpte bilen så jeg vet ikke :p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Driver med å fikse litt på bilen om dagen - fikk bytta indre endeledd på søndag, skulle egentlig ta oljeservice men hadde glemt å kjøpe filter :P så fant vi ut at demperne foran må byttes da bilen er lavere på ene sida. Så jeg bestilte nå deler på koed til å fikse dette ;) Tenker ikke bare på eukontrollen, vil ha en bil det går an å kjøre med også :P

Må uansett bestille time til hjulstillingskontroll snart, tenker å ta en liten eukontroll rundt der. Så får vi se hvor mye det blir å fikse på! Vet det er en oljelekkasje i motoren en plass men vet ikke hvor. Samt at lyktespyleren ikke virker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Begynner å bli lei nå.  

Hadde bilen i bukk i dag for å sjekke ståa, synes den rister veldig og "seiler" på veien. Rart eller? Er ikke myw gummi igjen her nei. De 2 foran og ett bak. Bytta det ene i fjor fordi det punga og blakk som jeg var bytta jeg kun ett. 

Nå må alle 4 tas 😛 også må jeg få tatt 4hjulskontroll. 

 

Sliter også med at Idrive klikker, skur seg av og på, og jeg får ikke kommet inn på noe. 20181211_181007.jpg.3b6d9195afbaf2870d87ddbb87622085.jpg

20181211_180957.jpg.cebfdffeb80b15c91d94879455c6980c.jpg

 

Bildenr virker ikke i dag pga full server, men det er to helt gåene dekk 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ble litt inspirert av @sveigis til å oppdatere her. Skjer minimalt om dagen, bilen brukes (litt mindre enn normalt da det er nedskjæringer i bedriften jeg jobber for, så blir lite kjøring om dagen!) - kjører stort sett mellom Vestfold - Kragerø da jeg har dame der nede og ønsker å flytte om jeg klarer å få meg en jobb snart. 

Skal snart på eugodkjenning, og jeg vet at bilen ikke går gjennom på første forsøk! En del feil har det blitt. Men får bare sende den inn, så har jeg ut mars på å fikse alt.  Vet om: 

- lyktespyler virker ikke, vet ikke hvorfor 

- Eksoslekkasje framme i motoren, lukter død på tomgang 

- Sikkert noe mer men kommer ikke på alt i farta. Ccc'en har jeg ikke råd til å fikse for tida så kjører med telefon mes spotify i dashen om dagen! :lol:

her er et par bilder fra jeg kjørte trommesettet mitt til bandrommet - greit med litt plass når man driver med dette! 

Edit: kan også legge til at en bil nr 2 er enda under vurdering. Grubler litt på x5 e53, eller chevy tahoe, nissan king cab eller liknende.:P 

20181208_113539.thumb.jpg.564c246b92489c12d6642b56a10a92b5.jpg20181208_163119.thumb.jpg.0dc7187b0a20cd1af1061c6c1d770663.jpg20190116_205320.thumb.jpg.a932a1f690ca0c1adae0c16225ef70f7.jpg

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 7.59, sveigis skrev:

God bil dette 😀

Ja fine disse, når alt virker! :D Det store spørsmålet er jo om jeg skal beholde den, merker lysten på 4x4 kommer sigende opp i magen. :P Men vil ikke tenke på hva jeg klarer å få for denne, er nok ikke mye penger! :(

så svaret ditt litt seint haha :P

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
19 timer siden, Shattered skrev:

Heldigvis kom delene fra Koed i dag, rakk ikke hente de. Så da blir det fiks i helga forhåpentligvis! 

Bra 😀.

Kan jo ikke la denne flottingen ,gå med slark i lagrene .

Fikser du det selv eller er det verksted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...