Gå til innhold

E39: Andre som har bytta kupè vifte til uorginal her inne?


Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk trøbbel med klima vifta mi før jul, begynte og dure, deretter ikke alltid starte (men starta med et dunk på dashen), så ville den ikke starte av dunk heller.
Så jeg bestilte ny uorginal vifte fra koed, tenkte at det kan da ikke være noe spesiell forskjell her.

Når alt nå er montert og testet, så har denne vifta en forbanna irriterende ulyd når den går på visse hastigheter, det er vel fra 4 hakk og oppover.
Den lager en slags hylelyd, som er godt(!) hørbar på tomgang, og også ved saktere kjøring. Du HØRER at vifta endrer turtall osv.


Spørsmålet er da om andre har brukt denne uorginale vifta, og opplevd samme? Vil lyden gå bort etter litt bruk eller vil den være der for alltid?
Tror nemmelig ikke jeg klarer og høre på det der. Så nå sitter jeg her og angrer på at jeg ikke bare kjøpte orginal med en gang.
Var det som var planen, men så begynte jeg og tenke på at d kan jo faen ikke være så mye som kan gå galt med ei vifte.. Men ulyder tenkte jeg desverre ikke på.
 

 

Håper noen her inne har brukt samme vifte, hatt samme lyd og kan berolige meg med at den forsvinner etter hvert? :uh::wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok kanskje kjørt den på maks i en halv time eller så for å få fortgang i slitasje for å høre om lyden endrer seg. 

Gjør den ikke det, så hadde jeg klaget på den til selger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail til Koed, der jeg kjøpte den og spurt om det er vanlig at den bråker sånn når den er ny.
Kommer nok til og klage tror jeg, for den lyden der holder jeg ikke ut. Bråka mindre med gamle vifta som dura!

Nå har jeg bare en dårlig følelse på bilen hele tiden, føles ut som noe ikke er i orden med det bråket der.. :whatever:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...