Gå til innhold

Jimbo`s E39 520 Diesel 2002 -- En liten quick fix --


 Share

Anbefalte innlegg

Helt lik utstyrsliste som min jo! Savner interiørbilder...

Jeg har også daytime light switch. Har tenkt på det samme. Jeg tror det betyr at når den er vridd om helt til høyre pp kjørelys, da har du automatiske nærlys som følger tenningsnøkkelen. Du kan også kjøre bilen uten lys ved å ha bryteren i 0. Men fint å slippe å vri på bryteren på hver oppstart :) selv kjører  jeg angel+grøftelys så ofte det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, DanielStance said:

Skal vel kanskje stå DRL på lysbryteren din da? Aner ikke :P Har ikke det på noen av bilene mine.

jøss for en stor kar jeg er a du! men står vertfall ikke DRL på den men.. bilen min har fancy stuff vi ikke skjønner hva er, er jo ganske enestående det vel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Jimbo92 skrev:

jøss for en stor kar jeg er a du! men står vertfall ikke DRL på den men.. bilen min har fancy stuff vi ikke skjønner hva er, er jo ganske enestående det vel! 

Haha ja :P Ting man ikke forstår = Ekslusivt utstyr :lol:

Kanskje det har blitt fjernet eller noe :P Ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye forskjell på bensin og diesel, E36-en bruker som sagt en god del mer enda bilen har mindre hestekrefter, mindre slagvolum og veier mindre, den har dog automat, mens dieselen har manuell.

Vanskelig å måle på vinteren da, spesielt når man lar bilen stå på tomgang for å bli varm og Webastoen fyrer opp i tillegg.

Kjørecomputer er ikke helt å stole på, min viser vel 0,57L/mil siden sist resett og den er nok ikke helt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Evopower said:

Helt lik utstyrsliste som min jo! Savner interiørbilder...

Jeg har også daytime light switch. Har tenkt på det samme. Jeg tror det betyr at når den er vridd om helt til høyre pp kjørelys, da har du automatiske nærlys som følger tenningsnøkkelen. Du kan også kjøre bilen uten lys ved å ha bryteren i 0. Men fint å slippe å vri på bryteren på hver oppstart :) selv kjører  jeg angel+grøftelys så ofte det lar seg gjøre.

ja altså jeg kjører med kjøre lys, park og grøft lys :oops: jeg veit det er i mot reglementet men hadde du kjent meg så hadde du forstått hvor rå tøff jeg er for og si det sånn! rett og slett en ordentlig lov bryter!

men vertfall! jeg syntes det ser ekstremt pent ut med fult spektakelt av et oppmerksom het`s sykt lys show i fronten!

men med switchen helt til "høyere" som det er på min så må jeg også har grøft lys på på for at det skal fungere hvis ikke slår ikke lysene seg på.. så har liksom gått ut i fra at den egentlig skal slå park og kjøre lys av og på av seg selv men det gjør den ei!

Endret av Jimbo92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, E.C. said:

Mye forskjell på bensin og diesel, E36-en bruker som sagt en god del mer enda bilen har mindre hestekrefter, mindre slagvolum og veier mindre, den har dog automat, mens dieselen har manuell.

Vanskelig å måle på vinteren da, spesielt når man lar bilen stå på tomgang for å bli varm og Webastoen fyrer opp i tillegg.

Kjørecomputer er ikke helt å stole på, min viser vel 0,57L/mil siden sist resett og den er nok ikke helt der.

e36 er jo en liten og lett smidig bil! skulle vel ikke tru den var grådig på guffa :3

men sant som du sier kanskje ta og måle det når det er litt varmere. men i bunn og grunn syntes jeg den bruker relativt lite alike vell så har jo ikke alverden og si men penger spart er penger tjent! xD men wabesto har den ei... er dette kanskje noe man kan ettermontere? hvis jeg finner det fra en dele bil eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jimbo92 skrev:

e36 er jo en liten og lett smidig bil! skulle vel ikke tru den var grådig på guffa :3

men sant som du sier kanskje ta og måle det når det er litt varmere. men i bunn og grunn syntes jeg den bruker relativt lite alike vell så har jo ikke alverden og si men penger spart er penger tjent! xD men wabesto har den ei... er dette kanskje noe man kan ettermontere? hvis jeg finner det fra en dele bil eller noe i den duren?

Trodde kjørevarmer var en del av cold climate pakken? På min durer den i gang når varmeapparatet settes på 32 grader på begge sider og det er under 5 grader ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Evopower said:

Trodde kjørevarmer var en del av cold climate pakken? På min durer den i gang når varmeapparatet settes på 32 grader på begge sider og det er under 5 grader ute.

åh? har jeg aldri hørt om.. det kan jo bli artig og teste i morgen tidlig.. 

men hva vil det si i grunn? at den blir fortere varm når jeg starter den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Jimbo92 skrev:

åh? har jeg aldri hørt om.. det kan jo bli artig og teste i morgen tidlig.. 

men hva vil det si i grunn? at den blir fortere varm når jeg starter den? 

Den blir nok fortere varm. På tomgang så går nåla på temp måleren fra 73-86 grader når jeg aktiverer varmeren.

Men på min er hovedtermostaten slakk, så jeg får ikke rett inntrykk av den. For å si det på en annen måte: jeg må.ha varmeren i drift for å få optimal motortemperatur. Men varmeren slår seg av igjen når den nærmer seg driftstemperatur på motoren.

Ulempen er at man sitter å svetter i 32 grader :P 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Evopower said:

Den blir nok fortere varm. På tomgang så går nåla på temp måleren fra 73-86 grader når jeg aktiverer varmeren.

Men på min er hovedtermostaten slakk, så jeg får ikke rett inntrykk av den. For å si det på en annen måte: jeg må.ha varmeren i drift for å få optimal motortemperatur. Men varmeren slår seg av igjen når den nærmer seg driftstemperatur på motoren.

Ulempen er at man sitter å svetter i 32 grader :P 

Vell 32 grader er kanskje i det meste laget ja! Men kjekt og vite!

blir artig og teste! Er litt usikker på temp måleren min i grunn.. om sommeren er den alltid optimal. Men nå som det er vinter blir det optimal kun hvis jeg kjører bilen litt hardt. altså ikke herjing men at jeg holder en god omdreining i motoren. Og hvis jeg har vanlig kjøring samma om det er by eller langtur så står nåla mere mot kaldt en optimalt. Men jeg har bare gått ut i fra at bilen kjøler godt xD og den ikke klarer og varme den ordentlig opp siden det er kaldt ute.. men jeg har jo stusset litt.. jeg veit ikke om du kjenner deg igjen på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Jimbo92 skrev:

Vell 32 grader er kanskje i det meste laget ja! Men kjekt og vite!

blir artig og teste! Er litt usikker på temp måleren min i grunn.. om sommeren er den alltid optimal. Men nå som det er vinter blir det optimal kun hvis jeg kjører bilen litt hardt. altså ikke herjing men at jeg holder en god omdreining i motoren. Og hvis jeg har vanlig kjøring samma om det er by eller langtur så står nåla mere mot kaldt en optimalt. Men jeg har bare gått ut i fra at bilen kjøler godt xD og den ikke klarer og varme den ordentlig opp siden det er kaldt ute.. men jeg har jo stusset litt.. jeg veit ikke om du kjenner deg igjen på dette?

Det er vel akkurat slik min er også. Jeg satser på at det er termostaten, men skal ikke utelukke at det bare er det at motoren går så effektivt :P 

Bytter termostaten først og så skal jeg gi rapport ;) 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webasto starter bestandig med lavere motortemperatur enn 65 grader og under 5,5 grader ute. Den vil dog slå seg delvis av ved 70 grader og helt av 75 grader. Den bruker 0,25 liter diesel per time på full last. Alle som har webasto som kjøre varmer kan få det kodet om til parkeringsvarmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Webasto starter bestandig med lavere motortemperatur enn 65 grader og under 5,5 grader ute. Den vil dog slå seg delvis av ved 70 grader og helt av 75 grader. Den bruker 0,25 liter diesel per time på full last. Alle som har webasto som kjøre varmer kan få det kodet om til parkeringsvarmer. 

Ny lærdom :) men på min går varmeren uansett motortemp helt til den er oppe på 80 tallet i grader. Men varmeapparatet må stå på 32 grader. Er det noe feil da? Har du info om hvordan man bygger den om til parkeringsvarmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som det er rett. Den kjøler seg ned i 180 sekunder, kanskje det du hører? 

Det er ikke nødvendig med 32 grader på klima. 

Det er ingen ombygging, kun koding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...