Gå til innhold

Pedi's BMW E23 745i Highline: En tråd om "Direktøren": Update 19/9 side 16


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, fxslin skrev:

Har vel egentlig ikke så mye å bidra til tråden din. Men ønsker kun å oppmuntre deg til å forsette postene dine :-) 

Leste igjennom hele den monstertråden din om E28 du satte i stand forrige uke og den var en "real page turner".  Spennende (jakten på oljetrykk, godkjenning osv...) og lærerikt.

Håper jeg får andledning til å se på bilene dine en dag i framtiden!

 

I forrige uke faktisk? Jøss, er det noen som leser den ennå altså?? Hehe, det er bra - for jeg trodde den var omtrent avgått med døden :)

 

hvis du skal på E30Meet til sommeren, så kommer jeg nok med et par av bilene mine der. Det blir nok E28 og E23 (hvis den blir klar da)... Hvis ikke så kommer kanskje E24en istedenfor E23.

 

25 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Gidder du å legge ut linken til e28-prosjektet ditt Pedi ?

 

Den linken finner du i signaturen min :)

 

Advarsel: Den er liiiiitt lang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å se at du skal bygge om til preface. :-)

Har gått noen runder med meg selv også om hvorvidt jeg skal bygge om til preface eller beholde faceliften, det var preface E23 jeg i sin tid forelsket meg i og jeg har hatt 2stk preface E23, bl.a førstebilen. Det var en tid jeg ikke kunne fordra facelift, men i senere tid har det begynt å vokse litt på meg. Facelift ser bedre ut IRL enn på bilder og det hjelper stort å få lakkert frontspoileren og plastspeilene i bilens farge, det ser straks mer moderne og eksklusivt ut da i motsetning til den mer "rævtung gammel E23 med falmet grå plast og kjipe felger" looken, som jeg tror er skyld i at så mange har valgt å overse E23. Siden jeg er veldig fan av E24 også så føler jeg det passer med preface E23, blir på en måte 2 og 4 dørs utgave av "samme bilen" da siden de har så mange likhetstrekk utseendemessig. Facelift blir mer likt E28/E30 igjen, men med linjene til E24 på sidene og bak, så det er litt smak og behag føler jeg.

Vurderer sterkt å bygge om til preface selv også, har mer eller mindre bestemt meg for det men så hender det fra tid til annen at jeg får litt lyst på facelift også. Hvis jeg går for preface så kommer jeg trolig til å lage min egen vri på de A-stolpe listene og de på bakskjermene. Interiøret beholder jeg 100% facelift. Blir en blanding av det beste fra to verdener da, i følge meg selv. Men må være litt forsiktig så man ikke ender opp med hummer og kanari tilslutt, må se ut som at bilen kunne vært levert slik fra fabrikk.

Preface syns jeg har en mer agressiv look, mens facelift virker mer eksklusivt og moderne. Facelift virker også en god del bredere pga. at grillen ikke er like høy som på preface, bredere nyrer og at den er mer flat i snuten generelt sett.

En annen ting jeg til stadighet kjører meg selv fast med, er fargevalget.. Polaris er en veldig clean, men kanskje også litt kjedelig farge som når den er i bra stand får bilen til å se superstrøken ut. Skaper fin kontrast mot det sorte interiøret, men passer i mine øyne ikke så bra til preface og BBS frontspoiler, samt at kromlistene forsvinner litt mot sølvfargen. Bra allround farge, som aldri går av moten. Grå, slik førstebilen min var er en litt "tøffere" farge, spesielt når mørket faller på eller i litt dunkel belysning, gir litt mafia preg og passer bra til preface, men er litt kjedelig å se på når det er lyst ute og bilen har lettere for å se sjabby ut. Sort er jeg ikke kjempefan av, men det har potensiale på E23, ser ganske eksklusivt og limousin-aktig ut og passer kanskje best på facelift. Enten diamantschwartz eller bare ren svart uten noe metallic, som gir en dypere sort. Andre farger vet jeg ikke hva det skulle vært.. Rød f.eks syns jeg ikke E23 kler, det er de for stor og klumpete til. Så har man brune eller grønne ruter.. osv, osv.. Valgets kvaler sier jeg bare..

Siden bilen min likevel blir som ombygd å regne med modifisert 745 motor og drivverk etc. så syns jeg ikke det er galt å ha litt egne løsninger. Den bilen vil aldri bli ett samlerobjekt så lenge den ikke er 100% original. Som du sier er preface vs facelift kun snakk om skrudde deler så det er lett å bytte fra eller til. Eneste er at facelift har ekstra skruhull til den noe bredere a-stolpe listen som preface ikke har eller dekker over, og preface har skruhull i forskjermene som ikke facelift har eller dekker over.

Ble en del lengre enn jeg hadde tenkt dette her, men når jeg først begynner å skrive har jeg en tendens til å skrive mye. :wink:

Endret av ///MoePower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister Moe..

Du er jo en av de få jeg kjenner til som eier en riktig lidenskap for E23, og takker for ditt forrige innlegg. Det er ikke så mange om beinet på E23-siden. Ble gledelig overrasket over Rune-K's lidenskap og kunnskap om E23, dette er en kar jeg ikke verken kjente til eller visste hadde slik dybde i E23-verden. Men det gledes over at det finnes noe få som er "der" på E23, for som jeg har sagt tidligere: E23 har vært den forhatte sirævva BMW-modellen som ingen verken ville ha eller se.

 

For å komme litt inn på det du nevnte, så vil jeg kommentere som følger:

E23 er nydelig i svart. En svart E23 som er fin i lakken er helt rått. Sølv er tidløst nydelig på E23, uten tvil. Jeg hadde min sølv 745 inne på bukken for et par dager siden, og når en såg forbi den bilens skavanker så måtte vi innrømme at e23 var flott i sølv. Arktisblau er jo min bil, og jeg vet ikke heeelt om det er helt min farge på E23. Men lavbudsjett som dette prosjektet er, så forblir bilen blå. Ferdig arbeid.

Ang det å mikse preface og facelift mtp A-stolpe/skjerm og list bak... Dette er kun for kjennere - og de er det ikke så mange av. Så lenge det er skrudde deler, så skal det noe til for hvermansen å egentlig se forskjellen.

 

Jeg synes selvsagt at facelift front er fin, moderne og elegant. Men som du også nevner, med preface front så matcher fronten mer med E24. Bakenden matchet allerede fra før med E24, og jeg tør påstå at bakenden på E23 kler best preface front.

 

Til slutt: vedrørende interiør, der er jeg også 100% facelift. Definitivt. Dessuten har jeg jo Highline-interiøret, kan jo ikke gjøre noe annet enn å rense det heller... ;)

 

Legger ved et bilde/screenshot fra Gusdal Car Spa sin Instagram, her er han i gang med mitt interiør... rens gjør underverker!

 

Snagit Hattehylle.JPG 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pedi skrev:

Du er jo en av de få jeg kjenner til som eier en riktig lidenskap for E23, og takker for ditt forrige innlegg. Det er ikke så mange om beinet på E23-siden. Ble gledelig overrasket over Rune-K's lidenskap og kunnskap om E23, dette er en kar jeg ikke verken kjente til eller visste hadde slik dybde i E23-verden. Men det gledes over at det finnes noe få som er "der" på E23, for som jeg har sagt tidligere: E23 har vært den forhatte sirævva BMW-modellen som ingen verken ville ha eller se.

Vi er nok i et kraftig mindretall når det gjelder E23 men vi er noen. I BMW klubben så er vi 4 stk som er veldig fan og noen til som er litt mindre. Det som er rart er at vi 4 alle holder til i Sarpsborg og ingen kjente til værandre før vi ble kjent gjennom BMWccn, eller det er nesten riktig da to av de er far og sønn.I Sarpsborg med omegn så finnes det nok 6-7 biler.

Ellers har jeg vært ganske aktiv på diverse treff i BMWccn siden jeg kjøpte syvern i 1999. De første årene kjørte jeg den til og med litt på banetreffene. Det var artig det men bremsene var alt for dårlige. Jeg satt også i styret i 02/classic avdelingen til BMWccn en stund så jeg har vært aktiv i miljøet noen år. Men det er klart hvis man bare holder seg til det private firmaet som Hylle driver så er jeg ikke der.

Det er også stor forskjell på de folkene man ser på treff og de som holder seg på et forum. Mange at de flinkeste og mest kunnskapsrike folkene ser man jo aldri på et forum, de holder seg i garasjen.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Ellers har jeg vært ganske aktiv på diverse treff i BMWccn siden jeg kjøpte syvern i 1999. De første årene kjørte jeg den til og med litt på banetreffene. Det var artig det men bremsene var alt for dårlige. Jeg satt også i styret i 02/classic avdelingen til BMWccn en stund så jeg har vært aktiv i miljøet noen år. Men det er klart hvis man bare holder seg til det private firmaet som Hylle driver så er jeg ikke der.

Det er også stor forskjell på de folkene man ser på treff og de som holder seg på et forum. Mange at de flinkeste og mest kunnskapsrike folkene ser man jo aldri på et forum, de holder seg i garasjen.

BMW-treff er for enkelte kun BMW CCN treff som et skikkelig BMW-treff å regne, jeg ser den - uten at jeg har noen innvendinger på det. Men jeg må innrømme at det er 2 ting som er viktig for meg mtp BMW-treff:

1) Den sosiale biten, det å være med og snakke med andre som har samme "sjuka" som meg (les: BMW).

2) Treffe andre mennesker hvor BMW er i hovedfokus. Og det har Mr Hylle klart bra. Det er enormt sosialt på E30Meet, og da blir det naturlig for meg å bli med der. Men treff i regi av CCN er også morro, uten tvil. Derfor er jeg med på begge deler - og trives med det.

Forum er egentlig en fin ting, men har mistet mye av sin integritet, tyngde og besøksmasse pga FB osv.. Jeg har selv, etter at Bimmers la om siden sin, falt helt utav det. Jeg liker ennå ikke denne nye looken osv, men skal prøve å kjøre denne Direktør-tråden helt ut til bilen er ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig dere som bor så nært de store happeningene i forhold til meg som bor langt nord.. :-)

Kunne godt tenkt meg å dra på både E30Meet og BMWCCN (samt 02/classic) sine treff, og en rekke andre både i inn og utland. Men avstandene gjør det til litt mer enn bare en liten helgeutflukt for min del. Får bli i fremtiden når bilene mine blir litt mer presentable og jeg har fått ryddet opp i diverse skjønnhetsfeil. Er for det meste bane/sommertreffet på ACR jeg pleier å være på, men da med MX5'n siden det er den som egner seg mest for banekjøring. Det er ikke så mange BMW'r av eldre årgang å se der, flertallet stiller med japsebiler og Volvo fra 80-90 tallet. Det har vært både E28, E9 med M106, E23 745i, E24 M635CSi, E24 med S54 turbo og diverse annet innom der også, men de har en tendens til å forsvinne litt i mengden av andre oppmøtte. Eneste lengre turen som jeg har vært på utenom dette må ha vært europaturen med E24'n i sommer. Kjørte ca. 10 000km på 2 uker, fra Nordnorge og helt ned til Italia, Monaco osv. Det var litt av en tur å legge ut på i gammel bil, med aircondition som ikke fungerte pga. mangel på r12! Men kunne godt tenkt meg å beskue bilene deres i virkeligheten en gang, og få satt litt ansikter på alle de som man har vært i kontakt med via forum og annet opp i gjennom årene.

Gleder meg til å se interiøret ditt når det kommer tilbake fra behandling. Highline interiøret fikk man i to versjoner, ene var mer beige/sandfarget med brunt på toppen. Syns det lyse (hvite og grå) som du har i din bil er desidert finest av de to, det ser litt freshere ut og så skiller det seg jo litt ut i mengden. Det meste av dagens biler leveres jo med beige om man vil ha lyst interiør.

Keep up the good work! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ///MoePower skrev:

Heldig dere som bor så nært de store happeningene i forhold til meg som bor langt nord.. :-)

Kunne godt tenkt meg å dra på både E30Meet og BMWCCN (samt 02/classic) sine treff, og en rekke andre både i inn og utland. Men avstandene gjør det til litt mer enn bare en liten helgeutflukt for min del. Får bli i fremtiden når bilene mine blir litt mer presentable og jeg har fått ryddet opp i diverse skjønnhetsfeil. 

Gleder meg til å se interiøret ditt når det kommer tilbake fra behandling. Highline interiøret fikk man i to versjoner, ene var mer beige/sandfarget med brunt på toppen. Syns det lyse (hvite og grå) som du har i din bil er desidert finest av de to, det ser litt freshere ut og så skiller det seg jo litt ut i mengden. Det meste av dagens biler leveres jo med beige om man vil ha lyst interiør.

Keep up the good work! 8)

Mr Moe...

Hvor langt er det til Rudskogen for deg? Uansett så trenger du ikke ha verdens flotteste og mest presentable bil for å komme på noen av de treffa der, alle er velkomne og godt mottatt uansett.

 

Jeg gleder meg selv også. Det som er viktig å merke seg, er jo at dette interiøret er ikke levert i salmaker i Polen eller tilsvarende for å komme tilbake nytrukket osv. Her er det "kun" snakk om å redde det originale interiøret som er, på tross av at det er slitt og småskadet både her og der etter normal bruk igjennom 15 år på veien som den har hatt.

 

Vedrørende Highline ja... Både 735 og 745 ble levert i Highline utgave, men jeg for min del forholder meg til 745 utgavene - siden det nå er det jeg har her. 745i ble produsert rett i overkant av 16,000 eksemplarer, og av de ble det produsert 329 Highline i perioden 24/5-1985 til 29/4-1986. Highline har faktisk fått sin egen rammenummerserie som går fra 1150001 til 1150329, det syns jeg er litt stilig. Jeg har også funnet ut litt sånn morro info som feks at 7 av de ble levert som "577 Mietwagenvorbereitung" (altså leigebil), 8 stk med "490 Sonderlackierung" osv...  

Ang de fargene på Highline som du nevner, så kalles de Silber /Quarzgrau og Oyster/Mittelbraun - og skinnet heter vel noe sånn som "Nappaleder", hvilket visstnok skal være meget eksklusivt. BMW sine brosjyrer skriver jo at Highline er "for de som har oppnådd så mye at de ikke trenger overdrivelser". Jeg har liggende noen slike brosjyrer selvsagt.

 

Litt tilleggsinfo: jeg har funnet et skjema på nettet som tilsier hva utgaver som kom med hva farge/interiørkombinasjoner. Om dette er nøyaktig/korrekt info, er noe usikkert - men jeg forholder meg til den iallefall, da det er en entusiast som har laget den.

 

Highline utgaver.JPG

 

Denne plansjen tilsier at det er produsert 32 stk Arctisblau metallic med Silber interiør i 745i utførelse. Det er ikke mange :) Men jeg lot meg ikke stoppe der, så jeg fyrte noen mailer til BMW-arkivet i Tyskland siden jeg har Airbag. Men de hadde ikke registrert hvilke biler som ble levert med airbag desverre. Men uansett, det er jaggu ikke mange av de som kom med airbag, så det er ikke så utrolig mange eksemplarer som min.. Og det er jo morro... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎22‎.‎01‎.‎2017 at 19.52, Pedi skrev:

Jaja, der var helga over - og den gikk jo like fort som vanlig. Søndagskvelden får tas på sofaen i dag, for det ble garasje både fredagskveld og lørdagskveld. Fredagen har vi allerede snakket om, så da får det bli litt om i går og den lille turen jeg hadde i dag...

 

I går kom det finfolk på besøk.. Mister Carspa har latt tvilen komme meg tilgode, og kommet med gullet sitt. Ikke ringere enn en Alpina B10 Biturbo... Her er det sammenstilling av motor samt installasjon som gjelder, samt litt bremseknask osv... Litt morro det. Litt morro er et også å tenke på at dette er Biturbo nummer 3 i rekka innom garasjen min.

 

IMG_0261.jpg

Hadde jeg ikke visst bedre så skulle jeg nesten trodd at Øistein hadde hatt ett omlakkerings prosjekt på gang, sølv Transit med sølv Biturbo på henger bak. Det minner jo ikke så rent lite om Øistein sin røde Transit med røde Bitrubo hengende bak :P 

Kan det stemme at den BIturboen der sto til salgs i Sverige for noen år siden, minnes å ha sett en der som så veldig lik ut.

On ‎24‎.‎01‎.‎2017 at 8.25, Pedi skrev:

 

IMG_0282.JPG

Nytt spørsmål! Den sølv 745en du har som delebil, den har ikke tilfeldigvis BL skilter og er tidligere eiet av en Lien som også var her på forumet? I så fall så er det trist å se at bilen endte opp slik, husker den ifra en artikkel i Farhfreude ifra 2008 eller noe og jeg synes den bilen var så utrolig fin.

Det bringer meg videre inn på E23 sin status blant BMW entusiaster i dag. Jeg er en av dem som synes dette er massivt undervurderte biler, og det synes jeg er forbaska synd. Dette er biler som har en stil og eleganse som man aldri vil finne i en moderne BMW. Svakest er jeg nok for BMWer ifra perioden 1986-2000, men akkurat E28 og E23 er det noe helt spesielt med. De har fortsatt en veldig tilstedeværelse på veien, så navnet Direktøren passer jo ypperlig. Jeg regner med du er klar over at Kong Harald også hadde en 745I, en sølv 1981 modell mener jeg å huske (den sto til salgs for noen år siden). Så dette synes jeg er stas biler, det er alt for få igjen av dem på veiene dessverre. Jeg minnes i Mai i fjor, jeg ligger med min 530d på Autobahn i retning Techno Classica i Essen. Cruisecontrollen står på 150 km/t og jeg har godt driv, det er fri fart. Plutselig ser jeg fire runde lykter og en haiaktig BMW front nærme seg raskt i bakspeilet. Jeg viker fort unna og forbi meg suser det en dønn strøken og original E23 745I, jeg hadde 150 km/t...han hadde minst 220 km/t. Det synes jeg var litt rått, så gammel bil men fortsatt så aktuell at man bare flytter seg raskt når han kommer opp bak deg. Jeg kunne sikker tatt ham med mine 300 diesel hester, men greia er den at denne 745en bar så mye respekt med seg der den kom at man gjør det bare ikke...man tørr rett og slett ikke.. 

Jeg har ikke så mye teknisk kunnskap å komme med når det kommer til E23, men jeg har rikelig med entusiasme å dele med dere. Derfor blir det til at jeg for det meste kun leser denne tråden, mens de "voksne" diskuterer teknikken ;) Men jeg følger spent med selv om jeg ikke skriver hele tiden :) 

On ‎24‎.‎01‎.‎2017 at 22.46, ///MoePower skrev:

Interessant å se at du skal bygge om til preface. :-).

Jeg er jo her veldig Originalpolizei og ser ikke hvorfor du vil bygge om til preface, da det klusser med bilens originalitet. Men vi har blitt grundig forklart hvorfor dette gjøres og det er selvsagt noe man må respektere. Fordelen her er at E23 er like pene biler både med og uten facelift, så galt blir det jo ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Nå er det vel kun snakk om orginale deler, og da syns jeg det er greit. Så noen forbrytelse syns ikke jeg det er før man setter på rieger og sånt tull.

@///MoePower

Nå vet ikke jeg hvilken livssituasjon du er i, men om du er fristet til å flytte sørover, ville jeg prøvd. 

Kongsvinger distriktet og sørover i Hedmark+aurskog høland i akershus har 1-2timer reisevei til både rudskogen og våler og 1-2timer til oslo hvis du skal ha litt storbyliv, ikea osv. Ellers er det også mange baner i sverige.

Huspriser er heller ikke så gale her. Spesielt ikke hvis du kan gjøre en innsats.

Jeg flyttet fra Bergen for ca 2år siden og flytter ikke tilbake for å si det sånn..

Nok ot fra meg-

@Pedi blir det noe effektøkning eller blir det å holde den original?

har du noen detalj bilder av interiøret? Hadde vært interessant å se hva som er mulig å redde..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hadde jeg ikke visst bedre så skulle jeg nesten trodd at Øistein hadde hatt ett omlakkerings prosjekt på gang, sølv Transit med sølv Biturbo på henger bak. Det minner jo ikke så rent lite om Øistein sin røde Transit med røde Bitrubo hengende bak :P 

Kan det stemme at den BIturboen der sto til salgs i Sverige for noen år siden, minnes å ha sett en der som så veldig lik ut.

Nytt spørsmål! Den sølv 745en du har som delebil, den har ikke tilfeldigvis BL skilter og er tidligere eiet av en Lien som også var her på forumet? I så fall så er det trist å se at bilen endte opp slik, husker den ifra en artikkel i Farhfreude ifra 2008 eller noe og jeg synes den bilen var så utrolig fin.

Jeg har ikke så mye teknisk kunnskap å komme med når det kommer til E23, men jeg har rikelig med entusiasme å dele med dere. Derfor blir det til at jeg for det meste kun leser denne tråden, mens de "voksne" diskuterer teknikken ;) Men jeg følger spent med selv om jeg ikke skriver hele tiden :) 

Jeg er jo her veldig Originalpolizei og ser ikke hvorfor du vil bygge om til preface, da det klusser med bilens originalitet. Men vi har blitt grundig forklart hvorfor dette gjøres og det er selvsagt noe man må respektere. Fordelen her er at E23 er like pene biler både med og uten facelift, så galt blir det jo ikke uansett.

 

Hehe, jeg tok det bildet bevisst, for som du sa, det minnet utrolig mye om sist besøk jeg hadde av Biturbo ;)

Biturbo1.jpg

 

Biturbo2.jpg

 

Så du var ikke langt unna nei.. :) Men den sølv som er her nå, er nok gjerne den du såg i Sverige for noen år siden ja :)

 

Den sølv delebilen er ikke BL-registrert, så det er ikke den. Den er godt rustet, så det fungerte best for meg som delebil. Men den går nå til en god sak.

 

Jeg minnes å huske det at kongen hadde en E23 ja, og tilnavnet "Direktøren" falt seg helt naturlig for meg :)

 

Ang Preface/facelift... Jeg har gått mange runder med meg selv, og valget ble som det ble. Dette er ikke en bil som tilfredsstiller verken originalpolizei, stancegutta (100% iallefall) eller detailergutta... Men den skal tilfredsstille meg og diverse mennesker som har hatt et liiiite øye til E23 fra før av... Og de er minst 35+ i alder... Meeeen... Litt av tanken med denne bilen er å kanskje vekke litt de som ALDRI har sett på en E23 før... Som er under 35 ;) Vi får se.. Men dette blir på ingen måte en originalbil. Men den blir heller ikke reversibel utgave. Alt modifikasjon som gjøres på denne kan reverseres tilbake til original - hvis det skulle bli tilfelle. Og vi snakker heller ikke om mange ting, for denne bilen skal fremstå som en originalbil, uten å nødvendigvis være det.

 

13 timer siden, Hawkon88 skrev:

 

@Pedi blir det noe effektøkning eller blir det å holde den original?

har du noen detalj bilder av interiøret? Hadde vært interessant å se hva som er mulig å redde..

 

 

Det kaaaan være at jeg gir den en liiiten boost, men ikke så mye mer enn det. Kanskje øke ladetrykket fra det originale 0,55 til 0,8 kanskje? Hadde holdt i massevis det. Vi får se..

 

Jeg legger ved noen bilder av interiør her. Kun random bilder, vel å merke...

 

Armlener renset... Trenger nok litt farge..

 

Armlener renset.jpg

 

Armlene stol, før rens/fix... Her ser en slitasjen tydelig.

 

Armlene stol.JPG

 

Her er det en som er ivrig i gang med rens :)

 

Deksel.jpg

 

Close-up av sete... Ikke renset/fikset noe på...

 

Sete før rens.JPG

 

Solskjerm passasjerside:

 

Solskjerm.jpg

 

Deksel under rattstamme: Før rens...

 

Underdeksel før rens.jpg

 

Deksel under rattstamme, etter rens..

 

Underdeksel etter rens.jpg

 

Husk at de bildene her er bilder som er tatt under prosessen... Ingenting er ferdig montert i bil ennå, det kan godt være at det blir en helt annen verden der ;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interiøret blir svinbra uten tvil og Gusdal kan sakene sine.

Sånn du viste interiøret var sånn mitt og var før rens og behandling og som du nevner ,det blir noe helt annet når du får det i bil.

De skavankene som evnt er igjen vil ingen legge merke til .:)

Så godt med en gammal Bmw tråd for oss som er litt mer enn i 20årene  Ivar.

Kongebilen var også blå forresten men mer lys enn den du har :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Det interiøret blir svinbra uten tvil og Gusdal kan sakene sine.

Sånn du viste interiøret var sånn mitt og var før rens og behandling og som du nevner ,det blir noe helt annet når du får det i bil.

De skavankene som evnt er igjen vil ingen legge merke til .:)

Så godt med en gammal Bmw tråd for oss som er litt mer enn i 20årene  Ivar.

Kongebilen var også blå forresten men mer lys enn den du har :).

 

Ja, jeg håper det interiøret blir helt knall ! 

jeg kom plutselig på noe ang den kongebilen... Jeg nevnte jo tidligere en svart E23 som var senket og med Melberfelger som ble knust i fylla etter kun noen dager på veien, husker dere det? Dette var en 735i vel å merke, ei heller husker jeg om det var facelift eller ikke. MEN... Min nærmeste nabo (som er litt spesiell, og som jeg ikke har så mye kontakt med..) var nedi døra mi for en god stund tilbake. Han beundret de E23ene som sto på rekke og rad på utsiden hos meg, og så sa han at han hadde hatt en slik selv. "Det var den gamle til kongen" sier han... Jada, bla-bla-bla sa jeg bare, for jeg trodde verken på det ene eller det andre av det han sa. Men så sa han: "du husker vel den, for han som kjøpte den av meg hadde den inne hos deg på verkstedet ditt i 1998-99".. Og den svarte jeg nevnte her var akkurat DEN bilen. Om historien hans er sann, det vet ikke jeg. Ei heller om den svarte var omlakkert eller ikke. Det eneste jeg vet, er at den bilen ble grapseknust i fylla og kappet opp i småbiter og dumpet på søppelfyllingen for at politiet ikke skulle spore de opp...

 

1 time siden, e30 tic skrev:

Her skal ikke skavanker vise nei...

Det som faktisk er mest slitt av skinn utenom førerstol er faktisk bak på midtkonsoll. Man kan bare tenke seg alle tyskerne som har kravlet rundt baki der med sjampis og sigar på 80 90 tallet 😉

 

Hehe, når du skriver dette - så ser jeg virkelig det for meg... Høy sigarføring og stresskoffert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...