Gå til innhold

Pedi's BMW E23 745i Highline: En tråd om "Direktøren": Update 19/9 side 16


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Fredagskvelder trenger nødvendigvis ikke å bare være Senkveld på TV2... I går satt vi og koste oss i garasjen, men hyggelig besøk fra den ene og den andre. Litt skruing på E28 og litt skruing på E23. Ikkeno stress, bare kos. Og det er det som er viktig å se, at hver eneste ting som er gjort, er Én ting mindre å gjøre etterpå... 

 

Men det er jaggu en glede å skru på denne E23en. For det første så er det mye nytt og kjent for meg, det liker jeg. "Utfordingene" står i kø, og det gjør alltid tingene litt mer spennende. Men jo mer jeg skru av denne bilen, jo mer sitter jeg å smiler for meg selv.

Nå skrudde jeg av spoileren på luka i går, jeg må jo lakke litt på nedre del, og polere øvre. Det er jo alltid et helvete med spoilere, for de ruster jo i både skruer og bakluker etterpå..

thumb_IMG_0244_1024.jpg

 

Se skruene/skivene... som nye!! Og tilstanden på selve spoileren er jo fantastisk...

 

thumb_IMG_0245_1024.jpg

 

Null rust i luka etter spoileren, bare gammel dritt...

 

thumb_IMG_0246_1024.jpg

 

Må innrømme at nå jeg ser på dette bildet, så må jeg si at rumpa på denne Direktøren jaggu er kvinnelig og direkte nydelig :)

 

thumb_IMG_0247_1024.jpg

 

Skrudde ut baklyktene... Høyre bak er "dårlig"/stygg/slitt... Så den skal byttes... Men se venstre :)

 

thumb_IMG_0248_1024.jpg

 

thumb_IMG_0249_1024.jpg

 

Denne er nok byttet en gang i tiden... Ser jo helt ny ut...

 

Hva med verktøysettet da? HELT komplett, tilogmed sikringer og pærene og greier :) Selvsagt rustet, men tror det finnes et syrebad som kan fikse dette...

 

thumb_IMG_0250_1024.jpg

 

Ikke verst rundt lyktene heller, selv om den selvsagt har fått seg en på bakskjermen med lykta :(

 

thumb_IMG_0252_1024.jpg

 

Bagasjerommet er også helt nydelig til så gammel bil å være... Litt rengjøring her, så kommer det seg enda mer...

 

thumb_IMG_0253_1024.jpg

 

Støtfangeren gikk jo av som en drøm, og såvidt jeg kunne se så var chromen perfekt. Undersiden var også meget bra, til forholdene å være :)

 

thumb_IMG_0256_1024.jpgthumb_IMG_0257_1024.jpgthumb_IMG_0258_1024.jpg

 

Dette var ikke galt, i det hele tatt.. Pusse og behandle dette, så varer det nok "evig" i mitt eie...

 

Under støtfanger var det også bra, ja nesten direkte strøkent... Dette er jaggu meg et supert eksemplar - jeg blir bare mer og mer sjokkert... Det er så bra at dette chassiet burde på en skikkelig renovering, ikke et lavbudsjettbygg som gjøres nå egentlig...

 

thumb_IMG_0254_1024.jpg

 

Det var egentlig det lille jeg gjorde i går kveld... men nå er det også gjort, og sosialt og gøy hadde vi det.. Perfekt kveld :)

 

Og i tillegg fikk jeg et snik-preview bilde fra Gusdal Car Spa som har fått hjem skinndelene fra meg... Han tok seg en liiiten kjappis på ett av skinndelene mine i går kveld - sikkert bare for å erte meg litt :)

 

thumb_IMG_0259_1024.jpg

 

Gjett om jeg gleder meg til å se ferdig resultat!!!

 

Men nå er det lørdag, og det kommer litt spennende ting til garasjen i løpet av ettermiddagen... Kaaaanskje jeg deler et bilde her av det også... 

 

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er imponerende og se hvor hel denne er uten tvil Ivar.

Og alt virker så komplett på den.Ikke noe ihjelskrudde greier .:).

Smiler hver gang jeg er innom tråden og ser hva du gjør.

Har lært mye fra deg når du holdt på med e28en.

Bla annet det med å gjøre ferdig område for område.Da ser enn en ende på tingene.

Sånn har jeg gjort på e34en min og det har vært gull verdt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig og se at du fortsatt har de grønne skrutrekkerne. Det var ikke alle som hadde det. Flesteparten som ser det for første gangen tror jo det er feil og at den lille skrutrekkeren skal være grå men har du det store verktøyskrinet skal de være grønne.

Den store grønne hadde gått ut av sortimentet men nå har BMW begynt og levere den igjen. Bare synd den er 1 cm lenger enn den gamle og passer bare nesten. Jeg ble litt skuffet når jeg fant ut det.

Det er også litt artig hvis du studerer instruksjonsboka der det står hvordan man bruker noe av verktøyet. Illustrasjonene viser en dresskledd arm. Det finner du ikke på f.eks E21.

Hvis du ikke greier og få verktøyet pent igjen så har jeg dobbelt opp av endel av det.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, der var helga over - og den gikk jo like fort som vanlig. Søndagskvelden får tas på sofaen i dag, for det ble garasje både fredagskveld og lørdagskveld. Fredagen har vi allerede snakket om, så da får det bli litt om i går og den lille turen jeg hadde i dag...

 

I går kom det finfolk på besøk.. Mister Carspa har latt tvilen komme meg tilgode, og kommet med gullet sitt. Ikke ringere enn en Alpina B10 Biturbo... Her er det sammenstilling av motor samt installasjon som gjelder, samt litt bremseknask osv... Litt morro det. Litt morro er et også å tenke på at dette er Biturbo nummer 3 i rekka innom garasjen min.

 

IMG_0261.jpg

 

I litt nærmere perspektiv:

 

IMG_0262.jpg

 

E28en til Thomas ble ferdig i går, og forlot Retrogarasjen med nytt ledningsnett og interiør montert i bil. Det var godt å få den på stell også.

 

Ut med E28, og inn med E34...

 

IMG_0278.jpg

 

Litt herlig å se en E34 i garasjen igjen da :)

 

IMG_0266.jpg

 

Selve lørdagskvelden gikk på å sortere deler, samt å plukke 2x biturbo oppsett - for å bytte ett utav de beste delene. Det gikk litt tid der faktisk, når en skal være litt nøyen...

 

IMG_0264.jpg

 

Plutselig ble det sent, og nattarøyken min såg slik ut:

 

IMG_0274.jpg

 

Etterhvert som søndagen kom, ble jakten på det gode turbo-oppsett ferdig, og siste minuttene før middag ble det prøvd å polere litt bakluke på E23en, bare for å se om vi fikk polert vekk noe av tidens tann - og om det fortsatt fantes noe glans å hente.

 

IMG_0272.jpg

 

Til høyre på det DIREKTE DÅRLIGE bildet her kan en se hvor poleringsputa hadde snurret litt rundt sin egen akse. Ingen tvil om at potensialet er der, så om en stund skal det nok gnus litt lakk for å hente frem litt koselig glans i denne gamle holken...

 

Men mer E23 ble det ikke i kveld, så jeg avslutter med et siste bilde som jeg tok før jeg gikk inn....

 

IMG_0276.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.1.2017 at 14.26, sveigis skrev:

Ja det er imponerende og se hvor hel denne er uten tvil Ivar.

Og alt virker så komplett på den.Ikke noe ihjelskrudde greier .:).

Smiler hver gang jeg er innom tråden og ser hva du gjør.

Har lært mye fra deg når du holdt på med e28en.

Bla annet det med å gjøre ferdig område for område.Da ser enn en ende på tingene.

Sånn har jeg gjort på e34en min og det har vært gull verdt for min del.

 

Jan, du hadde nok smilt fra øre til øre hadde du vært her nå. Den virker rimelig urørt, og det er helt topp i min verden. Å være litt systematisk er nesten alfa omega, både for kompletteringen skyld (slik at en ikke glemmer noe) og for å faktisk se en ende på ting. Det er for lett å havne i baret og dermed gi opp hvs en har for mange baller i lufta. Jeg river jo å sliter ut en del ting nå, men jeg jobber meg egentlig til "Ground Zero" nå. Med det mener jeg at jeg river ut alt som skal gjøres noe med - og danner meg en oversikt over tilstand på alt som jeg skal/må til med. Ved å gjøre dette vet jeg nøyaktig hvor mye arbeid jeg har igjen, hva deler som trengs, og bestemmer meg for hvilken rekkefølge dette skal gjøres i.

 

18 timer siden, Rune-K skrev:

Artig og se at du fortsatt har de grønne skrutrekkerne. Det var ikke alle som hadde det. Flesteparten som ser det for første gangen tror jo det er feil og at den lille skrutrekkeren skal være grå men har du det store verktøyskrinet skal de være grønne.

Den store grønne hadde gått ut av sortimentet men nå har BMW begynt og levere den igjen. Bare synd den er 1 cm lenger enn den gamle og passer bare nesten. Jeg ble litt skuffet når jeg fant ut det.

Det er også litt artig hvis du studerer instruksjonsboka der det står hvordan man bruker noe av verktøyet. Illustrasjonene viser en dresskledd arm. Det finner du ikke på f.eks E21.

Hvis du ikke greier og få verktøyet pent igjen så har jeg dobbelt opp av endel av det.

 

Det stemmer. Jeg mistenker at det verktøysettet gjerne ALDRI har vært åpnet :) Jeg leste på nettet om noen som hadde laget til et kar med en væske bestående av div kjemikalier som tok rusten men ingenting mere. Så det må jeg få til.

 

9 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Dette er jaggu en artig tråd 👍 Kjempegøy å sitte å lese og veldig klare fine bilder som det går an å forstørre sånn at jeg ser detaljene 👍 Flott bil som fortjener all kjærleik og omsorg 😃 Følger med her gitt 👍

 

Så flott, hyggelig at du vil ta del i dette lavbudsjettsrestaureringen. Vi fåt satse på at det blir verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pedi skrev:

 

Jan, du hadde nok smilt fra øre til øre hadde du vært her nå. Den virker rimelig urørt, og det er helt topp i min verden. Å være litt systematisk er nesten alfa omega, både for kompletteringen skyld (slik at en ikke glemmer noe) og for å faktisk se en ende på ting. Det er for lett å havne i baret og dermed gi opp hvs en har for mange baller i lufta. Jeg river jo å sliter ut en del ting nå, men jeg jobber meg egentlig til "Ground Zero" nå. Med det mener jeg at jeg river ut alt som skal gjøres noe med - og danner meg en oversikt over tilstand på alt som jeg skal/må til med. Ved å gjøre dette vet jeg nøyaktig hvor mye arbeid jeg har igjen, hva deler som trengs, og bestemmer meg for hvilken rekkefølge dette skal gjøres i.

 

 

Det stemmer. Jeg mistenker at det verktøysettet gjerne ALDRI har vært åpnet :) Jeg leste på nettet om noen som hadde laget til et kar med en væske bestående av div kjemikalier som tok rusten men ingenting mere. Så det må jeg få til.

 

 

Så flott, hyggelig at du vil ta del i dette lavbudsjettsrestaureringen. Vi fåt satse på at det blir verdt det :)

Nå har jeg en følelse av at din og min forståelse av lavbudsjett er liiiitt forskjellig 😂 Jeg har en e39, 523i som jeg forsøker å holde i orden. Det går ganske greit det altså, og DET er hva jeg kaller lavbudsjett 😉 Ikke "KAN" jeg skru, men jeg gjør det likevel. Jeg er opptatt av at bilen skal være i orden, så der er vi kanskje like 👍😃 Uansett, veldig gøy og inspirerende å følge slike tråder der folk KAN jobben sin 👍 Er heldig og har en kompis som skrur en del for meg der jeg selv enten har for dårlig verktøy eller føler jeg kommer til kort. Uten han tror jeg det ville blitt for vanskelig å eie en eldre bmw. Har hatt 7 e34, 1 e12 og nå denne e39 😃 Lykke til videre 👍 Og den Alpinaen a gitt !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E mange her inne so kunne lært ein ting eller to angåande å skriva tråd på bilen sin (sjøl om veldig mange klara seg veldig bra) :) E alltid lika morro å lesa innlegga dine, Pedi :)

Men ein ting eg lurte på: E den Alpinaen ein original bil? Skal den ikkje isofall ha nåke slags form for sideskjørt/bakfangar og kanskje ei vinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, RF91 skrev:

E mange her inne so kunne lært ein ting eller to angåande å skriva tråd på bilen sin (sjøl om veldig mange klara seg veldig bra) :) E alltid lika morro å lesa innlegga dine, Pedi :)

Men ein ting eg lurte på: E den Alpinaen ein original bil? Skal den ikkje isofall ha nåke slags form for sideskjørt/bakfangar og kanskje ei vinga?

Den Alpinaen er så original som den kan bli ja. Forrige eier hadde tatt av vinga, men den kommer på igjen. Og nei, den skal ikke ha noe form for sideskjørt/bakfanger-greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Nå har jeg en følelse av at din og min forståelse av lavbudsjett er liiiitt forskjellig 😂 Jeg har en e39, 523i som jeg forsøker å holde i orden. Det går ganske greit det altså, og DET er hva jeg kaller lavbudsjett 😉 Ikke "KAN" jeg skru, men jeg gjør det likevel. Jeg er opptatt av at bilen skal være i orden, så der er vi kanskje like 👍😃 Uansett, veldig gøy og inspirerende å følge slike tråder der folk KAN jobben sin 👍 Er heldig og har en kompis som skrur en del for meg der jeg selv enten har for dårlig verktøy eller føler jeg kommer til kort. Uten han tror jeg det ville blitt for vanskelig å eie en eldre bmw. Har hatt 7 e34, 1 e12 og nå denne e39 😃 Lykke til videre 👍 Og den Alpinaen a gitt !! 

 

Vel... Jeg har ikke prøvd å bygge lavbudsjett før, så det blir en lærekurve for meg også dette. Men for all del, du ser på din E39 som du forsøker å holde i orden på et lavbudsjett. Kjenner til den, jeg har en E39 jeg også, som jeg heller ikke vil legge ut mer enn nødvendig på. Men når vi kommer til E23en, så skal denne jo fikses opp/restaureres - og det blir jo en helt annen sak. Der vil jeg jo egentlig ha ALT nytt, og strippe HELE bilen, samt å hellakkere den. Men det er jo ikke aktuellt. Det tar flere år, og koster en haug med penger jeg ikke har. Og dessuten så har jeg jo allerede gjort det med E28en, så jeg har jo vært igjennom den før liksom.. Nå tillater ikke tid og økonomi at jeg bygger et nytt "e28-prosjekt", men jeg klør slik i fingrene at jeg bare måtte finne på noe. Og et lavbudsjett-prosjekt av en E23 er jo helt perfekt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pedi skrev:

 

Vel... Jeg har ikke prøvd å bygge lavbudsjett før, så det blir en lærekurve for meg også dette. Men for all del, du ser på din E39 som du forsøker å holde i orden på et lavbudsjett. Kjenner til den, jeg har en E39 jeg også, som jeg heller ikke vil legge ut mer enn nødvendig på. Men når vi kommer til E23en, så skal denne jo fikses opp/restaureres - og det blir jo en helt annen sak. Der vil jeg jo egentlig ha ALT nytt, og strippe HELE bilen, samt å hellakkere den. Men det er jo ikke aktuellt. Det tar flere år, og koster en haug med penger jeg ikke har. Og dessuten så har jeg jo allerede gjort det med E28en, så jeg har jo vært igjennom den før liksom.. Nå tillater ikke tid og økonomi at jeg bygger et nytt "e28-prosjekt", men jeg klør slik i fingrene at jeg bare måtte finne på noe. Og et lavbudsjett-prosjekt av en E23 er jo helt perfekt da :)

He he, joda måtte fleipe litt 😉 Det er uansett kostbart å drive med bil som hobby. Jeg må si du er flink med dette. Det er så spennende å følge med på tråder der folk virkelig kan det de driver med 😃 Blir veldig inspirert av slikt og det gjør meg lysten på å gå ut og pludre litt med egen bil. Om så bare å gå ut og sjekke olja 👍 Stå på ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å sjå ein pedi tråd igjenn på forumet! I mitt tilfelle var e28 tråden ofte høydepunktet ved bimmers før. Godt skrevet og interresang diskusjon og et godt læretema for bilinterreserte. 

Dette med renovering av biler er jo veldig fort å gå lei av. Samt å holde seg til et budsjett ofte kan være vanskelig.

I mitt tilfelle blei den siste delen hard med tanke på fullt belånt hus, kjerring, unger å litt for mange prosjekt i garasjen som krever sitt med tanke på penger/tid. 

e34 er jo ferdigstilt med tanke på grovoverhalinga. Nå er det småplukk igjenn som kan taes litt å litt her og der. Dette er en skikkelig godfølelse. Å motivere seg når halve bilen ligger i deler vedsiden av bukken er ikkje altid like enkelt! 

Sjølv om dette er et "budsjettbygg" trur eg samtlige brukere har noe og glede seg til igjenn på bimmers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, John90 skrev:

Spennende å sjå ein pedi tråd igjenn på forumet! I mitt tilfelle var e28 tråden ofte høydepunktet ved bimmers før. Godt skrevet og interresang diskusjon og et godt læretema for bilinterreserte. 

Dette med renovering av biler er jo veldig fort å gå lei av. Samt å holde seg til et budsjett ofte kan være vanskelig.

I mitt tilfelle blei den siste delen hard med tanke på fullt belånt hus, kjerring, unger å litt for mange prosjekt i garasjen som krever sitt med tanke på penger/tid. 

e34 er jo ferdigstilt med tanke på grovoverhalinga. Nå er det småplukk igjenn som kan taes litt å litt her og der. Dette er en skikkelig godfølelse. Å motivere seg når halve bilen ligger i deler vedsiden av bukken er ikkje altid like enkelt! 

Sjølv om dette er et "budsjettbygg" trur eg samtlige brukere har noe og glede seg til igjenn på bimmers!

Takk for det John, det var hyggelig å høre. Det er helt sant som du sier, motivasjonsfaktoren er ikke alltid like stor når gjerne prosjektet ligger i bits'n pieces, regningene hoper seg opp, kjerringa hyler om bleieskift og huset skulle hatt nye vinduer... For eksempel.. 

Ang denne bilen, det må innrømmes at jeg nå hver dag går runder med meg selv for å moderere meg selv og - ikke minst - begrenser ønskelisten som inneholder en "ny" E23 i deler... GS sine sider er jo rene godtebutikken, men denne gangen er det jeg som er den gutten som står på utsiden med kun en femkroning å handle godteri for. Drømmen om hellakkering og fete felger med sinnsykt feit og blank kant - ja, det går bare ikke. Så hvordan skal nå dette gå? Altså at dette skal bli en bil som faktisk er verst å se på? For jeg skal jo på utstilling med den, og den SKAL være verdt besøket for den som gadd å ta turen. Den SKAL bli fin nok til å pryde internett sitt mangfold av sider med flotte biler. Og den SKAL være med å sette E23 på kartet..... Er jeg en drømmer nå? Ja, jeg lurer faktisk selv... Men jeg har et satt mål om en visjon der det SKAL gå ann å kunne hevde seg på en utstilling uten å være han som er "pappa betaler", eller at en har lagt inn et huslån i bilbudsjettet. Jeg VET jo at å knive i toppen med alle de superstrøkne bilene, DET utgår... Det sier seg selv. Men det er ikke DER jeg er... Jeg ønsker å ha en bil som får en viss oppmerksomhet på en utstilling, uten at den nødvendigvis er i nærheten av å være vinneren.. Får denne bilen en viss mengde besøk der folk liker det de ser - ja, da har jeg vunnet allikevel. Ikke en pokal, men det å diskutere bil med andre interesserte - og gjerne DENNE bilen, det er premie nok. men jeg må jo tviholde på èn ting - for å kunne seire må en ha et visst mål, uten det skapes det ingen vinnere. Derfor har jeg satt meg et mål, en drøm, eller kall det hva en vil... EN pokal.. Om det så er den minste pokalen med en tredjeplass på et lite lokaltreff, da er målet nådd 100%. Altså, bygg en budsjettbil, prøv å vinne publikums gunst - det er målet... Det med pokal er kun den andre halvdelen av hjernen min som kjemper mot den andre halvdelen som tviholder på fornuften...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering? Njaaa.. Vet nå ikke om denne posten helt kan kalles det.

 

Men men, jeg har jo et par bilder fra i går kveld... Og jeg har lært av mine foreldre at det er viktig å dele ;)

 

I går kveld måtte jeg kjøre inn den andre 745en jeg har. Her på vestlandet er det jo heldigvis ikke snø, for snøen kommer ned som regn. Og når jeg tilfeldigvis var innom den for et par dager siden, så observerte jeg at bilen grenset til akvariumstatus... Og det var MYE vanndråper hengende i takluka, og takluketrekket var "soaking wet"... Iogmed at jeg har en plan om å bruke luke fra den sølv, ja da måtte jeg begrense skadeomfanget. Rett og slett. Så få bilen inn i lys og varme....

 

IMG_0282.JPG

 

Det var jo bare å hive seg rundt, for nå skulle luka ut. Heldigvis er det jo strøm på bilen, så med el luke så er det bare å kjøre den bak (osv)... men neida... ALLE knappene til vinduer og takluke skulle selvsagt henge i bunn når jeg trykket opp eller ned-knappen. Så det ble litt mer "dilldall" enn beregnet... For jeg "måtte" jo kjøre luken elektrisk, siden jeg hadde bestemt meg for det. Ikke sant? bruker ikke den manuelle "pyse-vrideren" direkte på elmotoren når en har bestemt seg for noe annet, right? ;)

 

Jaja, fikk nå luka opp i det minste. Løsnet alle skruer og skinner osv... Av alle verdens ting, så jobbet jeg uten hansker i dag også, slik jeg gjorde når jeg tok ut takluka av E28en.. Og hva skjedde? joda, kutt i fingen... 2-3 stk på den skarpe kanten på de skinnene... At det er MULIG???? Skulle jo nesten ikke fortalt det her engang ;) men men, luka gikk nå opp...

 

IMG_0283.JPG

 

Men hva, og hvorfor? Dette er vel gjerne en naturlig reaksjon for mange av dere. For det er jo elektrisk takluke i Direktøren også? Ja, det er det. Og den virker. Bedre enn denne faktisk også, denne var rimelig treg, og har vært det en god stund sannsynligvis. Jaaaa, da var det Pedi'en da, med sine tvangstanker... Se bare på neste bilde:

 

IMG_0284.JPG

 

Jeg MÅÅÅÅ jo bare ha glassluka over i Direktøren... Såvidt jeg kan se, så er det samme farge på taktrekket i begge bilene, så da kan jeg montere den og den like viktige "privacy slider" takdekselet. Det er en skikkelig god følelse med "moonroof" som amerikanerene kaller det. En viss ekstra eksklusivitet.. Og ikke minst, en lysere og mer koselig kupe i bilen.

 

Så da var det bare å få den ut.... Neeeida, selvsagt så sleit den ene vaieren. helsike.... Jeg såg faktisk at den var dårlig når jeg tok ut dekslene oppi luka der, og 2 sekund etterpå når jeg skulle kjøre den frem igjen så sleit den... Så da var det bare å krype til korset, og hente inn den manuelle "sveiva" allikevel :)

 

Men ut kom den....

 

IMG_0285.JPG

 

Det levnes ingen tvil om at den "privacy slider'en" trenger seg en skikkelig rens ja :) Det er rart hvor godt en ser skitten når en får delene utav bilen og i et annet lys :)

 

Noe mer spennende enn dette var det ikke i dag desverre. Men som jeg sier hver eneste gang: for hver ting en gjør på "to-do listen", så er det en ting mindre igjen å gjøre til prosjektet er ferdig... Og nå vet jeg at taktrekket er til tørk i en varm garasje, og jeg slipper å tenke på at det er gjennomvått og at pappen inni der sveller ENDA mer opp enn det sikkert allerede har gjort..

 

Så da var det å kjøre bilen ut igjen, og rygge inn kveldens egentlige prosjekt. Tilhengeren... Den skal på visning neste uke, så en gjennomgang av bremser, bytte/montere lys, nye kontakter og rep av den hydrauliske sylinderen/jekken står på tapetet der.

 

IMG_0287.JPG

 

Bremsene er nå egentlig nye, så cluet er å få en oversikt over HVA lys som mangler/ikke virker osv. Og ikke minst få fikset den sylinderen som lekker som en sil. Så da var det jo bare å gå i gang med den. Fylle olje og begynne å jekke, og vi fant lekkasje både her og der...

 

Så da var det bare å åpne den.. Og når vi først åpner den, så er det like greit å bytte alle o-ringer når vi først er i gang....

 

IMG_0291.JPG

 

Så Per Øivinds store oppgave i dag blir å sanke diverse deler (lys osv), og prøve å få tak i de korrekte o-ringene. Jeg håper jo at de kan være lagervare på maskinforretningen her lokalt, for skal det bestilles så tar det vel både vinter og vår, pluss at da er vel delene ukurrante og dyre :( Men det ser vi jo i løpet av dagen... 

 

Jeg skal på div møtegreier i kveld, så det blir iallefall ikke gjort så mye med meg i dag. Og i morgen er det klargjøring til div barneselsskap - vil jeg tro - så vi får se om det skjer noe før fredag kveld...

 

Men uansett... takk for følget til de som tok seg tid til å være med å lese her, denne gangen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke så mye å bidra til tråden din. Men ønsker kun å oppmuntre deg til å forsette postene dine :-) 

Leste igjennom hele den monstertråden din om E28 du satte i stand forrige uke og den var en "real page turner".  Spennende (jakten på oljetrykk, godkjenning osv...) og lærerikt.

Håper jeg får andledning til å se på bilene dine en dag i framtiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...