Pedi

Pedi's BMW E23 745i Highline: En tråd om "Direktøren": Update 24/4 side 10

154 innlegg i dette emnet

Flisespikkeri, men alle ventiler er vel mekaniske. Forskjellen er at det sitter en micro controller som får input fra potentiometere (og trykk sensor) på accuair sin. Når det er sagt så liker jeg å ha kontroll på hva som foregår og selv tenkt å bruke separate ventiler (uten blokk). Sammen med digitale trykksensorer og en arduino skal jeg lage mitt eget system. Riktignok blir det ikke like avansert som accuair sitt, men kjekt å lage alt selv. Fordelen med å ha separate ventiler er at en kan ha en i reserve i bilen skulle uhellet være ute.

Gleder meg til å se alt montert sammen. Er ikke mange E23 med air ride i Norge (ingen?).

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
16 minutter siden, Session skrev:

Flisespikkeri, men alle ventiler er vel mekaniske. Forskjellen er at det sitter en micro controller som får input fra potentiometere (og trykk sensor) på accuair sin. Når det er sagt så liker jeg å ha kontroll på hva som foregår og selv tenkt å bruke separate ventiler (uten blokk). Sammen med digitale trykksensorer og en arduino skal jeg lage mitt eget system. Riktignok blir det ikke like avansert som accuair sitt, men kjekt å lage alt selv. Fordelen med å ha separate ventiler er at en kan ha en i reserve i bilen skulle uhellet være ute.

Gleder meg til å se alt montert sammen. Er ikke mange E23 med air ride i Norge (ingen?).

Jøran Hagen har en svart E23 på luft.

jau, "alle" ventiler er mekaniske. Min tanke, men dog unøyaktig forklart, var jo at jeg skulle ikke ha en moderne digital styring, men "good'n old" styring med en kontroller per belg ;) Men du forsto nok hva jeg mente :) 

Session liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Ganske imponert over at du klarer å ha så mange baller i lufta! Men ser bra ut:-)

Pedi liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Jaja...

Nå ser det jaggumeg ut som at det er håp allikevel. Helt utrolig :)

Vakuumklokken som mangler/var gått ut er faktisk på vei!!

Eneste nå er jo selvsagt at det ikke er korrekt, det hadde jo ikke forundret meg da...

Vakuumklokke.thumb.JPG.55ae2ced58b7b32f81947cd268baece9.JPG

Så jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg, for jeg har dradd meg selv litt ned i myren mtp å skru sammen varmeapparatet uten å ha byttet alle aktuatorene...

Klart at jeg kunne ha gjort noe annet i mellomtiden, utvilsomt. Men siden jeg hadde så mye annet å gjøre også, så ble hele E23en forskjøvet litt for lett med vakuumklokka som syndebukk...

Men nå er det bare å håpe at det er korrekt del som ankommer, for da skal jeg gi litt gass når vårmønstringen 1. mai er over. Iallefall når det er dårlig vær, for jeg må prioritere hus/hage ved fine dager.

Session liker dette

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå