Gå til innhold

Pedi's BMW E23 745i Highline: En tråd om "Direktøren": Update 19/9 side 16


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Session skrev:

Morsomt at jeg fant denne tråden her. Har fulgt med på femmer bygget ditt. Jeg så en video på youtube her om dagen og siden har jeg sittet på internett å lest alt av byggetråder om E23 jeg har kommer over. Men jeg har et spørsmål du/dere kanskje kan hjelpe meg med. På grunn av at jeg måtte kjøre ut eksen av huset samt at jeg har bygget en 50 kvm garasje i Skåredalen er det litt trangt med finansene. Hvor mye må jeg regne med å betale for en ok E23? Ser det ligger to stk på finn til ca 40 lapper. Er det her nivået ligger selv om E23 ikke er en spesielt ettertraktet bil?

Legger ved videoen som fikk meg frelst på E23. Derfor ekstra morsomt at du også går for luft.

(P.s. Jeg er nok litt mer "stance" orientert enn deg)

https://youtu.be/5_UsWBarvEY

Hyggelig at du har fulgt E28en, det synes jeg er morro. 

Ang E23... Alt er relativt med tanke på at "en ok E23" kan defineres på mange måter. Hvor mye skrur du selv, tenker jeg. Det er alfa omega. Og kan du sveise tenker jeg også, for skru og sveise må du nok kunne skal du klare å fikse opp en E23. Deler er det heller ikke så lett å få tak i. jeg har en delebil stående, slik at du vet det. 

Har du noe kriterie på motor, eller er det ett fett? Jeg vet om en 745i lokalt som VAR bra for rust osv, men desverre så har den blitt stående ute 3 vintre siden jeg var og skulle kjøpe den. Men E23 er normalt sett tunge å selge, og billige å kjøpe. 7-serie over hele linjen uansett E-merking har alltid vært billig på bruktmarkedet, de har liksom aldri blitt populære blant meningmann. Og fortvil ikke mtp pengene du nevner her... Som jeg selv baserer hele tråden på: pengene fosser ikke akkurat inn på lønnskonto i forhold til utgiftene, og da blir det lavbudsjett. Men jeg skal jaggu prøve å få til det at bil er gøy, og at en ikke trenger å ha mer cash enn menigmann i gata. Så da kan du klare det også, men du må belage deg på å bruke arbeidstimer av fritidskontoen.

 

Såg den videoen din btw om den sølv E23en til Mister Negative camber. Har snakket med han flere ganger, og hvis du kikker på bilen hans så er det jo et direkte rullende lavkostprosjekt. Den er tøff som fy, men den mangler mye for å se bra ut. Men der er det både felger og rett stuk, og en ser med en eneste gang hvor tøff E23 kan bli.

 

Hvis du føler for å kikke på min bil, så må du gjerne ta turen til Sveio, anytime, for en E23-drøs.. Jeg er ustoppelig på babbling når kverna først går i gang om gamle BMWer, så stålsett deg og ta med kaffe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rune-K skrev:

Nei det er enkel mekanikk på varmeapparatet. Problemet er jo at det er vanskelig og komme til. Et annet problem er at dette er den eneste bilen BMW laget med dette systemet så derfor er det ikke så mange som skjønner det. Men oppbyggingen er enkel. Ser for meg at det er værre med det første systemet BMW  hadde. Der kontrollene så ut som på E12 og det var vakumklokker som styrte det.

Den stroppen over viftehuset ville jeg ikke brydd meg om Pedi. den løsner på alle. Du trenger den egentlig ikke da passformen på viftehuset er såpass god så den sitter på plass uten denne stroppen. Viser vel bare hvor godt disse bilene er konstruert. Jeg har aldri hatt stroppen på den ene siden og har aldri hatt problemer med det. Jeg ville nok ikke splittet varmeapparathuset uten at det var absolutt nødvendig da plasten blir gammel ettervært og du risikerer bare og knekke noen flere fester.

Ellers synes jeg ikke at jeg skriver så lange innlegg, det er i vertfall fort gjort. Hyggelig at du liker de da. Synes også det er god folkeskikk og skrive litt utfyllende i tilfelle andre kommer senere og lurer på noe. Det kan jo hende andre foretar et søk om noen måneder og lurer på det samme.

Angående priser på E23 så ser det ut som om de har stabilisert seg nå. De var litt billigere for noen år siden men nå virker det som om de stiger veldig sakte igjen. Men flesteparten ligger ute til salgs veldig lenge. I Norge vil jeg si at en pen 745i ligger mellom 60-100,000. De andre ligger fra 50k og nedover. Har sett enkelte 728i ligge til rundt 10k. Men da er det mye rust. Husk også at flesteparten av bilene solgt i Norge var veldig kjipt utstyrt, dette var 80 tallet med avgifter på alt av ekstrautstyr. Derfor finner man 745i med sveivevinduer, stoffseter og uten klima. Vil du ha bra utstyrte E23 så er det bedre og lete nedover i Europa men da er prisnivået et helt annet.  

Husker for en 10-12 år siden så lå det en 77 modell til salgs i Tyskland som en familie hadde kjøpt ny og fått Alpina til og bygge om. Den kunne man få ferdig i Norge for ca 100,000. det kan man bare glemme nå.

 

Jeg verdsetter utrolig det at andre bruker sin tid på å dele sin kompetanse og erfaringer med meg. Og spesiellt nå som jeg driver med E23, for de har jeg jo ikke satt en fastnøkkel i siden tidlig 2000-tall - og selv da var det lite jeg skrudde på de. Det var helst motorjobb, og da var det jo plankekjøring. Takk igjen.

Viftehuset satt jo såpass på plass at jeg knappest fikk den ut, så jeg er ikke så redd for at det skal dette av. Det var liksom den pirkusen i meg som bare "ville/måtte" ha den på plass. For låsestroppen var av fra før, og viftehuset/dekselet sto meget godt der det sto. Så kanskje ja, kutte "tvangstankene" mine, og gjøre som det snøer litt ;)

Ang priser på E23, så er jeg enig i de prisene du nevner her. Men interessen for E23 har faktisk begynt å gå opp. Ikke nok til at folk har begynt å kjøpe de enda, men når interessen begynner å komme enda mer, vil folk begynne å handle. Og når folk begynner å handle, så vil interessen stige som en ringvirkning av det, og prisene mest sannsynlig igjen vil stige.

Husk at det nettopp låg en lavkilometer 745 i rimelig bra utførelse til 200.000kr på finn. Den er nå solgt. Hva den gikk for aner ikke jeg, men jeg vett at selger solgte den for en pris han var fornøyd med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pedi skrev:

Hyggelig at du har fulgt E28en, det synes jeg er morro. 

Ang E23... Alt er relativt med tanke på at "en ok E23" kan defineres på mange måter. Hvor mye skrur du selv, tenker jeg. Det er alfa omega. Og kan du sveise tenker jeg også, for skru og sveise må du nok kunne skal du klare å fikse opp en E23. Deler er det heller ikke så lett å få tak i. jeg har en delebil stående, slik at du vet det. 

Har du noe kriterie på motor, eller er det ett fett? Jeg vet om en 745i lokalt som VAR bra for rust osv, men desverre så har den blitt stående ute 3 vintre siden jeg var og skulle kjøpe den. Men E23 er normalt sett tunge å selge, og billige å kjøpe. 7-serie over hele linjen uansett E-merking har alltid vært billig på bruktmarkedet, de har liksom aldri blitt populære blant meningmann. Og fortvil ikke mtp pengene du nevner her... Som jeg selv baserer hele tråden på: pengene fosser ikke akkurat inn på lønnskonto i forhold til utgiftene, og da blir det lavbudsjett. Men jeg skal jaggu prøve å få til det at bil er gøy, og at en ikke trenger å ha mer cash enn menigmann i gata. Så da kan du klare det også, men du må belage deg på å bruke arbeidstimer av fritidskontoen.

 

Såg den videoen din btw om den sølv E23en til Mister Negative camber. Har snakket med han flere ganger, og hvis du kikker på bilen hans så er det jo et direkte rullende lavkostprosjekt. Den er tøff som fy, men den mangler mye for å se bra ut. Men der er det både felger og rett stuk, og en ser med en eneste gang hvor tøff E23 kan bli.

 

Hvis du føler for å kikke på min bil, så må du gjerne ta turen til Sveio, anytime, for en E23-drøs.. Jeg er ustoppelig på babbling når kverna først går i gang om gamle BMWer, så stålsett deg og ta med kaffe ;)

Jeg både skrur og sveiser selv, men det er ikke noe mål i seg selv å sveise mest mulig rust da jeg vet av erfaring at jeg blir lei samt at det ofte innebærer den dyre lakkeringen du snakker om. Riktignok er jeg habil med lakksprøyten og skulle fått til et ok+ resultat, men det koster med materiell til en lakkering uansett. Ser den ene som ligger på finn er lakkert opp igjen for 2 år siden. Undrer litt på hvordan den er under skjørtene og hekken siden jeg ikke liker utseende på disse.

Jeg er forresten interessert i den loka 745'en du snakker om. Du kan gjerne sende meg litt mer informasjon på PM om du ønsker.

Tar gjerne turen innom når det våres litt i luften, er glad i bil preik OG kaffe så det høres hyggelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Session skrev:

Jeg både skrur og sveiser selv, men det er ikke noe mål i seg selv å sveise mest mulig rust da jeg vet av erfaring at jeg blir lei samt at det ofte innebærer den dyre lakkeringen du snakker om. Riktignok er jeg habil med lakksprøyten og skulle fått til et ok+ resultat, men det koster med materiell til en lakkering uansett. Ser den ene som ligger på finn er lakkert opp igjen for 2 år siden. Undrer litt på hvordan den er under skjørtene og hekken siden jeg ikke liker utseende på disse.

Jeg er forresten interessert i den loka 745'en du snakker om. Du kan gjerne sende meg litt mer informasjon på PM om du ønsker.

Tar gjerne turen innom når det våres litt i luften, er glad i bil preik OG kaffe så det høres hyggelig ut.

 

jaja, da har du et godt utgangspunkt iallefall. Send meg en melding på FB heller (Ivar Lae Pedersen), så kan vi ta det der. Jeg tror faktisk at jeg har noen bilder ennå av den bilen, hvis jeg ikke slettet de sist jeg var å rensket opp i bildene på tlf.

Ta turen når du måtte føle for det du, jeg har 22 grader i garasjen uansett ;) Jeg drikker ikke kaffe, så derfor må du ta med det selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det helg! 

Ville bare legge til et bilde som jeg har kikket på mer enn eeeen gang de siste 3 årene...

Det er såre simpelt rett og slett en facelift E23 med klassiske felger (dog 6-spoke da, men fine for det) og senk der stuket er rett. 

 

For your amusement only...

 

E23 med senk og felg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo godtfolk!

Tenkte jeg skulle legge til en oppdatering her nå. Jeg har vært opptatt med andre ting i det siste, så Direktøren har vært forsømt for min del. Men Gusdal Car Care har ikke vært like udugelig som meg, Direktør-messig, så ting har skjedd i garasjen HANS iallefall. Jeg sniker meg til å legge ut noen få bilder som han har lagt ut på Facebooksiden sin. Han hadde nok kunnet kommentere bildene litt bedre enn meg, men her får dere iallefall en liten sneak peak:

 

Deksel under rattstammen såg jo ikke akkurat tiltalende ut tidligere, det må innrømmes:

 

16300417_939780662819924_8188555060646300549_o.jpg

 

Men med litt rens og skrubb, masse tålmodighet og de rette stoffene - så ser det slik ut:

 

16422723_939780676153256_425723183165471516_o.jpg

 

Såklart, ved å fjerne dritt så kommer slitasje og alderdom mer synlig frem. Men det er jo litt av sjarmen og naturens gang også.

 

"Litt" detaljer som er renset:

 

16423154_939780529486604_7061912570061656173_o.jpg

 

Han har også tatt nakkeputene bak en vaskerunde:

 

16252261_939780376153286_3619718519410381752_o.jpg

 

Eller hva med hattehyllen?

 

16299884_939780579486599_2205326612634890983_o.jpg

 

men klart, all magi kan ikke gjøres med kun rens. Så han skal reparere og farge/lakke litt av setene osv. Men før farging skal til, må det renses. Her er bakseterygg renset:

 

16403238_939780396153284_6418794098480926219_o.jpg

 

og tilslutt så legger jeg ved siste bildet fra i går kveld. her tror jeg vi snakker ferdig resultat på komponentene avbildet. De var rimelig slitt de delene som er på bildet:

 

16487033_944601815671142_1394311210008450789_o.jpg

 

En ting er iallefall heeelt sikkert :) Jeg gleder meg til å se dette interiøret skinne i all sin glans igjen, montert i bil og med skikkelig 80-talls godfølelse....

Håper dere liker dette like godt som meg :) Ha en fin dag videre...

Endret av Pedi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg ser arbeidet so blir lagt ned i ibteriøret e eg veldig glad for at du ikkje sendte da til f. eks. Polen for å bli trekt om igjen :D Gusdal Car Spa kan jammen sakene sine, og da e jo litt kjekkare når ting e originale og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, RF91 skrev:

Når eg ser arbeidet so blir lagt ned i ibteriøret e eg veldig glad for at du ikkje sendte da til f. eks. Polen for å bli trekt om igjen :D Gusdal Car Spa kan jammen sakene sine, og da e jo litt kjekkare når ting e originale og :)

 

Ja, nytrukket interiør (som jeg har i Alpinaen) er flott og godt det. På sin måte.På den annen side må det sies at du har helt rett, fr med så god rens og oppfarging av en proff, så er det en litt bedre følelse å ha det som er originalt i bilen. Jeg venter fortsatt på litt deler til bilen, samt at det er endel arbeid igjen før jeg kan hive det i. Nå blir Biturboen til Gusdal prioritert litt foran E23, slik at han får litt valuta tilbake for arbeidet han allerede har lagt i bilen. Men planen er fortsatt at begge bilene skal være klar til første lokale treff i Haugesund 14. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gusdal Car Care (ikke noe spa her..) gjør bare så godt han kan så får vi se hvordan det blir til slutt.

Å trekke om dette interiøret på nytt vill vært en general tabbe, både fordi tilstanden på det er meget bra, men også fordi salmakere uansett land ville ha slitt med å matche kvaliteten tror jeg, for ikke å nevne kostnaden, her er det enormt mye skinn, på omtrekte interiør benyttes sky dersom ikke man spsifiserer og betaler for skinn.

Slike sømmer som dette koster å lage uansett hvilket lavkost land man er i e23.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, e30 tic skrev:

Gusdal Car Care (ikke noe spa her..) gjør bare så godt han kan så får vi se hvordan det blir til slutt.

Å trekke om dette interiøret på nytt vill vært en general tabbe, både fordi tilstanden på det er meget bra, men også fordi salmakere uansett land ville ha slitt med å matche kvaliteten tror jeg, for ikke å nevne kostnaden, her er det enormt mye skinn, på omtrekte interiør benyttes sky dersom ikke man spsifiserer og betaler for skinn.

Slike sømmer som dette koster å lage uansett hvilket lavkost land man er i e23.jpg

 

Sorry, går helt i surr med alle car-spa oppdateringene på facebook osv.. Men fra nå av skal jeg være litt konsekvent på "Gusdal Car Care" selvsagt... rett skal være rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må sei eg smilte når eg såg du har kjøpt bags, det trur eg blir knalltøft. :) Borbet A i 17" med lav ET 8,5" forran så man får samme kanten forran er hjul eg har veldig sansen for selv om eg har mye dyre hjul. Synest de er helt annerledes i 17" enn i 16" som man somregel ser dem i. 

Kjenner meg veldig igjen i dette med at noen ganger er greit å kjøre budsjett. På samme måte synest eg det er gøy å se hva man klarer å berge "for arbeidet". Holder selv på med litt all in prosjekt nå, men gleder meg nærmest til neste e30 som blir budsjettbil med mest mulig gjenbruk av det eg oppgraderer på m3n.

ACS type 2 i 18" med rundt 3" kant forran og 3,5" bak trur eg hadde blitt knalltøft på denne. Er vell så god plass i buene på de her at det ikke hadde sett ekstremt ut heller :) med litt tolmodighet får man tak i de til en overkommerlig pris, fort 40-50% av det typiske hjul ligger ute for på facebook. 

20140615_153823_Richtone_HDR.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2017 at 1.15, viggo E34 skrev:

Flott prosjekt, følger med vider hær :)

 

Ja, det skal bli morro å få denne 7eren på veien. E23 er en bil i en helt egen klasse. Som jeg har sagt før, E23 er "totally underrated" og sett forbi - men sannheten er at det er virkelig et flaggship fra BMW på 70/80-tallet.

 

On 2/23/2017 at 23.14, hsd skrev:

Må sei eg smilte når eg såg du har kjøpt bags, det trur eg blir knalltøft. :) Borbet A i 17" med lav ET 8,5" forran så man får samme kanten forran er hjul eg har veldig sansen for selv om eg har mye dyre hjul. Synest de er helt annerledes i 17" enn i 16" som man somregel ser dem i. 

Kjenner meg veldig igjen i dette med at noen ganger er greit å kjøre budsjett. På samme måte synest eg det er gøy å se hva man klarer å berge "for arbeidet". Holder selv på med litt all in prosjekt nå, men gleder meg nærmest til neste e30 som blir budsjettbil med mest mulig gjenbruk av det eg oppgraderer på m3n.

ACS type 2 i 18" med rundt 3" kant forran og 3,5" bak trur eg hadde blitt knalltøft på denne. Er vell så god plass i buene på de her at det ikke hadde sett ekstremt ut heller :) med litt tolmodighet får man tak i de til en overkommerlig pris, fort 40-50% av det typiske hjul ligger ute for på facebook. 

 

 

Er ingen tvil om at drømmen er ACS i 18", men jeg har ennå tilgode å finne et sett til vettug pris. Borbet A i 17" er ganske så kult, det må jeg innrømme. Men kan ikke huske sist jeg såg et sett for salg.

 

On 2/25/2017 at 23.44, Skulebollen skrev:

Følger med på denne tråden :) Kul bil med nydelig interiør.
Ser du nevner lavbudsjettbygg.. Der har du kanskje ett annet syn på det enn meg :P Koster ikke luft alvorlig mye?

 

Lavbudsjett er alt etter hvem som ser det, helt klart. Det er ingen tvil om at denne bilen kunne blitt ENDA billigere ferdig på vei enn den blir. Men jeg ønsker jo at denne bilen skal være teknisk i orden, og det jeg skrur av må være skikkelig sammenskrudd. men å kjøpe alt nytt både her og der blir ikke aktuellt. Altså, hva som er en dyd av nødvendighet/ødelagt osv, det må kjøpes inn - lavbudsjett eller ei. Og er det ikke rom for det i budsjettet, vel da må en bare vente enda en måned - til en får lagt det inn i budsjettet.

 

Ang det med luft... Luft er i dag både billig og dyrt. Bags kan kjøpes billig fra Polen. Billige bags ser like tøft ut på bilder som dyre bags, men de billige har en tendens til å bevise hvorfor de er billige. Og da velger jeg å gå for Airlift sine bags, for de skal være av en helt annen kvalitet. En annen ting er jo styringssystem. Her får en kjøpt billige ventiler osv, som også ser bra ut på bilder - og funker "helt ok" på en måte. Men her igjen, en får kjøpt digitale systemer som er 4-veis med regulering/monitorering via både trykkmåling samt potensiometre/nivåfølere montert inn på hvert hjuloppheng. Her ønsker jeg også å gå for digital løsning, og jeg har ikke handlet inn verken styringssystem eller tank/kompressorer ennå. Men for all del, det er dyrt, og jeg mistenker at det blir en manuell (billig) løsning i år for at denne bilen skal kunne komme på veien. 

 

Luft koster med andre ord alt ifra lave 20-talls tusen for Polen/ebay/kina-greier, til opp imot 50 lapper med frakt og moms for skikkelige greier.

 

18 timer siden, Freakshow skrev:

for en tråd! :o

 

Haha, du er nå herlige du ;) Ikke akkurat den sprekeste tråden dette, men litt underholdning etterhvert vil det kanskje bli.

 

Men som dere gjerne har fått med dere, det har ikke skjedd noe på E23-fronten i den siste tiden. Vel, nesten helt sant... Gusdal Car Care har jobbet intenst med interiøret på bilen, og det er nå ferdigstilt fra han. En HAUG med esker og pakker med nyrensede deler, samt diverse lakkererte/reparerte deler er kommet i hus. Jeg sier "i hus", for det er akkurat nettopp det som er fakta. Jeg vil ikke ha et renset interiør stående løst i garasjen, så det ble til å bære delene opp i kjellerstua til de eldste ungene. Og delene tar hele stua... Skulle nesten ikke tru at det skulle få plass inni EN bil :)

For å unnskylde meg selv, så har jeg nå utført en liten jobb på hans bil imens da... Jeg har ikke BARE lagt på latsiden. Men at han er noen timer på pluss siden i forhold til meg, det er det vel ingen tvil om. Men bilen hans er tilnærmet klar nå, det er heldigvis bare noen smådeler som mangler (les: venter på), lufting av bremser og sånn kos - samt at han må komme tilbake med interiøret sitt som han har hatt hjemme på rens. I løpet av denne uka må vi vel være i boks med bilen hans tenker jeg... Har et bilde hvor formannen var på inspeksjon:

 

IMG_0532.thumb.JPG.a1591306c899d9ba22d8f71abfb7abb7.JPG

 

Det ble heldigvis godkjent, og motoren låt fint der den gikk.

 

Jeg har også endelig fått tak i en bakspoiler. Det er egentlig litt rart at jeg skriver "endelig fått tak i", for jeg husker jo så godt at vi synes alle at de såg fæle ut - og nå må jeg faktisk helt til Statene for å få tak i en slik :) Den er ikke ankommet, men ligger vel snart på en båt i retning Norge. Det ble ikke en BBS som jeg hadde håpet på (siden jeg har BBS frontspoiler), men Zender. Ikke så farlig egentlig, de er ganske like. Har et bilde av den aktuelle spoileren her, lagt bakpå en E23 (ikke montert, kun lagt på for bildet sin del)

 

58b3cfd30f412_ZenderbakspoilerDarren.jpg.0a059b1a4109d550c2b12668d8a3f746.jpg

 

Jeg har trua på at det skal bli helt riktig på min bil.

 

Men angående interiøret.. Jeg fant frem en katalog fra 80-tallet, med litt koselige bilder...

 

IMG_0323.thumb.JPG.86e56f6a96ea672112f28c6cfaad25e2.JPG

 

IMG_0324.thumb.JPG.fbebee95fa3020ecef489b1fdc6dbba6.JPG

 

IMG_0325.thumb.JPG.0e4b3373f57789c7a9bdb201a13e8139.JPG

 

IMG_0326.thumb.JPG.5e4c16445df31e603d058b649fa179d1.JPG

 

Jeg synes det er umåtelig kult å lese slik gammel bilhistorie. Brosjyren jeg har (jeg har flere typer, men denne var spesifikk for rett tid osv) er som ny, og det gjør noe med meg når jeg blar igjennom siden med gammel eleganse. Helt rått, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det - madammen ser jo på meg og flirer seg ihjel, for jeg blir jo helt sentimental og rar der jeg sitter :)

 

Men for å gi dere en liten smakebit, slik at dere ikke skal føle dere heeelt lurt etter igjen å ha klikket dere inn på denne tråden igjen, så husker vel flere av dere hvordan setene såg ut før Gusdal Car Care-magien fikk lurt seg til? Når setene sto i bilen var det bare helt rått å se de i virkeligheten. Se her:

 

IMG_5553.JPG.ba039f19dc86d3f29056e595a8949dc1.JPG

 

IMG_5554.JPG.7d45ad29c47328b8a03956d536d61069.JPG

 

Såg bra ut, right? Til å være så gammelt liksom? ja, egentlig helt fantastisk...

Men så tok jeg interiøret UTAV bilen, og et helt annet lys kom på... Damn, her ser en virkelig hva som skjer... Er dette reddbart i det hele tatt? Skal jeg levere det til omtrekking? Uff, det såg ikke bra ut når en inspiserte det i kraftig lys...

 

58b3d015aea15_Setefrrens.thumb.JPG.2e21c90ebfe0aa283125417c22ba03c4.JPG

 

Dette var jo et typisk eksempel...

 

Og armlener da???

 

58b3d014beeb9_Armlenestol.thumb.JPG.c98652efc5084f55e022061f14702d4d.JPG

 

Dette interiøret ble plutselig ikke så nice allikevel. Er det beyond repair, og for mye for selve tryllekunstneren himself, Mister Gusdal? Tankene flyr, og en får jo litt angst.. Det var jo interiøret som skulle være showstopperen her lixom...

 

Men etter mange timer med rensing, blanding av lakk osv osv, så er ineriøret vasket, renset og gnikket på. Noen deler sparklet og lakket, og resultatet er bedre enn forventet. Det sier seg selv at et interiør som er såå slitt, ikke kan bli nytt med å gnikkes på. Det er jo måte på magi som skal utføres. Men jeg er fornøyd, og gleder meg til å vise det frem. Det blir en helsikes jobb å sette det sammen igjen, men skal bli morro for det. Først må jeg få delene til varmeapparatet, samt å rense taktrekk og montere glassluka inn i bilen før resten av herligheten skal inn. Men dere skal nå få et par snikbilder til. Husk at de står i flott garasjelys nå hvor bildene er tatt med mobilkamera. Men uansett, det ble bra :)

 

Armlener:

 

IMG_0428.thumb.PNG.8b2ccd5f8c8e37190857bfb846a138f1.PNG

 

Bakseterygg og passasjersete

 

16911008_10158182672990577_1634499681_o.thumb.jpg.f1a0d190fcfe2a64d901ab47a3b95677.jpg

 

passasjersete igjen:

 

IMG_0502.thumb.JPG.75612aaa3205466861bb32a2864ab78a.JPG

 

Og sist men ikke minst, førerstolen :)

 

IMG_0503.thumb.JPG.505d90e07790696595fffdf6eb6fe207.JPG

 

Hva mer kan jeg si? Ingenting. Bildene taler for seg selv, og jeg bare gleder meg til å se interiøret ferdig montert på plass i bilen...

 

Det var dagens "update", får ikke håpe dere er lei av oppdateringer uten fremdrift ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...