solve10

Kjøpe BMW 3-serie

9 innlegg i dette emnet

Hei!

Har bestemt meg for å kjøpe ny bil, og da selvfølgelig BMW. Har sett en god del på BMW 3serien, og er nærmest fast bestemt på at en slik blir min neste bil. Har et budsjett på 300.000 - 350.000 kr, og det må være automatgir. Ser det er veldig mange annonser på finn.no, men har en del spørsmål, da jeg ikke kjenner BMW så godt. Hva ville dere gått for, lav km stand (rundt 20000) og en 2012 mod feks, eller kmstand på 50000 og 2014 mod? Hva av utstyr er et "must" for at bilen skal både se bra ut, og være lett å selge i fremtiden? Er "m-sport" bra, og hva gjør det i forhold til biler uten M-sport? Finnes det adaptiv cruise control på disse 3seriene? Hvis noen har noen annonser er det bare å legge ut. Takk for hjelp på forhånd :-D

 

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Du hopper glatt over motor...? 

Det er det største punktet ved spørsmål om pris etter årsmodell. 

And-reas and Shattered liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, Shattered skrev:

Hmm, hvorfor lyser motorlampe og airbaglampe? :P så veldig bra ut!

Er vell bare sånne lamper som lyser på steg 2 på tenningen? Så ikke ut som bilen stod å gikk mtp turtelleren.

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
Nå, tennbrikket skrev:

Er vell bare sånne lamper som lyser på steg 2 på tenningen? Så ikke ut som bilen stod å gikk mtp turtelleren.

Tenkte tanken ja :P

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

Gratulerer med valget av bil, en modell som mer eller mindre hele bilbransjen har som målestokk ved utvikling av modeller i samme bilkategori :-DHvilket bruksmønster har du? Kjører du under for eksempel 15 000 km i året, ser jeg personlig ikke noen grunn til å betale ekstra mye for en bil som har gått noen få titusen kilometer mindre. Med automat slipper du forhåpentligvis utfordringene brukte dieselbiler ofte får, nemlig slitt clutch og svinghjul. Automatgirproblemer gjør seg normalt ikke gjeldende ved de kilometerstander vi diskuterer her 8)

2012-modell er første produksjonsår av F-serien til BMW, helt generelt (ikke spesifikt til denne modellen eller bilmerket BMW) så er det saker og ting som utbedres etter hvert i produksjonssyklusen. Ikke dermed sagt at en 2012 er en dårligere bil, det bør bare reflekteres i salgsprisen at det er en noe mindre attraktiv bil å selge videre enn en bil av samme modell som er produsert senere. M-sport er bra for videresalg, men vil anbefale deg å prøve begge deler (m-sport understell kan oppleves noe stivt å kjøre med på norsk grov asfalt.) 

Redigert av And-reas

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, And-reas skrev:

Gratulerer med valget av bil, en modell som mer eller mindre hele bilbransjen har som målestokk ved utvikling av modeller i samme bilkategori :-DHvilket bruksmønster har du? Kjører du under for eksempel 15 000 km i året, ser jeg personlig ikke noen grunn til å betale ekstra mye for en bil som har gått noen få titusen kilometer mindre. Med automat slipper du forhåpentligvis utfordringene brukte dieselbiler ofte får, nemlig slitt clutch og svinghjul. Automatgirproblemer gjør seg normalt ikke gjeldende ved de kilometerstander vi diskuterer her 8)

2012-modell er første produksjonsår av F-serien til BMW, helt generelt (ikke spesifikt til denne modellen eller bilmerket BMW) så er det saker og ting som utbedres etter hvert i produksjonssyklusen. Ikke dermed sagt at en 2012 er en dårligere bil, det bør bare reflekteres i salgsprisen at det er en noe mindre attraktiv bil å selge videre enn en bil av samme modell som er produsert senere. M-sport er bra for videresalg, men vil anbefale deg å prøve begge deler (m-sport understell kan oppleves noe stivt å kjøre med på norsk grov asfalt.) 

Jeg kjører veldig sjeldent mer enn 12.000km årlig. Har lest litt om M-sport og synes også at M-sport pakken gjør bilen at bilen får et mer "fresht" design, spesielt sportssetene og rattet. Dessuten så synes jeg at stivere dempere faktiskt er mer behagelig å kjøre, på landevei og over fartshumper. Så du ville anbefalt å gått for 2013-2014 modell? Hva regnes som "for høyt" av kilometerstand?

Har jeg forstått riktig om at demperene kan justeres, altså sport-mode og comfort mode? Endrer dette på demperene eller bare girkassa osv? 

Får man disse bilene med adaptiv cruisecontroll og head up display? Har sett det er veldig sjeldent å finne de med adaptiv cruise.

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Postet (redigert)

1 time siden, solve10 skrev:

Jeg kjører veldig sjeldent mer enn 12.000km årlig. Har lest litt om M-sport og synes også at M-sport pakken gjør bilen at bilen får et mer "fresht" design, spesielt sportssetene og rattet. Dessuten så synes jeg at stivere dempere faktiskt er mer behagelig å kjøre, på landevei og over fartshumper. Så du ville anbefalt å gått for 2013-2014 modell? Hva regnes som "for høyt" av kilometerstand?

Har jeg forstått riktig om at demperene kan justeres, altså sport-mode og comfort mode? Endrer dette på demperene eller bare girkassa osv? 

Får man disse bilene med adaptiv cruisecontroll og head up display? Har sett det er veldig sjeldent å finne de med adaptiv cruise.

Du kan få adaptiv cruisecontroll på 320 og opp, head-up display fås til alle.

Når det gjelder understell, så har du M-sport understell (utstyrskode 704 og ikke på xDrive) uten demperjustering, og Adaptive M understell med demperjustering (kode 2VF). :-)

Redigert av E.H.D

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!


Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Ser på dette akkurat nå   1 medlem