Gå til innhold

Kaldstartproblem M57


WolfM
 Share

Anbefalte innlegg

Takk :-(, da er det bare å bite i det sure eplet, heldigvis har jeg allerede kjøpte returslangesett.

Bør motoren være varm eller kald ?

Men hva er forskjell på indre og ytre lekkasje. Det at DIS ikke viser noe feil, kan tyde på lekkasje mellom injektor og topp ?

Endret av WolfM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og "lekte" meg litt med INPA, og tok ut feilkoder. Til min store OVERRASKELSE fikk jeg ut feil på samtlige glødeplugger - slik:

4212 Gluehkerze Zylinder 1 Ansteuerung

4222 Gluehkerze Zylinder 2 Ansteuerung 

osv

Felles for alle:

Fehlerhaufigkeit: 1 Logistikzahler: 40

Hva betyr disse feilmeldingene ? Jeg hadde jo avskrevet disse som mulig feilkilde da samtlige glødeplugger er blitt skiftet av Bavaria ?! 

 

 

Endret av WolfM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplett liste slik:

4212 Gluehkerze Zylinder 1 Ansteuerung

4222 Gluehkerze Zylinder 2 Ansteuerung 

4232 Gluehkerze Zylinder 3 Ansteuerung

4242 Gluehkerze Zylinder 4 Ansteuerung 

4252 Gluehkerze Zylinder 5 Ansteuerung

4262 Gluehkerze Zylinder 6 Ansteuerung 

Fehlerhaufigkeit: 1 betyr vel noe som feilfrekvens, registrert 1 feil ?! Det er noe mer legger ved bildeutsnitt, går igjen på alle sylindrene.

Jeg får reklamere til Bavaria !

IMG_1185.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Reklamere til Bavaria var ingen suksess. De hadde fikset det de fant der og da, og starte på nytt å betale for nye undersøkelser osv så jeg ingen hensikt med. Men de tipset om gløderele, og flere i dette og andre fora peker i den retning.

Derfor har jeg bestilt og fått det. Men det er håpløst å komme til. Er det noen som har greid å få byttet den på en M57 som sitter i en X3, finnes det noen lure triks her ? Må jeg fjerne hele inntaksmanifolden, eller lar det seg gjøre å ta den underfra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da er gløderele byttet, regner med at problemet nå er løst. (For å være helt sikker må jeg vente til neste kuldeperiode eller ta ny diagnose).

Imidlertid tok jeg samtidig og byttet veivhusfilter/ventilasjon. Det nye enheten hadde ikke filter som det gamle, men en slags "boks" med hull i. Får håpe den gjør jobben og fjerner risiko for turbo havari. Sånn sett har jeg vel byttet fra veivhusfilter til veivhusventilasjon.

Videre fjernet swirlflaps. Jeg var litt i tvil om jeg skulle fjerne dem, de så forsåvidt hele og fine ut alle sammen, og bladene var i tillegg av plast/gummi (så det ut til). Men det lakk olje fra hver eneste ventil, det var litt av ett oljegriseri som utspant seg nedover motorvegg og girkasse. Bare av den grunn var det greit å få skiftet disse tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...