Gå til innhold

F11 ryggesensor viser hindring som ikke er der!


dopus
 Share

Anbefalte innlegg

I dag morges da jeg skulle kjøre til jobb, fikk plutslig bilen det for seg at det var en hindring bak den i følge pdc systemet/ryggesensorene. Det er høyre side bak som viser hindring (som den ikke har). Den viste det samme også da jeg parkerte på jobb selv om det ikke er noen hindring der.  Har kjapp sjekket at det ikke ligger noe å dekker til sensorene, men dem var fri for dritt (blader eller lignende)

 

ER det noen som har vært borti noe lignende? Går det ann å resette pdcen på en eller annen måte??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å ta turen til bavaria etter  jobb,  men da virket sensorene normalt igjen.  Merklig.  Får ta turen innom forhandler hvis det skjer igjen.  Er fortsatt garanti på bilen. 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sensoren er defekt så kan du ha to symptomer. Det ene er at den ikke varsler noe i det hele tatt, det andre er at den varsler noe hele tiden. Som regel så kommer og går problemet en liten stund før den gir seg helt.

Jeg byttet selv en sensor på min F10, den virket plutselig kun av og til. Det endte med at den ga seg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har den ene sensoren min vært i tre år nå. Kanskje 4-5 ganger i året så viser den en hindring foran i midten som ikke er der. Skjer kun ved meget kraftig drittvær. Da gir jeg den et lite dunk med hånda når jeg parkerer, så er den topp igjen. Så trenger ikke være defekt av den grunn. Jeg har ikke giddet å gjøre noe med det siden det skjer ytterst sjeldent på min bil, men hvis du har garanti på din så er det jo noe å nevne dersom det skulle skje igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...