Gå til innhold

Problemer med girspake (steptronic)


Rizna
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde bilen min på bergningsbil for noen uker siden. Han låste fast hjulene med tau å kjørte den til verksted. Jeg lå bak bergningsbilen og fulgte etter han til verkstedet. Der så jeg at bilen min vugget svært mye fram å tilbake på bergningsbilen, han ba meg bare sette den i park å ikke ha på brekket. Når vi kom fram så var det helt umulig å få bilen ut fra park, den satt helt fast. Når jeg hadde den inne på verksted så fikk de trykket på en "bryter" for å få den til å gå opp igjen. Men hver dag nå så sliter jeg med å få den i i gir. Kan bruke 10 minutter der jeg sitter å bare må prøve forsiktig å vrikkle litt på girspaken. Dette har skjedd etter den var på bergningsbilen. Noen tips til hvordan jeg kan fikse dette?

Endret av Rizna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det hørtes ikke heldig ut... Ville ha brukt håndbrekket. Ikke ideelt at bilen hviler på park, i hvert fall om det skal holde bilen i ro på bergningsbilen.

Men dersom bilen ikke rullet frem og bak så skal det vel ikke være noe slitasje sånn sett.

 

Btw: Tiptronic har Audi, steptronic har bmw ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Det hørtes ikke heldig ut... Ville ha brukt håndbrekket. Ikke ideelt at bilen hviler på park, i hvert fall om det skal holde bilen i ro på bergningsbilen.

Men dersom bilen ikke rullet frem og bak så skal det vel ikke være noe slitasje sånn sett.

 

Btw: Tiptronic har Audi, steptronic har bmw ;) 

Takk for rettelsen, Den vugget / rullet veldig mye fram å tilbake, har prøvd å fått tak i viking i 2 måneder nå. fikk endelig telefon fra sentralbordet igår. Blir en intern sak mellom meg og Viking i Tromsø. Han som kjørte bergningsbilen trodde ikke på at det hadde forårsaket skaden på girkassen. Og sa at man bare måtte trykke ut en nødbryter. De trykket ut den nødbryteren på verkstedet, men når jeg starter bilen så er girspaken låst i park, må drege opp det skinnet og presse inn en knapp manuelt som egentlig skal gå opp automatisk når jeg vrir i tenningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...