Gå til innhold

Park sensor feil E60


Corvette z06
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har en PDC som ikkje virker, verken framme eller bak. Feilkoder 9E36 OG 9E39 Avstandssensor høyre midten bak og Avstandssensor venstre midten framme. Så står det ledningsfeil bak begge feilkodene.

Lurer på om noen andre har hvert bort i samme problem? Kan det være ledningsbrudd eller bare 2 sensorer som er ødelagt? Ingen av de andre sensorene virker heller.

Takker for gode tips.

 

Endret av Corvette z06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger jo tusenvis av slike tråder her fra før av, men hva lurer du på da?  ..siden du egentlig i innlegget ditt har skrevet hva som er feil.

Det smålig kjent at E60 får brudd i lediningsnettet akkurat i skjøten bak under høyre lykt. (selv hatt dette og vet om flere)

Til feilsøkingen. Ta av bakfangeren (må av) og bytt om på sensorene og se om de funker i en annen posisjon. Evt følg ledningsnettet etter brudd om de ikke virker unsett hvor, det er som oftest brudd i "bilens nett" og ikke i ledninsnettet som ligger inni fangeren. Foran har jeg aldri hørt om brudd så der er nok mest sannsynlig sensorene gåen. Når en sensor er gåen, slås hele sysatemet ut. Men trykk på p knappen og ta øret inntil så skal fungerende sensorer tikke selv om en får "PDC failure melding", om ikke og p knappen blinker er ofte defekt PDC modul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Reef89 skrev:

 Foran har jeg aldri hørt om brudd så der er nok mest sannsynlig sensorene gåen. 

Jeg har reparert ledningsnettet til sensorene foran på E61, gnag på høyre side der kablene går inn i forskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å bytta ledings nette på e60 min nå på GS var æira i kontaktene fikk jeg bedkjed om nette kosta 945 pluss noen kontakter pluss jobb så kom det på 6300 PDC e60 virker ikke freme eller bak når den kutter ut en plass ved feil avlesnig fant dem først 3 sensorer som var gånne så di måtteav får se nærmere på det PDC er et kjent problem på e60 så som mange andre ting min e60har kun gått 90000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk opplever forskjellig feil.

Men PDC feil er veldig enkelt bygget opp og finne feilen om man er litt nevenyttig. Som oftest er det en sensor som ryker først. Men som nevnt i tidligere innlegg så er det beste og kryss bytte sensorene for og se om de virker i en annen posisjon, gjør de det er det brudd en plass. Det var slik jeg fant ut av min hadde brudd. Sensoren midt bak tikket ikke, de andre gjorde så da byttet jeg om og da virket den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...