Gå til innhold

bytte motor på e61


02dag
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått totalt motorhavari på min 2006 530d.  dette er motoren med 231 hk og det jeg lurer på er om jeg kan bytte til en 525d motor eller en motoren med 235 hk? Dette er vel samme motor, og hvis jeg bytter over til original turbo og ECU så burde min bil fortsatt være 231 hk?

Eller kommer 525d med mindre innsugs og eksoskanaler i toppen? Er det kanskje andre forskjeller også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått verifisert det 100% enda, men jeg mistenker at det er et stempel som har tatt kvelden. Det vil si at skjørtekanten på et av dem har falt av.

Men du tror ikke at topplokket er forskjellig? Tenkte på å kjøpe byttemotor, men da måtte jeg ha byttet over alle deler uansett. Har slått det fra meg som for dyrt. Går for en bruktmotor og bil1din har noen alternativer, men de hadde noen 525d med relativt lav kilometerstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topplokket er forskjellig. Ikke rare forskjellen dog (litt mindre innsugsventiler). 535d m57n har også dette topplokket, for å gi et inntrykk av hvor lite det har å si.

 

Jeg har en 30d m57n2 inne for totaloverhaling hos et motorverksted jeg samarbeider med. Ikke havarert, men hadde høy km. Hadde tenkt å bruke den i banebillen (derav en omfattende overhaling), men ser ikke ut til at det blir i år i alle fall. Gi bud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, litt sen tilbakemelding. Tusen takk for tilbudet, men jeg tenkte altså legge meg på ca 20000 i motor, og jeg antar at en overhalt motor vil koste mer enn det. Dette er ikke å anse som noe bud altså:-)

Hva gjør jeg med startsperre når jeg bytter motor? Vil dette bli et problem? Jeg har slått fra meg 535d og 525d, men jeg tror en 530d med 231 eller 235 hk vil fungere bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...