Gå til innhold

Antiskrens


Sven I
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 318D E 90 hvor det kommer opp et symbol etter at bilen er skrudd av. Symbolet har med antiskrens å gjøre og er rund gul pil med utropstegn og A inni.

Det kan virke som om antiskrens ikke fungerer. Har akkurat skiftet batteri dersom det kan ha betydning. Finner ikke dette symbolet i instruksjonsboken med A inni. Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. en med samme problem var feilen dette:

 I took it in today and sweated the problem being the CDV. Turns out it is a sensor under the seat that detects the balance of the car. It seems to have gone bad, so they are replacing it next Tuesday.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Sven I said:

Batteriet er tilsvarende originalt fra Sønnak. Dette trenger ikke å kodes inn på denne bilen.

Abs virker.

Hmm høres rart ut, det jeg lurte på om du har kjøpt et AGM batteri. Viss det er et vanlig batteri må det kodes om. Er usikker på om dette kan lage den feilen som du har, men er ganske sikker på at fra E90 og oppover må det kodes om batteribytte og særlig viss det er fra forskjellige batterityper. BMW har forkjellige ladesykluser ut i fra hvilken imformasjon du koder inn, det vil si at ett AGM batteri skal lades anderledes enn ett syre batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Sven I said:

Det er et AGM batteri

Ok, har du noe diagnoseutstyr for å lese av feilkoden? Viss traction control lyset er på når du starter bilen vil det ligge en feilkode som kan leses av i ABS modulen. 

Ville forøvrig programert opp batteribytte da folk har gitt tilbakemelding på at viss ikke dette blir programert vil det redusere levetiden på batteriet. Det er ikke krise på noen måte men viss du har tilgang på noe utstyr ville jeg gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sven I skrev:

Jeg har en 318D E 90 hvor det kommer opp et symbol etter at bilen er skrudd av. Symbolet har med antiskrens å gjøre og er rund gul pil med utropstegn og A inni.

Det kan virke som om antiskrens ikke fungerer. Har akkurat skiftet batteri dersom det kan ha betydning. Finner ikke dette symbolet i instruksjonsboken med A inni. Noen som har peiling på dette?

Du er sikker på at dette har med antiskrens å gjøre?

Symbolet du beskriver har med auto start/stopp systemet å gjøre på de BMWer jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Grunnen til at jeg skriver at det har med antiskrens å gjøre, er at dette ikke virker. Glatt føre nå og ingen funksjon på antiskrens.

Det er likt som det øverste bildet med A og utropstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, for det øverste er feil på Auto Start/Stop systemet og det i bunn er feil på traction control.

Da blir jeg bare enda mer sikker på at problemet ligger i batteriet som du har byttet til. Enten er det ett batteri som ikke er støttet av din bil eller så må det kodes inn med de riktige verdiene. Fant også flere som hadde identisk problem som deg etter batteribytte, så ville sjeket opp i det. Men da har du en veldig god ledetråd på hvor du skal starte for å feilsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...