Gå til innhold

Spørsmål angående utetempsensor i E39


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Hola. Utetempsensoren på E39'en min har subbet i bakken lenge nok til at alt utenom en stump av kontakten er borte. Dermed går temperaturen i kjørecomputer på speedometeret opp og ned, slik at det piper hvert 10. sekund, noe som er fryktelig irriterende. Vil denne forholde seg i ro på -40 eller +50 om jeg bare klipper av den kontaktstubben og lar kablene ligge avkuttet til jeg får tak i ny? 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min tidligere e46 forsvant hele kontakten i snøen og bare et par ledninger var det som var igjen.
temperaturen viste da konstant -40 og peip hver gang jeg startet bilen men den holdt seg der. mener å huske at AC da streiket fordi bilen ble lurt til å tro det var så kaldt.. irriterende på sommeren. ikke sikkert det skjer det samme på alle men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet, da klipper jeg av dritten etterpå. At det piper ved oppstart er ikke noe problem, er bare slitsomt at den skal gjøre det 16 ganger på vei ned til butikken :P Skal kjøpe nye kontakter og lodde på ila uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil vise -40 ja til du har montert en ny, ulempen er at det piper ved hver oppstart da og AC anlegget vil blåse mye mer enn vanlig heletiden pga den tror det er -40 ute og det kreves mer varme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Reef89 skrev:

Den vil vise -40 ja til du har montert en ny, ulempen er at det piper ved hver oppstart da og AC anlegget vil blåse mye mer enn vanlig heletiden pga den tror det er -40 ute og det kreves mer varme da.

Fikser ny kontakt ila uken, er bare slitsomt at den piper hvert 10. sekund når jeg kjører så må ha en kjapp løsning i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...