tommy_sn

Ventura Tuning - noen mer erfaring?

Anbefalte innlegg

Har ingen erfaring med det firmaet, men powerbokser generelt er vel ikke optimalt. Har hvertfall bedre erfaring med å få bilen remapped (chippet) med verdier tilpasset din bil.

Anbefaler å sjekke ut quickfix.no og se hva @TRF-Racing kan få ut av motoren din :-). 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, JayEK skrev:

Har ingen erfaring med det firmaet, men powerbokser generelt er vel ikke optimalt. Har hvertfall bedre erfaring med å få bilen remapped (chippet) med verdier tilpasset din bil.

Anbefaler å sjekke ut quickfix.no og se hva @TRF-Racing kan få ut av motoren din :-). 

330e er vell bensin og strøm? Quickfix tror jeg bare driver med diesel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, tennbrikket skrev:

330e er vell bensin og strøm? Quickfix tror jeg bare driver med diesel?

Ah, stemmer det! Litt mye søvn i øynene ennå. 

Når jeg oversatte siden står det vel også at de bytter ut din originale ECU med en som har optimert programvare. Hvorvidt de skreddersyr den eller laster inn et ferdig konfigurert map finner jeg ikke noe om. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser jo ut til at de henter ut godt med hester av B48-motoren som sitter i 330e, samme som i LCI 320i. Jeg er litt spent på den motoren selv, i stedet for 320d eller 330i. Det er jo 60 000 å spare på 320i/330i, da er vel valget enkelt.. Du får jo både MPPK (i alle fall til N20), som gir 204hk om jeg ikke husker feil, eventuelt finnes det bokser fra diesel-performance.co.uk som jeg med hell har brukt i 3 biler, både Mini Countryman, Audi Allroad og BMW X3. 

Endret av fupsaker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser slik ut, kanskje jeg skal høre med DTUK først, da jeg er er svært fornøyd med de. Og de har ofte levert veldig konservative tall tidligere.. Men ventura høres veldig bra ut også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i dialog med Ventura selv. Såvidt jeg skjønner er det ikke en ren powerboks (som er det eneste alle andre tilbyr virker det som), men en ekstern ECU som nevnes over her.  Se generell info om produktet her: http://www.venturatuning.nl/geavanceerde-externe-ecu.html (må oversettes). 

Hvis jeg får fornuftige svar på spørsmålene mine så vil jeg trolig bestille, og skal i så fall dele erfaringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, macrorain skrev:

Jeg er i dialog med Ventura selv. Såvidt jeg skjønner er det ikke en ren powerboks (som er det eneste alle andre tilbyr virker det som), men en ekstern ECU som nevnes over her.  Se generell info om produktet her: http://www.venturatuning.nl/geavanceerde-externe-ecu.html (må oversettes). 

Hvis jeg får fornuftige svar på spørsmålene mine så vil jeg trolig bestille, og skal i så fall dele erfaringer.

Det er en powerboks, som ESS E-Tronic, DTUK o.l. Kobles mellom motor og ECU, den manipulerer altså signalene fra ECU til motor. Mange gode erfaringer fra andre merker enn Ventura, men ettersom flere på andre forum har prøvd de ville jeg kanskje gitt de en sjanse. Eventuelt er DTUK å anbefale Med eksemplarisk kundeservice! ESS har også en kundeservice som går utenpå mye annet, ville kanskje sett der! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, fupsaker skrev:

Det er en powerboks, som ESS E-Tronic, DTUK o.l. Kobles mellom motor og ECU, den manipulerer altså signalene fra ECU til motor. Mange gode erfaringer fra andre merker enn Ventura, men ettersom flere på andre forum har prøvd de ville jeg kanskje gitt de en sjanse. Eventuelt er DTUK å anbefale Med eksemplarisk kundeservice! ESS har også en kundeservice som går utenpå mye annet, ville kanskje sett der! 

Hei, den er hvertfall mer avansert, da den kobler seg til flere punkter enn alternativene. Ventura tuning virker også mye mer tillitsvekkende da de skriver spesifike ting om hver enkelt modell som viser at de har greie på og har satt seg inn i da f.eks 330e som jo er en litt uvanlig modell, og tilsynelatende har spesifik boks til hver enkelt bilmodell - mens f.eks racechip og andre har et rimelig generisk produkt.

Skulle gjerne bestilt spesifik mapping til min bil fra f.eks ESS, men disse nye B48-motorene er visst ikke så lette å ta seg inn i. Så ESS kommer dessverre ingen vei med denne enda (jeg har spurt). 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar fra ventura på noen spm fra meg. Litt upresis engelsk her, men ellers virker svarene fornuftige. jeg spurte litt generelt rundt denne løsningen vs konkurrerende chipper, hvor mye de pushet grensene, hva med girkassa som vel har spek på maks 500nm, om mapen var identisk med 320i b48, etc:

 

"Ventura Tuning is specialised in 4 engine manufacturer brands, we don,t tune alle the 38 Brands,why, we don,t have time for that, we are a specialist, and thats what we like.

The torgue is no problem we already tune 330e since september /oktober 2015  and that runs perfectly. The electro engine is in the outside of the automatic gearbox, so way different torgue then the engine torgue.

but no problems at all, the ZF transmission is perfect, we can say the Best of all automatic transmissions !!!

We never overtorgue a car with our tuning, if during testing we find out that a bit less then what is alowed by manufacturer is driving better

then we do a bit less. We don,t make from a Fiat and F16 jetfighter .

The chip of the 320i looks similar, but the tuningsoftware is different because 330e had hybride, and 320i hasn,t

big difference !

Our device has 5 points of installation,  Race chip has 3 points, the Horsepower they promise you on Paper we don,t care. we have tested their device and our device on Dyno, and Dyno never lies. You may gues wich system provides the best performance

and a much smoother engine running.(..)"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
41 minutter siden, macrorain skrev:

Hei, den er hvertfall mer avansert, da den kobler seg til flere punkter enn alternativene. Ventura tuning virker også mye mer tillitsvekkende da de skriver spesifike ting om hver enkelt modell som viser at de har greie på og har satt seg inn i da f.eks 330e som jo er en litt uvanlig modell, og tilsynelatende har spesifik boks til hver enkelt bilmodell - mens f.eks racechip og andre har et rimelig generisk produkt.

Skulle gjerne bestilt spesifik mapping til min bil fra f.eks ESS, men disse nye B48-motorene er visst ikke så lette å ta seg inn i. Så ESS kommer dessverre ingen vei med denne enda (jeg har spurt). 

Jeg skjønner. ESS tilbyr Racechip til 330i og foreløpig er jeg ikke helt fornøyd med den. Så får se hva det blir til, Ventura er nok bedre om det er fem punkter de kobler til. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyno fra Ventura tuning på en 330e. Rød er original, blå deres tuning. Den viser visstnok høyere enn reelt pga hybrid og regenerering når man går av gassen på slutten eller noe, derfor høye tall på både original og tune. Dynoen viser 340hk, men reelt er 314hk iflg nettsiden deres og han duden jeg prater med. 

 

BMW 330e 2016-dyno.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, fupsaker skrev:

Jeg skjønner. ESS tilbyr Racechip til 330i og foreløpig er jeg ikke helt fornøyd med den. Så får se hva det blir til, Ventura er nok bedre om det er fem punkter de kobler til. 

Hva er det du ikke er fornøyd med på Racechippen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive