Gå til innhold

Ventura Tuning - noen mer erfaring?


tommy_sn
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, oysrell skrev:

Tja... hva skulle man gått for, Ventura eller Mosselman ? 

Det er en leasingbil, burde jeg ta sjansen ? 

 

Jeg er fornøyd med Ventura, men har aldri prøvd Mosselman, så har ikke sammenligningsgrunnlag. Ser ut til at Ventura gir litt mer effekt på papiret hvertfall. 

Angående leasingbil har jeg ingen spesiell formening. Hvis motor eller girkasse ryker er det vel du som må betale uansett om det er leasing eller ikke. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, macrorain skrev:

Jeg er fornøyd med Ventura, men har aldri prøvd Mosselman, så har ikke sammenligningsgrunnlag. Ser ut til at Ventura gir litt mer effekt på papiret hvertfall. 

Angående leasingbil har jeg ingen spesiell formening. Hvis motor eller girkasse ryker er det vel du som må betale uansett om det er leasing eller ikke. :)

 

Jeg får vel vurdere litt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, oysrell skrev:

Jeg får vel vurdere litt ;) 

Jeg for min del resonnerer sånn:

For en femten års tid siden  hadde jeg en Nissan 200sx med 2.0l turbo (mao tilsvarende bestykning som bilen jeg har nå) 1998 modell, dvs en 18 år eldre bil. Den hadde 200hk originalt (16hk mer enn BMWen),  den ble trimmet opp til 300hk, og ble grisekjørt 60,000km uten å rase. Hvis BMW ikke klarer 250hk (50hk mindre) 18 år senere, så kan de jammen bare gå og legge seg. :D Nå skal det sies at jeg måtte bytte clutch underveis da, men ellers var det ingenting som falt fra hverandre. :)

EDIT: Har utelatt elmotoren fra regnestykket over hvis noen ble forvirret.

EDIT2: Jeg tenker også at det er ikke mange andre enn BMW som lager offisielle reklamer hvor de drifter med bilene de reklamerer for. Det legger lista ganske høyt for mekanisk kvalitet på bilene.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, macrorain skrev:

Jeg for min del resonnerer sånn:

For en femten års tid siden  hadde jeg en Nissan 200sx med 2.0l turbo (mao tilsvarende bestykning som bilen jeg har nå) 1998 modell, dvs en 18 år eldre bil. Den hadde 200hk originalt (16hk mer enn BMWen),  den ble trimmet opp til 300hk, og ble grisekjørt 60,000km uten å rase. Hvis BMW ikke klarer 250hk (50hk mindre) 18 år senere, så kan de jammen bare gå og legge seg. :D Nå skal det sies at jeg måtte bytte clutch underveis da, men ellers var det ingenting som falt fra hverandre. :)

EDIT: Har utelatt elmotoren fra regnestykket over hvis noen ble forvirret.

Hadde vært gøy å fått rundt 300-320hk da 😬 selger anbefalte å bruke BMW sin tune eller hartige. Men spørs om det kommer i det heletatt da. 

Så er jo det andre, hørt mye negativt ang powerboxer .

Har hatt trimmet bil før, byttet clutch der også, men har ikke så lyst å bytte clutch på en helt ny bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, oysrell skrev:

Hadde vært gøy å fått rundt 300-320hk da 😬 selger anbefalte å bruke BMW sin tune eller hartige. Men spørs om det kommer i det heletatt da. 

Så er jo det andre, hørt mye negativt ang powerboxer .

Har hatt trimmet bil før, byttet clutch der også, men har ikke så lyst å bytte clutch på en helt ny bil

Dette er jo hakket mer avansert da den kobles til et antall målepunkter og justerer disse, den øker ikke bare turbotrykk og/eller bensintrykk blindt. Så det er hakket mer sofistikert enn i "gamledager". 

Angående clutch så er det også litt annerledes, fordi det sitter en automatkasse (og tilhørende clutch) i bilen din (ZF 8HP50) som er spekket til å tåle 500nm fra fabrikk, som er røffli det Ventura tar ut. Det er altså ingen grunn til å tro at det ikke holder hvis du ikke kjører helt idiot (fire dragrace om dagen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, macrorain skrev:

Dette er jo hakket mer avansert da den kobles til et antall målepunkter og justerer disse, den øker ikke bare turbotrykk og/eller bensintrykk blindt. Så det er hakket mer sofistikert enn i "gamledager". 

Angående clutch så er det også litt annerledes, fordi det sitter en automatkasse (og tilhørende clutch) i bilen din (ZF 8HP50) som er spekket til å tåle 500nm fra fabrikk, som er røffli det Ventura tar ut. Det er altså ingen grunn til å tro at det ikke holder hvis du ikke kjører helt idiot (fire dragrace om dagen). 

Ca 5 , haha...  

neida, er nok ganske rolig i trafikken og kjører generelt fint.. men liker å ha muligheten å kunne ha motor til litt mere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er så frekk at jeg kryssposter litt her, siden temaet her er nettopp ventura til 330e,  moderator får ta kontakt hvis det mot formodning bryter forumregler.

Vurderer å selge min: 

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Hei!

har bestilt ventura til min 330e, hvordan er det med montering? Er det så rett frem som det er bilde av? Stopp bilen, monter for så å kjøre avgårde med et smil om munnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...