Gå til innhold

Påls e34 525i


Loefald
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Veldig lite framgang nå i det siste.. må prøve å få bilen på oppretting snart!

 

Men, jeg var nysgjerrig på om hva som skjulte seg under bakfangeren, nemlig av typen rust! Jeg skal ærlig innrømme at jeg var redd for at det skulle dukke opp noe jeg helst ikke ville se! 

 

Så jeg tok av bakfanger, og jeg var positivt overrasket over hvor lite rust det var bak der, med tanke på at den har stått rolig en stund når forrige eier hadde den! Dette er jeg glad for og kan puste rolig ut! 😂  Rusta som er dukket opp der, skal fjernes når jeg har utstyr, behandlingsmiddler og tid!

Ha en fin helg folkens!!

IMG_2675.JPG

IMG_2677.JPG

 

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten positiv update!

 

Nå begynner brikkene å komme på plass! Jeg har nemlig funnet meg deler som panser, fronstykke å annet snacks til billig penge, i rett farge til og med!!

Såklart er e34 gammel bil så panseret og frontstykket er nokk ikke strøkent, men samme farge så da gir jeg blaffen foreløpig, og kan spare penger til eventuel hel-lakkering av bil dersom jeg klarer å finansiere det! Kjenner jeg er litt glad for at jeg har funnet det jeg trenger så kjapt, å nå mangler jeg bare sideskjerm å fanger så er egentlig bilen tilnærmet komplett slik som den var når jeg kjøpte den. :)

bilde av delene jeg blant annet hentet.

IMG_2724.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chris11slett skrev:

Nrøstemmer også for oransje blinkers 😊

Hel lakkere? samme farge håper eg?

Stemmer, blir samme farge absolutt! Tror bare jeg skal lakkere den utvendig, innvendig ser jeg egentlig ikke vitsen i enda ihvertfall.

Men dette blir ikke riktig med en gang, så dette blir langt fram i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Som en fattig og ung student uten jobb på fritiden, så går ting litt sakte for seg akkurat nå, bilen står enda i garasjen min og har ikke fått den på oppretting enda..

Men det jeg mangler nå for å få bimmærn nogelunde komplett igjen så mangler jeg;

- Spylervæske tank

- Sideskjerm 

Det tror jeg skal være det, faktisk. Planen nå er å bare få den komplett igjen fort som mulig for å få kjørt den litt i sommer. Noe som jeg håper å få gjort og gleder meg som en unge! Så får jeg heller kjøpe mer gromme ting til bilen når den tid kommer!

 

Så om noen har spylervæsketank og sideskjerm i samme farge som er SterlingSilber (venstre) som ser helt fin ut, men helst strøkent som mulig med blinkershull, skrik ut!!! Om du har begge sideskjermene i bra stand, VELDIG interessert!

 

Slurvete skrevet dette her men følte jeg måtte få noe oppdatering så skreiv dette i full fart! :)

 

Legger til ett bilde av hvordan den så ut, irriterer meg at jeg ikke har fått på dørlisten på sjåførsiden, men håper denne bilen blir like bra som den var før, om ikke bedre!

 

Vi krysser fingrene.. En ting er sikkert, god pleie å stell skal den få hos meg!

IMG_2730.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjedet meg her om dagen, så jeg kjørte bilen ut av garasjen å fannt frem jekken å bytta til sommerdekk, da jeg hovedsaklig lånte vinterdekkene som sto på..Dæven man ser forskjell på høyden nå når jeg hadde på ballongdekk. Bimmarn fikk seg også en vask så den ble ren og pen! 

 

IMG_0007.thumb.JPG.fa88303eb0d58e8e19e2c00bf373c7ba.JPG

 

På dette bilde har det blitt bytta på en side, man kan se hvor skjeivt bilen står 😂

 

Ellers ha en god påske alle ihop!

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har påskeferie, så er det greit å bruke tiden på bimmarn litt! Rust-pussing å "kosejobb".. på 525n ikveld. 

 

Fyflate det er kjedelig å stå å pusse med papir, da skal man ønske at jeg har slipemaskin, noe som jeg har, men har tilfeldigvis rota den bort, ligger sikkert på en lur plass.. fader og øm jeg er i tommeln nå! 😂 Så nå har jeg pussa ned helt til metallet og tatt på Etch Primer type syregrunning! Så venter på 2. laget skal tørke så jeg før spraye på ett strøk til før sengs!

 

Vet ikke heelt om jeg er fornøyd med jobben med tanke på utstyr. Men en ting er sikkert, det blir ikke værre! Da jeg ikke er proffesjonell innen dette! Ikke ferdig helt enda, så får se litt når resultatet blir ferdig!

 

IMG_0019.thumb.JPG.533f4cf89b2bd886b9b239959b75749e.JPGIMG_0020.thumb.JPG.5845405e39610b45e127ba8527618e90.JPGIMG_0021.thumb.JPG.14aa0ba9e3a62f33699fa39a86b2ead7.JPG

 

Beklager for dårlige bilder, men sånn ble det for nå! Håper bare på sluttresultatet blir bra! Men som sagt er ikke helt ferdig enda.. må støvsuge å rense litt baki der også ta resten senere. Gleder meg til å få det unnagjort!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er det veeldig lite som skjer, disse dager.. Men for artighet så tok jeg inn M5 fangeren min til vask. For å se hvor ille skadene på fangeren var..Som dere vet fikk jo fangeren ett møte med rekkverket, så den fikk jo seg også en liten "karamell" i smellen. 

 

Men, det skal sies. Har ikke bilen vært så lav, har fangeren og mest sannsynlig hele fronten og rammevangene vært kaputt.. Kollisjonsdemperne osv berga jo heldigvis!!

 

Nokk om det, poenget i innlegget var om fangeren er noe å redde? Eller om noen som vil kjøpe det av meg? For planen er jo å få bilen slik som den var og helst bedre 😅 Isåfall så egner fangeren seg utmerket på banebil med litt fiks om ikke annet! 

 

Skriv hva dere tenker å rop ut om interesse! Tok noen bilder etter fangeren tørket, sprekker her å der og litt lakkflass. "Stolpen" ved dekselfestet til grøftlyset er også blitt knekkt av :( 👎🏻

IMG_0120.thumb.JPG.228078fffee7d0cd107c2494d418a5f6.JPGIMG_0122.thumb.JPG.6345af76d30c99c7895af328fccbecfb.JPGIMG_0123.thumb.JPG.13eed14d4e3ae4d7df82b16a1efd3d3c.JPGIMG_0124.thumb.JPG.7ba32d4aec6dca8220f2db88f1d45835.JPGIMG_0126.thumb.JPG.8581e1ecbded0f263a6afbdd27668861.JPGIMG_0127.thumb.JPG.127b4cbca119e3612761bd8306283c2a.JPG

 

Ellers vil jeg ønske alle entusiaster og "uentusiaster" en god helg! :)

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på med rustpuss og vedlikehold 👍 Jeg driver med det samme på 525'n min om dagen og det er tilfredsstillende å se at ting blir bedre 😃 Selv bruker jeg både batteridrill og vanlig drill med stålbørster og negerkuse. Da renner rusta vekk 😉 

Ang fangeren så finnes det vel noen som klarer å redde den 👍 Du får legge den ut på E34-norge på facebook. Er litt smått marked her inne føler jeg 🤔 Men du har kanskje flere følgere enn meg 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 24.4.2017 at 9.16, Bimmerlorris skrev:

Stå på med rustpuss og vedlikehold 👍 Jeg driver med det samme på 525'n min om dagen og det er tilfredsstillende å se at ting blir bedre 😃 Selv bruker jeg både batteridrill og vanlig drill med stålbørster og negerkuse. Da renner rusta vekk 😉 

Ang fangeren så finnes det vel noen som klarer å redde den 👍 Du får legge den ut på E34-norge på facebook. Er litt smått marked her inne føler jeg 🤔 Men du har kanskje flere følgere enn meg 🤔 

 

La den ut på e34 gruppen på Facebook siden for å prøve lykken, da det er som oftest veldig enkelt og lett!

 

Tenkte jo såklart først at dette er egentlig ikke noe å selge, men når jeg ser omfanget på skadene, så er jo dette faktisk fiksbart, ihvertfall bra til en banebil eller en bil det ikke er så nøye med. Men jaggu var det noen som tok kontakt ganske kjapt og fangeren er mest sannsynlig solgt nå! :) 

 

Så da er det bare å vente på min splitter nye M5 fanger fra Koed! Igrunn skulle fangeren komme 11. Mai, men Koed hadde ikke fangeren på lager.. Så ventetiden har blitt utsatt til 28.juni.. Er litt kjedelig å vente så lenge, men jeg venter ihvertfall på noe godt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere så har jeg holdt på med "vedlikehold" av bagasjerommet, så nå er det verste av rusten tatt, er ikke helt ferdig enda, tenker jeg skal pusse ned hele bagasjerommet og lakkere det selv, resultatet blir så klart ikke noe profesjonelt utført, men det er heller ikke hensikten da det ikke skal være noen som skal snike inni der uansett, og det skal være matter og stoff over uansett. Men jo bedre resultat, jo bedre.. satser på å få det best mulig der! bagasjerom blir utsatt til jeg får tatt mer av rust som begynner og gni meg på nervene, rundt om på bilen.. 

Bilder og update kommer så fort jeg kommer igang igjen der! 

 

Da er det dørstokk/kanal på førersiden som står for tur, her har det produsert ganske bra med rust! Glemte så klart å ta bilde hvordan det var før jeg begynte å pusse litt. men her er det ett bilde tilnærmet hvordan det var! 

 

IMG_0380.thumb.JPG.3a52d1a5e9af63f0d6821b4c546617cc.JPG

Denne rakkeren, multislipemaskinen hjalp meg mye med arbeidet, overrasket hvor effektiv denne er da jeg kan stille på hastighet og kan bytte hvilke verktøy jeg vil bruke.

 

IMG_0381.thumb.JPG.0050a4e664f4c467fce9672063d984b8.JPG

 

Jeg har sett nøye rundt om i bilen, og jeg mener at dette er verste biten av rust som er på bilen. At det ikke var noe hull ble jeg veldig glad for, da det sparer meg for masse ekstra-jobb! :D 

 

IMG_0379.thumb.JPG.9ad7a8d0bbb0f0013069dd97c73b2aad.JPG

Ser nå at jeg må bli bedre til å ta bilder.. huff og huff... 

IMG_0378.thumb.JPG.66efd1122c0e3bb7932163610996cddf.JPG

 

For meg er dette veldig deilig å se, reint og fint stål istedet for brune, fæle rusta! 

heh..kremt.. jeg er ikke helt ferdig her heller men fikk tatt det meste på en kveld! Er ikke så lett å få tid til alt når man ikke bor hjemme på daglig basis, men helgene får man gjort mer enn ingenting! :) Nå mangler jeg bare å ta dørstokken ved passasjersiden, som har litt rust også men ikke lik ille som her. Også skal jeg få det profesjonelt behandlet, grunnet og lakkert på verksted når den skal inn på verksted tenker jeg. 

54_1932061540.thumb.jpg.42f1c71339af7795e808940a97b6f161.jpg

 

Slenger også med ett bilde hvordan det ser ut på dørstokken ved passasjersiden. Det ser ganske ille ut fordi det er vått og urenslig, men hovedsak er det ikke så ille som det ser ut til, og håper jeg slipper å skaffe nytt stål å kappe å sveise her. Tenker multislipemaskinen tar knekken på dette også jeg! :) 

 

 

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige fredag, så satt jeg å leste gjennom samtalen jeg og forrige eier hadde, da kom jeg over en melding han sendte som jeg ikke har sett før da, der sto det at jeg glemte å ta med original fangerne til 525n. Ikke at det hadde så mye å si da jeg har M5 styling rundt om, men er jo fryktelig gøy å ha originalfangerne til bilen uansett da! 

Så tok kontakt med engang og lurte på om han kunne sende fangerne oppover til meg om jeg betalte frakten. Fikk til svar at det var ikke noe problem og det skulle vi få til!

Etter 30-40 min så var fangerne allerede ferdigpakket og var klar til å sendes! Snakk om service :D 

Det tok ikke lang tid før jeg fikk lappe i posten, at fangerne har kommet i posten til meg, og det var bare å kjøre å hente de med engang! 

 

 

IMG_0297.thumb.JPG.728a9ea685c7dbc85bf62da02d3b325e.JPG

 

Fangerne kommet til rette! Ser ut som det er en jævla stor fanger, men er faktisk to fangere i denne pakken :P

 

Pakket de opp umiddelbart og fikk seg en grundig vask, det frister meg faktisk litt å bruke originalfangerne på bilen. Jeg synes det er så sjarm og sinnssykt tøft med disse på også jeg, flere som er enig? 

 

 

IMG_0300.JPG

 

IMG_0301.JPG

 

Er ikke ofte man ser disse frontfangerne med alle deksler på plass lengre, men herregud hvor clean det er med alle deksler på!  :love:

 

Dette var virkelig gøy å få tak i, ikke minst hvor kjapt! 

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...