Gå til innhold

Påls e34 525i


Loefald
 Share

Anbefalte innlegg

Bra du får pussa vekk rusta 👍 Får håpe det bare er overflaterust over alt, selv om det mest sannsynlig er å tro på julenissen 😉 Jeg blir mer og mer fan av å ha mest mulig orginale deler på e34 😃 Det er blitt så vanlig med m-tec og M5 og fandens oldemor, at jeg blir mer imponert over orginale varianter 👍 Men smaken er som baken. Folk må få ha på det de vil. E34 er uansett pent 😃 Stå på med grombilen din og ikke gi opp selv om du møter på utfordringer. Har hatt lyst til det flere ganger i det siste med prosjektet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Bra du får pussa vekk rusta 👍 Får håpe det bare er overflaterust over alt, selv om det mest sannsynlig er å tro på julenissen 😉 Jeg blir mer og mer fan av å ha mest mulig orginale deler på e34 😃 Det er blitt så vanlig med m-tec og M5 og fandens oldemor, at jeg blir mer imponert over orginale varianter 👍 Men smaken er som baken. Folk må få ha på det de vil. E34 er uansett pent 😃 Stå på med grombilen din og ikke gi opp selv om du møter på utfordringer. Har hatt lyst til det flere ganger i det siste med prosjektet mitt. 

 

Ja, å få opp gulvmatta blir ikke noe spøk nei, er eneste plassen jeg ikke har sett enda, så spent er jeg!

isåfall håper jeg en utkledd julenisse kommer på døra med nye karosseri blekk til meg 😂😂

Tenker jeg kommer til å bytte ettersom jeg føler for det når det kommer til fangerne, gøy å variere litt! 

 

"Det vanskelige er en bagatell, det umulige er en utfording"

 

Den som gir seg er en dritt! 😅😂

 

God helg til deg Lorrisn! :)

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Zeveren skrev:

Med riktig senk synes jeg org fanger er grommere enn M5 :x M5 er så ordentlig og pyntelig. Ikke misforstå, er utrolig fint med den, men org er elsk :D

Absolutt nydelig med original fangerne på! Enig!! Men liker veldig godt M5 styling på e34 også, får bilen til å se sintere ut 😎 

 

 

Gleder meg til å få på fangerne snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte litt å prøvde å finne litt historikk i bilen, og jeg fikk tak i "eieren før eieren" til han jeg kjøpte bilen hos. Spurte om han kunne sende meg noe bilder av hvordan denne så ut før

 

Slenger ut noen bilder hvordan den var!

 

IMG_0386.thumb.JPG.6d442af8b8bf5b443a2cc930ea969a8d.JPG

IMG_0387.thumb.JPG.87afcbd55e72c0937e66d08dc74f12f8.JPG

IMG_0388.thumb.JPG.75fff087efb54caef8265fb48a710ccf.JPG

IMG_0389.thumb.JPG.2b0c6b3bea36bdf20c0e8ef50604e1a8.JPG

IMG_0391.thumb.JPG.41d0152f37e8b308a4f4bb72fd9c85df.JPG

 

Jeg mener den så veldig bra ut for 7-8 år siden også jeg! Man kan se at det er gamle bilder med tanke på lyktesenkere og hele pakka! Innen e34 miljøet og entusiaster som er dette å banne litt i kirka for noen 😂😄

 

Fikk også vite at det har vært svært lite problemer med bilen av han som har eid den, eneste han har gjort er rutine servicer som er normalt, og spesielt viktig for disse gamle sliterne, det er også blitt bytta vannpumpe.

 

 

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 316 skrev:

Blir nok temmelig sikkert knall bra dette her 🌞 Pen den var før, men de lyktedenkerne er no go :P

Ja vi krysser fingrene og satser på det! Tidspunkt denne kommer med skilter på igjen var jo til sommerferien, men det ser ikke ut for at det blir desverre.. Men har enda ikke lappen heller så stresser ikke.. skal ihvertfall få den på skilter til neste år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Loefald skrev:

 

Ja, å få opp gulvmatta blir ikke noe spøk nei, er eneste plassen jeg ikke har sett enda, så spent er jeg!

isåfall håper jeg en utkledd julenisse kommer på døra med nye karosseri blekk til meg 😂😂

Tenker jeg kommer til å bytte ettersom jeg føler for det når det kommer til fangerne, gøy å variere litt! 

 

"Det vanskelige er en bagatell, det umulige er en utfording"

 

Den som gir seg er en dritt! 😅😂

 

God helg til deg Lorrisn! :)

He he ja den som gir seg er en dritt 💪

Det blir bra dette her vettu 👍 Er det no hull så er det ikke verdens undergang. Er verdt å pusse opp disse bila 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett "dommen" hvordan det så ut under gulvteppet, ribba det meste i bilen nå slik at jeg kom enkelt til. Jeg måtte bare ha i bakhodet at jeg ikke kunne slå hodet i veggen, selv om det kunne dukke opp noe man helst ikke vil se. Men for en bil som er 91 mod må man bare ta til seg å regne med at det ikke er rustfritt samma f..

Jeg vil si at dette gikk unna og var fort gjort og demontere alt! Enkelt å ha noe å gjøre med disse bilene!

 

Det skal sies, at jeg var jævlig nervøs for hver "bit" jeg demonterte, i fare for hvor ille det kunne være i dørken med tanke på den fæle rusta.

IMG_0418.thumb.JPG.8abca3230e5c1c24a470d97ed334adf4.JPG

Fant også dette verktøyet under gulvteppet, hva gjør en sånn her?😂😂 Må ha ligget der ei stund ihverfall siden den har korrodert.

IMG_0432.thumb.JPG.4e535607ea5d4825411e7786233dcac8.JPG

IMG_0419.thumb.JPG.a3d8610514d0618bd0c72475cb52a5b4.JPGIMG_0421.thumb.JPG.fe8a3d3578fcb1144c06bd6c85889205.JPG

 

Jeg lot sjåførstolen være igjen siden jeg skulle kjøre bilen inn i garasjen igjen, fordi jeg bare skulle ta ut gulvteppe bak bare i første omgang. Men jeg tok og demonterte di to boltene og bolten til belte slik at jeg kunne vippe stolen fram siden en del av gulvteppe bak går under stolen. Dette gjorde jeg slik at jeg kunne løfte opp gulvteppet fremme også og se hvordan det så ut.

Satan så nervøs jeg var her, her kjente jeg gulvteppet bak var gjennom bløtt og jævlig, var faenmeg hull i selve teppet også når jeg løftet opp mattene, så her har det nokk samlet seg vann og fukt av våte sko og diverse annet som hjelper på...nå kommer jeg til å se det jeg helst ville unngå, tenkte jeg..

 

 

 

 

IMG_0427.thumb.JPG.a4398c2fc41c578c7d57fada1180a206.JPGIMG_0423.thumb.JPG.e037b63415db013dfbf3c8db043a7695.JPGIMG_0425.thumb.JPG.75eafc918a30b836d9daa55d8000c657.JPG

IMG_0424.JPG

Nå ble jeg glad! Langt ifra farlig rust!!!

 

Har også løftet opp og inspisert under teppet ved baksete, der fant jeg en donge med avisblader, dette var også gjennombløtt.. Men ingen rust! Avisa har faktisk samlet opp alt, konge!!😃

 

IMG_0426.JPG

Dette var virkelig gull, dette var bedre enn forventet, absolutt. Men som jeg skrev ovenfor her, så tok jeg en titt under gulvteppet frammi også, der var det litt mere rust ja.. fanken også.. dette glemte jeg selvfølgelig å ta bilder av.. kan fikse neste helg. Det værste var på innerkanalene, på begge sider også. Skal ta en nærmere titt på det til neste helg så får jeg ta en vurdering hva jeg skal gjøre der. Om det er bergbart, eller kappe å sveise inn nytt.. 

Jeg vet ikke om dette blir store vanskeligheter for å få det bra å fint. Jeg er ikke ekspert med sveiseapperat, men kan hende dette er enkel jobb som jeg kan gjøre dersom jeg er forsiktig å nøye. Vi får se hva det blir til! Er jo en gammal sliter så dette regner man med!

 

Konkluderinga av dette er at jeg er jævlig fornøyd og rett og slett glad, dette er en prakteksemplar av en 525, denne er verdt å spare litt penger til å slå på stortromma, innvisteringer må til, da stiger også verdien opp forhåpendligvis!!  Så vil kanskje si at med erfaringer og lærdom, så tjener jeg på det da jeg skal bli bilreperatør også.. 😃

 

Jeg føler at markedet på disse har vært lav og disse er ikke mest ønsket, men personlig digger jeg E34 veldig godt! Denne skal jeg gjøre alt jeg kan for å få i bra stand! 😎😎

 

 

 

 

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjeldent rustfritt foran inn mot innerkanalene og de dreneringshullene foran. Har hatt rusthull på 7 av de 8 e34'ene jeg har hatt. Men legger du litt tid og penger i en skikkelig sveisejobb der så har du økt verdien masse og du kan slappe av og nyte bilen 😃

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Det er sjeldent rustfritt foran inn mot innerkanalene og de dreneringshullene foran. Har hatt rusthull på 7 av de 8 e34'ene jeg har hatt. Men legger du litt tid og penger i en skikkelig sveisejobb der så har du økt verdien masse og du kan slappe av og nyte bilen 😃

Ja, jeg mener at det er verdt å legge inn litt jobb på denne, så sveisejobb ved innerkanal gjør susen her ja, tenkte å ta ei økt dersom det er fint vær til helgen så jeg får ta av gulvteppet foran også. Så ser jeg helheten!

Må bare si meg fornøyd uansett av dette, med tanke på at jeg trodde jeg skulle møte på noe værre syn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Zeveren skrev:

Hadde hull/sprekk i begge nevnte ovenfor i min E34, men nå er min godt herjekjørt tidligere da :blink:

Ser på tråden din som du har på forumet ja, jeg hadde vært veldig demotivert av all den rusta du har møtt på, men tipper dette er litt dyrere bil også da.

Men bra du står på, håper du får den i bra stand igjen slik at du kan kose deg med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Loefald skrev:

Ser på tråden din som du har på forumet ja, jeg hadde vært veldig demotivert av all den rusta du har møtt på, men tipper dette er litt dyrere bil også da.

Men bra du står på, håper du får den i bra stand igjen slik at du kan kose deg med den!

Er nok litt dyrere ja, for å si det sånn så kunne du vraket 2 biler og fått prisen på min :P

Håper jeg får ordnet den fint opp igjen ja! :) Hadde vært moro å ha en fin, egen"bygget" E34 ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.6.2017 at 12.02, Loefald skrev:

Ja, jeg mener at det er verdt å legge inn litt jobb på denne, så sveisejobb ved innerkanal gjør susen her ja, tenkte å ta ei økt dersom det er fint vær til helgen så jeg får ta av gulvteppet foran også. Så ser jeg helheten!

Må bare si meg fornøyd uansett av dette, med tanke på at jeg trodde jeg skulle møte på noe værre syn!

Ja du får få ut teppene foran også og få fullstendig oversikt 👍 Greit å få det helt og fint sånn at du kan slappe av og vite at her holder det seg bra i lang tid fremover 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...