Gå til innhold

Bavaria ber meg ta regningen


noekult
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen er to år gammel. Bremsene sluttet aldri å pipe i lav fart, klagde en gang og de bytta klossene. Den pep fortsatt etter det, klagde igjen og viste bilen i dag. De sier det er noe jeg må ta regningen på (at bremsene skal "smøres") og det vil koste 1900 kr. Servicerådgiver sier også til meg at det er normalt med pipingen fordi BMW har endret på bremsene til noen mer helsevennlige materialer den siste tiden, og sier samtidig at det er pga min småkjøring. Det syns jeg er piss fordi jeg har brukt bilen aktivt innimellom også.

Hva synes dere? Syns det er frekt at de først fikser bremsene (byttet klossene foran) med en gang og senere når jeg klager på at problemet ikke har blitt løst så ber de meg ta regningen.

Tross alt ikke en utstyrsfattig 114d det er snakk om!! Så jævla lei av å ta fri fra jobben for de amøbene der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kjøper ikke helt ny bil for og gjøre ting selv, så jeg vil si det er en "big deal" å må fikse ulyder selv. Hadde jeg kjøpt ny bil å den hadde hatt ulyder hadde jeg klaget. Det gis garanti for en grunn, begynner man å styre selv havner det fort i en ond sirkel der garanti ikke gjelder lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hawkon88 skrev:

Kan du ikke smøre bremsene selv da? Er jo ikke noe big deal det. Så slipper du å ta fri fra jobb også.

Ville absolutt ikke gjort det.

Garanti er garanti, begynner man å fikle med ting selv så graver man sin egen grav.

Er ingen big deal å smøre opp selv, men er heller ingen big deal for bavaria heller.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hvertfall problemet løst. Det tar nok mer tid- og koster mer penger (tapt arbeidsinntekt) å diskutere seg frem til at bavaria skal gjøre jobben.

Bremser er uansett slitedeler og hva som kan gå gale og påvirke garantien forstår ikke jeg.. 

 

Som prinsipp, skal selvfølgelig bavaria ordne opp, men nå snakker jeg om å være løsningsorientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig at bremsene piper ved mye småkjøring, blir jo ikke bedre med salt og skitt heller nå om vinteren. Men jeg vil jo ikke si at dette er brukerfeil, en ny BMW bør jo tåle å bli småkjørt. Det kan jo ikke være slik at disse bilene kun kan kjøre på motorveien. Jeg ville overhode ikke gitt meg på dette, det skal enkelt og greit ikke være sånn. Prøv Bilia Stenshagen heller, eventuelt en annen Bavaria i rimelig avstand.

Sånn av ren nyskjerrighet..hvordan smører man bremser så de ikke skal pipe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

 

Sånn av ren nyskjerrighet..hvordan smører man bremser så de ikke skal pipe?

Er når smøringen rundt bremseklossene tørker ut det kan bli piping.

Så er rett og slett ta av bremseklossene, pusse rent, smøre og ta på igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, bimmerfun skrev:

Er når smøringen rundt bremseklossene tørker ut det kan bli piping.

Så er rett og slett ta av bremseklossene, pusse rent, smøre og ta på igjen :)

Man skal da for fanken ikke selv måtte ta av bremseklosser, pusse rent, smøre og ta på igjen når en kjøper nybil og den er innenfor garantitiden (merk: garanti, ikke reklamasjon). Hadde aldri betalt dette.

En av grunnene til at jeg ikke kjøper nybil er nettopp dette - det skal være så kjekt med garanti og reklamasjon og alt det der, men når det kommer til stykket er det bare krangling fra de fleste bilprodusenter. Da takker jeg meg heller til å kjøpe en 2-3 år gammel bil, sparer noen hundre tusen, og ordner heller opp i eventuelle småreparasjoner selv for en rimelig penge.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hawkon88 skrev:

Da er hvertfall problemet løst. Det tar nok mer tid- og koster mer penger (tapt arbeidsinntekt) å diskutere seg frem til at bavaria skal gjøre jobben.

Bremser er uansett slitedeler og hva som kan gå gale og påvirke garantien forstår ikke jeg.. 

 

Som prinsipp, skal selvfølgelig bavaria ordne opp, men nå snakker jeg om å være løsningsorientert.

Tror du alle kan dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bmwmann24 skrev:

Tror du alle kan dette?

Nei, men de som ikke kan, har heller ikke gjort et helhjertet forsøk. Å bytte bremser er noe av det mest elementære man kan gjøre på en bil. Når bilen er relativt ny, og skruene ikke er rustet, er det noe de fleste burde få til. 

Er man usikker på fremgangsmåte, finnes det flust i videoer på youtube.

Noekult er trossalt temmelig bilinteressert, så noe mer teknisk innsikt enn en bestemor regner jeg med at han (og du) har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Nei, men de som ikke kan, har heller ikke gjort et helhjertet forsøk. Å bytte bremser er noe av det mest elementære man kan gjøre på en bil. Når bilen er relativt ny, og skruene ikke er rustet, er det noe de fleste burde få til. 

Er man usikker på fremgangsmåte, finnes det flust i videoer på youtube.

Noekult er trossalt temmelig bilinteressert, så noe mer teknisk innsikt enn en bestemor regner jeg med at han (og du) har.

Håper du spøker nå...

Gjennomsnittsborgeren vil nok være veldig uenig med deg. Spylerveske er elementært. Vil snarere tro bremser er noe den samme gjennomsnittsborgeren IKKE tørr å klusse med selv. Særlig ikke på ny bil, med alt det innebærer av (opplevd) elektronikk.

Du har åpenbart like lite innsikt i andre menneskers liv som "bestemor" har på smøring av bremseklosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest bytter jo ikke en gang hjul selv lenger. Da blir det vanskelig å komme til bremsene :P

Men uansett, dette er ikke noe en eier selv må fikse opp i så lenge det er garanti på bilen, de har prøvd å fikse uten hell og ulyden har vært der hele tiden siden bilen var ny. 

Er klosser slitte og lyd har kommet etter lang tids bruk uten noe negativt tidligere er det jo noe annet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...