Gå til innhold

Ligg lang unna Premiumbil.no(Tromsø)


///frank
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 2008 model X5 i Oktober 2016 fra Premiumbil.no. Fekk med såkalt bruktbilgaranti på 6 månader/10000km. Reiste til Tromsø og prøvde bilen, Fant div feil som risting ved bremsing, feil på alle glødeplugger og defekt høgre indre baklykt. Selger(Thomas) sa han skulle bestille delane og sende hjem til meg( Tok 5 uker før jeg hadde dem) og ristinga på fremhjula skulle jeg få sjekket på verksted hjemme. Startet turen nordover og merket vifta stå ganske høyt på. satt på auto og vifta gjekk ned i fart og der kom det gnisse lyder fra vifta. Ga beskjed med en gang med vifta til selger. Satt bilen på verksted og dem fant ut at casterstag og måtte ta firhjulskontroll,(Ca 10000kr) Selger sa Meca Hammerfest skulle ordne det og ble gjort. Ingen forskjell da ristinga va der enda. Ble enige om å bestille ny bremsskive å klosser som jeg skulle betale via nettbutikken så skulle dem overføre til meg pengane. Å det gjorde dem ikke, Måtte ta kontakt med daglig leder men ble 2 månader før jeg fikk dem..

Ble funnet defekt turbo/bytte av kupevifte. Ble bekreftet av selger dem skulle dekke det, ca 30000kr

Bilen begynnte nappe å stoppe, ble funnet feil på dyse 2. Ble bekreftet av selger dem skulle dekke det, ca 5000kr

Fant bilde av bilen på Facebook på et Tuning firma fra Tromsø at dem hadde chippet bilen. Tok kontakt med firmaet og fikk bekreftet at bilen vart chippet hos dem. Ringte tidleger eier som å bekreftet bilen var chippet men han hadde gitt beskjed ang det til Premiumbil.no. Her har dem holdt unna info.

Så nå i romjula begynte bilen å nappe og stoppe igjen. Fekk bilen igjen på verksted(Meca) etter nyttår å dem leste av feilkode injector bank 2 cyl 4, cyl 5,cyl 6. Dem ville kjøre en test på alle 3 dysene. Så nå på fredag var bilen på verksted før å måle å teste dysen og dem anbefalte å bytte alle 3 dysene. Så kom daglig leder å sa at Premiumbil ikke hadde betalt det som hadde blitt gjort og hadde prøvd å ringe Premiumbil men får ikke tak i dem. Å det er ikke lite dem skylder heller.....

 

Så ligg langt unna dem.. Når feil kommer så er dem vanskeleg å nå tak i. Useriøs firma 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mantra når det gjelder bruktbilkjøp er å sjekke bilen grundig på et nøytralt verksted, sørge for at selger utbedrer evt. feil, og at utført jobb bekreftes av nøytralt verksted. I tillegg til prøvekjøring. Jeg har god erfaring med NAF som verksted. Dette gjelder NAF i Stavanger, Kristiansand, Harstad og Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til Premiumbil er at de satser i et marked som er utfordrende med tanke på omsetning. Det er ikke alle som har råd til og handle biler fra 600 000kr og opp. Når han ikke vil selge brød og melk biler blir det da også vanskelig og håndtere reklamasjoner. 

 

Hvilke juridisk navn står på kontrakten din?

http://www.proff.no/selskap/premiumbil-as/tromsø/biler-og-kjøretøy/Z0IGES5B/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.1.2017 at 0.25, ///frank skrev:

Kjøpte meg en 2008 model X5 i Oktober 2016 fra Premiumbil.no.

Hei. Står i samme problemstillingen som deg.

Kjøpte en 2011 5-serie fra dem sent i April 2016. Etter jeg kjørte bilen hjem fra Tromsø til Harstad måtte jeg ha bilen inn for bytte av bremseklosser fremme og oljenivåsensor i bunnpanne. Dette var greit, og det skulle dem dekke. Fikk også 6mnd garanti på motor og drivlinje som du.

I Oktober fikk jeg min første inkassoregning fra Norbil Harstad. Regningene på 12 000,- var ikke betalt og var nesten 6mnd gammel. Purret på Premiumbil via mail, og han sa dem skulle ordne det. Eksakt en måned senere i November får jeg inkassovarsel. Sendte saken inn til Forbrukerrådet da han bestemte seg for å slutte og svare på noen av meldingene jeg sendte, og heller ikke ta telefonen.

Mandag 23/01-17 ringer Norbil meg og sier at dem desverre måtte sende saken videre til Namsmannen, da dem ikke kunne vente mer. Noe som er meget forståelig da dem har gitt Premiumbil nesten ett år på å ordne opp.

Jeg hadde og noe tull med automatkassen, og da brukte han unnskyldningen at dette var en serviceting og noe dem ikke dekket.

I dag drar jeg til advokat og politistasjon for anmeldelse. Hvis den idioten Thomas ikke betaler og jeg blir satt under lønnstrekk og svartelistet skal jeg gjøre alt i min kraft for å ikke få folk til å handle der mer.
 

-Kim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Synd å høre det går så langt som til inkasso :( Husket når jeg prøvde å ringe, mailet, sms i en uke men ingen svar å få. Fant daglig leder Eskild Ottesen og ringde han. Han svarte og sa at han hadde pratet med Thomas rett før jeg ringde Eskild, og han var på vei til kontoret så han skulle gi han beskjed. Etter 10 min fikk jeg en sur mail om at jeg var uforskamet og frekk siden han lå på sykehuset og han kunne ikke svare meg. Svarte tilbake og hintet om jeg hadde pratet med Eskild, Da vart pipen en annen tone. Men svarte fortsatt ikke på mobilen men kun mail jævla treigt. Han bekreftet alle reperasjonan pr mail og bilen vart reparert. Men tydligvis så vil dem ikke betale fakturan. Her er summen på ca 50 høvdinger nå. Heldigvis så kjenner dagleg leder på Meca verksted her i byen dagleg leder Eskild så dem har lovet å gjøre opp løpet av denne uken, Så det gjenstår å se :( .Har nå fått feil på 3 dyser som må byttes. Men ingen svar å få fra begge klovnan. Så skrev på FB siden deres om det her og det gjekk ikke lang tid før dem hadde stengt kommentarfelta og innlegget mitt:x. Men daglig leder fra Meca har engasjert seg i den saken med 3 dyser og har dialog med han siden han kjenner Eskild(Han har telefonnr 95933699, kansje han svare deg?) Før meg svare han meg ikke.Så for se ut den uken om det skjer noe. Dem har jo mye godis der så vi kan jo stikke innom å plukke ut litt ;) Ser dem driver å premiumleie å ;)

Skriv GOOGLE erfaring om dem så folk får vite om dem. Det har jeg gjort.

 

Link til selger

 http://www.itromso.no/nyheter/article9925663.ece

Endret av ///frank
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, ///frank skrev:

Hei.

Synd å høre det går så langt som til inkasso :(

Jeg fikk ikke tak i Eskild. Jeg ringte Mats Jakobsen som en venn av min far tipset meg om. Vennen av faren min måtte ringe Mats for å få dekkene til Tesla'en han kjøpte av Premiumbil. Han holder til i Oslo og er Revisor om jeg ikke hørte han feil.

Han skulle iallefall ta kontakt med Eskild kjappest mulig i dag og få fikset dette og jeg skulle få høre fra han innen morgendagen. Du kan godt få nummeret hans om du vil ha det, jo flere klager jo bedre. Du har jo kjøpt en bil med garanti, og da burde du ikke la disse verkstedregningene ligge og betale dem selv. Jeg sendte saken inn til Forbrukerrådet i November og dem er allerede godt i gang med den.

Tidligere i høst når jeg ikke fikk tak i Thomas fikk jeg unnskyldningen "at han hadde vært på ferie og ikke hadde muligheter å ta telefonen".
Har også sett innleggene fra kunder på Facebook-siden demmes før dem begynte å slette unna, at dem brukte flere måneder på å betale ned lånet på en bil dem hadde kjøpt hos en kunde. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært i kontakt med forbrukerrådet og dem sier dem har noen saker pågående mot dem. Ja flere klager e bedre. Send meg nummer så skal jeg ringe han ;) Ja leste det å på FB angående betale ned lånet men alt er slettet nå. Dem sier ut uka, så skal dem betale regningane fra Meca, så det gjenstår å se:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ///frank skrev:

Har nå vært i kontakt med forbrukerrådet og dem sier dem har noen saker pågående mot dem. Ja flere klager e bedre. Send meg nummer så skal jeg ringe han ;) Ja leste det å på FB angående betale ned lånet men alt er slettet nå. Dem sier ut uka, så skal dem betale regningane fra Meca, så det gjenstår å se:-D

Hehe såpass ja. Tror ikke dem vinn over forbrukerrådet da med flere enn en klager samtidig :D 

Sender nummeret til deg i innboks :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinn gjør oss men spørs om det e så mye penger hente når man ser på proff.no :(  Ser ut som dem ikke tjener peng men ser på FB siden deres at dem selger biler verfall. Takk før nummeret å skal ringe å høre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ingen kjøper bil der. Så slipper dem å lure andre med bilsalget sitt. Useriøst firma😤Ja nybilgaranti e mye bedre ja. Forbrukerrådet sa å at visst dem hadde bekreftet at verksted skulle reparere bilen så kunne dem ikke sende inkasso til meg. Men vi får se hva som skjer løpet uka nå. Blir spennende😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...