Gå til innhold

tenkte å anskaffe meg en 740xd. er det noe jeg må være oppmerksom på i så måte???


Stian-Sørmo
 Share

Anbefalte innlegg

er på leting etter ny bil. har lyst å prøve en 7 serie med x drive. Men er litt kresen, og ønsker endel utstyr. Skal ha med krok og webasto. Har adaptive lys og aktiv styring i min e60, så dette er også et ønske om mulig. Er det noen som kan komme med positive og negative innspill på 7 serien?
Alle svar mottas med et stort TAKK

MVH
Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har opplevd vår F01 som relativt feilfri i de fem-seks årene vi har eid bilen. Foruten normal service, så opplevde vi utslitte bærearmsforinger på rundt 60-70.000km, noe jeg mener er for dårlig, samt defekt webasto og comfort access dørhåndtak. Aktiv styring er dessverre ikke mulig å få på F01/F02 med xDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sen 2009 730d og er megafornøyd med den. I går ble det oppdaget svetting rundt bunnpanna på girkassa, noe som var uventet utgift, men greit nok...det er jo lifetime olje, men det skader absolutt ikke å bytte den. Jeg har eid bilen i litt over to år og elsker den :)
Jeg har aktiv styring, og dermed ikke X-drive, men har ikke opplevd noen problemer på vinterføre på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Scampi skrev:

Jeg har en sen 2009 730d og er megafornøyd med den. I går ble det oppdaget svetting rundt bunnpanna på girkassa, noe som var uventet utgift, men greit nok...det er jo lifetime olje, men det skader absolutt ikke å bytte den. Jeg har eid bilen i litt over to år og elsker den :)
Jeg har aktiv styring, og dermed ikke X-drive, men har ikke opplevd noen problemer på vinterføre på østlandet.

Olje + filter/bunnpanne til automatkassen bør byttes av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Drivaksling mansjetter. Edit: ytre, foran. 

Feil gummiblanding gjør at de ryker tidlig. Ofte blir de byttet og leddet har allerede fått skade.

Legg helt over og gi gass. 

 

Akslingene er dyre og du får ikke kjøpt løse knuter enda. 

Endret av HMSW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...