Gå til innhold

Nok et spørsmål om ledningsbrudd i BMW E61


bayerische1987
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette har sikkert vært postet hundre ganger før. Men finner ikke noe svar på det jeg leter etter på de andre trådene.

Jeg har en E61 fra 08 hvor det har vært kabelbrudd i bakluka. Har fått loddet 8 ledninger, som fikset en del av mine problemer.

Men, det er ett problem som har vedvart og det er sentrallåsen. Den virker ikke på noen av nøklene. Byttet antenneforsterker i går, men det ga ikke noe resultat. Har kommet frem til at det ikke kan være noe feil med nøklene heller, da de noen ganger fungerer svakt (må holde nøkkelen over antenneforsterkeren) for at det skal virke.

Mitt spørsmål er da, kan det være ledningsbrudd til antenneforsterkeren? Og hvor går denne ledningen? Er det i kanalen til venstre heller høyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hei! Ledningen til antenne forsterker går på bilens venstre side. Det kan være noe fusk med denne, men hvis du vil sjekke en enkel ting før du gir deg i kast med ledningsbrudd etc,  så er en enkel test og legge en av nøklene som er svake oppå laderen til din elektrisk tannbørste. Hadde problemer med induksjons basert lading av mine nøkler i min e61.  Hadde min nøkkel liggende der over natten, og vips var den gode rekkevidden tilbake. Byttet aldri tenningslås, fordi problemet plutselig gikk over av seg selv.  Dette gjelder kun hvis du har facelift bil med fjernkontroll som nøkkel, og ikke Comfort Access.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, johanngj skrev:

 Hei! Ledningen til antenne forsterker går på bilens venstre side. Det kan være noe fusk med denne, men hvis du vil sjekke en enkel ting før du gir deg i kast med ledningsbrudd etc,  så er en enkel test og legge en av nøklene som er svake oppå laderen til din elektrisk tannbørste. Hadde problemer med induksjons basert lading av mine nøkler i min e61.  Hadde min nøkkel liggende der over natten, og vips var den gode rekkevidden tilbake. Byttet aldri tenningslås, fordi problemet plutselig gikk over av seg selv.  Dette gjelder kun hvis du har facelift bil med fjernkontroll som nøkkel, og ikke Comfort Access.

Spennende! Skal prøve det over natten! Gir deg en tilbakemelding i morgen hvis det fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du comfort access? Har du fått feilmeldinger på lavt batteri?


Dersom ja; bytt batteri. Dette selger de på butikken. CR2032 mener jeg.


Dersom nei; lad den i tenningslåsen.

 

Alternativt, prøv:

1. Insert metal, mechanical key into door lock to manually lock/unlock.

2. Insert CA key fob into slot and start car using Start/Stop button.

3. Turn off car using button, remove key fob.

4. Lock door with key fob.

5. All works again

 

Evt ta en diagnose og få status på nøklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: Lading med elektrisk tannbørste-lader virket dessverre ikke, uansett hvor artig det hadde vært :-) 

 

@HMSW Har ikke comfort access. Har prøvd å lade utallige ganger i tenningslåsen, uten hell. Det siste alternativet ditt har jeg heller ikke fått til å fungere. Har hatt den på diagnose i dag, men ingen feilmeldinger. Hverken på ledninger, antenneforsterker eller nøkler 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, bayerische1987 skrev:

Update: Lading med elektrisk tannbørste-lader virket dessverre ikke, uansett hvor artig det hadde vært :-) 

 

@HMSW Har ikke comfort access. Har prøvd å lade utallige ganger i tenningslåsen, uten hell. Det siste alternativet ditt har jeg heller ikke fått til å fungere. Har hatt den på diagnose i dag, men ingen feilmeldinger. Hverken på ledninger, antenneforsterker eller nøkler 😳

Sjekket de status på nøklene? Ofte dette ikke trigger feilkoder. Pleier å få opp om den er charging eller discharging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...