Gå til innhold

86 E30 320i 4d. 72.000km UPDATE


 Share

Anbefalte innlegg

Long time no see.! 

Tenkte jeg så smått skulle presentere en av mine to nye kjøretøy på BMW-fronten fra sist jeg sjekket inn her. 

Noen har kanskje fått med seg prosjektet mitt, men det er satt på vent til jeg får opp garasje så jeg får holde på i fred. 

 

Over til topic: 

Mitt nyeste tilskudd i BMW-rekka er en Norsksolgt 320i 4-dørs. Denne runda jeg 72.000km på rundt juletider. En alt i alt meget godt holdt bil, om jeg får si det selv. 

 

Han som kjøpte bilen ny hadde den frem til 95, da han gikk bort. Enken (?) tok over og hadde den en liten stund før mest sannsynlig en datter hadde den til 2015. Hun byttet den inn hos Toyota i Skien, og der ble den solgt videre til han jeg kjøpte av. 

 

Fikk sett på bilen under Oslo Motorshow i fjor, og et par dager etterpå satte jeg meg på flyet til Oslo for å hente godbiten. På harde piggdekk fra 2004 gikk veien hjem relativt rolig kan man si. Kjørte på natta så det var en del storvilt jeg ikke hadde planer om å treffe. 

 

Av utstyr kan man nevne følgende liste: 

-Grønntonet ruter 

 

......og det var alt 😂 

 

Planer? Denne bør du holde orginal sier du? Mjæ, ikke helt. Har sjeldent kjørt org E30, men dette er omtrent som å kjøre en bøtte vann. Ikke synes jeg det ser bra ut når de er himmelhøye heller. Derfor er det pr nå montert senkefjærer, men coilovers er bestilt. Turen hjem kjørte jeg med vinduet oppe hele turen for å høre lyden i M20, derfor har jeg også montert sportseksos, slik at jeg kun trenger en liten glip på ruta under kjøring. 

 

Har også fått montert nyopptrekt 370mm M-Tech1 ratt i alcantara. 

Sidene på støtfangeren bak var rusta innenfra og ut, så disse har jeg også bytta. Siste skruer kom i dag så skal få montert den igjen i morgen. 

 

Bilen har vært behandla fra tidenes morgen, så i motorrommet lå det et tynt lag med noe blant tectylopplegg, som sikkert har samla skit i 30år, så her har jeg gjort en stor jobb med avfetting og vasking. Bak all møkka ser d meste nytt ut. 

 

Frontplata var litt bulkete, så her kjøpte jeg ny. I tillegg bytta ut leppa som sto på med en LE-leppe. 

 

Det kommer til å bli montert et sett felger i 16" her til sesongen sammen med senk, ellers er planen å holde den clean. Blå sportsstoler foran kunne vært av interesse for utseende og sittecomfort. 

 

Ser ut som bilder kommer i hytt og pine, men tipper dere skjønner litt tegninga :) 

 

 

IMG_9785.JPG

IMG_9790.JPG

IMG_9808.JPG

IMG_9809.JPG

IMG_9811.JPG

IMG_9812.JPG

IMG_9815.JPG

IMG_9817.JPG

IMG_9818.JPG

IMG_9819.JPG

IMG_9823.JPG

IMG_9825.JPG

IMG_9828.JPG

IMG_9829.JPG

IMG_9830.JPG

IMG_9832.JPG

IMG_9833.JPG

IMG_9834.JPG

IMG_9891.JPG

IMG_9904.JPG

IMG_9907.JPG

IMG_9911.JPG

IMG_9918.JPG

IMG_9935.JPG

IMG_9942.JPG

IMG_0066.JPG

IMG_0184.JPG

IMG_0187.JPG

IMG_0192.JPG

IMG_0301.JPG

IMG_0304.JPG

IMG_0314.JPG

IMG_0321.JPG

IMG_0322.JPG

IMG_0328.JPG

IMG_0332.JPG

IMG_0428.JPG

IMG_0590.JPG

IMG_0703.JPG

Endret av Jørgen Lie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, StigJ skrev:

Forbedringer gjør man jo på splitters nye biler også så :)

 

Helt klart ;)

 

 

4 minutter siden, tambur4 skrev:

Kledelige endringer!

Takker! 
Litt ute av kurs med senkefjærene jeg monterte og 17" felgene, spesielt mtp høyde bak,  men det skal finjusteres med coils når de kommer, og den skal på 16" felger når de er klare og sesongen er i gang. Så da skal man nok få den til å sitte enda bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta ut bilen igjen i går. Lite som minner om vinter her om dagen. 

Fikk sammen bakfanger igjen, og monterte denne. Har også rengjort, pussa, grunna og lakkert et sett tønner denne skal få etterhvert som sentre kommer frem. 

 

 

IMG_0906.JPG

IMG_0907.JPG

IMG_0908.JPG

IMG_0910.JPG

IMG_0911.JPG

IMG_0896.JPG

IMG_0898.JPG

IMG_0884.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...