Gå til innhold

Stor bensinmotor og manuell kasse, men hvilken bil...


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lenge gått rundt og tenkt på hva jeg skal kjøpe meg. For en stund vurderte jeg e36 m3 opp mot e46 m3, men jeg var fornuftig, venta og sparte opp litt mer midler...

E46 M3 har jo lenge vært en liten drøm.. Men så har jeg også begynt å se litt mot e92 335i. Det bor jo et sinnsykt potensiale i disse bilene, og jeg tenker at det er en mye bedre bil å bruke til daglig, slik at en slipper å ha bruksbil i tillegg. E46 begynner å bli gamle biler nå, med alt det medfører... 

Stiller krav om manuell kasse og bensinmotor, men utover det, så har jeg egentlig ikke noe fastsatt. Hva ville dere gjort? Har ikke fastsatt noe konkret budsjett, men regner med at rundt 400 er et godt utgangspunkt. Burde få mye moro for de pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med f10 523i manuell msport? 3 liter sugesekser på 204 hk.

335 er vel turbo? Det ødelegger jo litt. En e92 330i er nok den som gir deg mest for pengene, og er den jeg ville anbefalt deg :) 

E46 m3 er ikke gamle, og utrolig slitesterke. Du slipper mye trøbbel som du har på nyere biler. Ellers så har man jo E92 M3, men de er kanskje over budsjettet ditt?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 550i LCI med manuell, da har du noe det ikke går mye av. Men da må du importere ifra Tyskland eller Sverige :) Eventuelt en E92 335i som du er inne på, det er kanskje litt vanskelig å finne en med manuell i Norge da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-serie har jeg egentlig ikke tenkt noe på, syns det blir litt store og sedate bilen i forhold til 3-serien.

Har jo hatt e90 330i, så en e92 330i har jeg ikke så lyst på, ønsker liksom noe litt annet :P E92 m3 hadde jo vært helt fantastisk, men da snakker man jo plutselig om biler til 550-600k, og da begynner det å bli snakk om rimelig mye penger...

E92 335i føles for min del som det litt mer fornuftige valget, det er jo ikke en særlig spesiell bil i utgangspunktet, så det er jo bare å bruke hele året uten å tenke noe videre på det. E46 blir jo liksom litt mer garasjepynt, men dertil mer involverende kjøreopplevelse... (?)

Må få prøvd litt forskjellig og se hva som passer meg. Import er absolutt ikke utelukket for å finne rett bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

hva med f10 523i manuell msport? 3 liter sugesekser på 204 hk.

Bedre med 530i E60 LCI eller 330i E9x LCI da :) 272hk og 320Nm :)

Sikkert mye potensiale i en 335i. Folk rundt om i verden påstår jo at N54 er nåtidens 2JZ pga tuning potensiale og slikt. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke, men er nok litt å hente på de om det skulle ha noe å si.

Hvis ikke så funker sikkert original også. Evt da 330i om sugemotor er godt nok. Slipper jo en dyr utgift hvis turbo ryker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingenting som tilsier at en m3 (tenker da på e46) skal fungere noe dårligere enn en 335i. 550hk med et ESS kit er jo også innafor med det budsjettet.

Alternativt er jo e39 m5 et godt valg da. Henter ut 550hk++ med ESS av de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35i turbomotorene har jo flere problemer ved tuning og faktisk hardt bruk. S54 med ESS går liksom ikke så fælt som man forventer utfra tallene, tror heller jeg hadde kost meg med sugemotor evt moderat trimmet s54 sugis.

Det er noe over budsjettet, men dersom e46 m3 er for gammelt tror jeg e90 m3 er det riktige ift hva du etterspør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DanielStance skrev:

Bedre med 530i E60 LCI eller 330i E9x LCI da :) 272hk og 320Nm :)

Sikkert mye potensiale i en 335i. Folk rundt om i verden påstår jo at N54 er nåtidens 2JZ pga tuning potensiale og slikt. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke, men er nok litt å hente på de om det skulle ha noe å si.

Hvis ikke så funker sikkert original også. Evt da 330i om sugemotor er godt nok. Slipper jo en dyr utgift hvis turbo ryker :P

Ja men disse 272 hesterne er vel turbo? Nå vet jeg ikke hva trådstarter foretrekker, men bensin og manuell sier meg at han vil ha mest mulig mekanisk kjøreopplevelse. Turbo fjerner litt av dette. Og f10 er en del kulere enn e60 og e90! (Haha, nå terger jeg på meg en god gjeng sikkert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Evopower skrev:

Ja men disse 272 hesterne er vel turbo? Nå vet jeg ikke hva trådstarter foretrekker, men bensin og manuell sier meg at han vil ha mest mulig mekanisk kjøreopplevelse. Turbo fjerner litt av dette. Og f10 er en del kulere enn e60 og e90! (Haha, nå terger jeg på meg en god gjeng sikkert :P

Nei :) N53 er sugemotor. Minste x35i med N54 som har turbo har vel 302hk?

E60 er fine de. F10 er også det, men de er jo litt større igjen :P

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Evopower skrev:

Ja men disse 272 hesterne er vel turbo? Nå vet jeg ikke hva trådstarter foretrekker, men bensin og manuell sier meg at han vil ha mest mulig mekanisk kjøreopplevelse. Turbo fjerner litt av dette. Og f10 er en del kulere enn e60 og e90! (Haha, nå terger jeg på meg en god gjeng sikkert :P

kommer litt an på hva man ønsker. Hvis jeg skulle hatt en "kosebil" så hadde jeg ikke vurderte f10 engang, den veier altfor mye. Fin cruiser, men ser man etter litt mer sportslig feeling som 3 serien bringer med seg, så hadde jeg valgt e46.

 

Jeg syns e46 m3 med enten manuell eller SMG hadde vært ett ypperlig valg, mange som mener det er den siste ordentlige m3en. Veier ikke så alt for mye, og man får skikkelig "kjørebil feeling"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...