Gå til innhold

Stor bensinmotor og manuell kasse, men hvilken bil...


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

Spørs jo hvilken retning du vil gå, men en e46m3 med ess kjører klart fra en e92 335i. Det spørs jo selvsagt hva du gjør med 335en også..

 

e60 m5 begynner også å bli rimelig etterhvert. Skulle vel være mulig å finne en i ditt budsjett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, marius paulsen skrev:

Blir vel hardt å prute disse ned i 400k?

Jau, men E92 M3 ble nevnt... Jeg så nå at 550k + var utenom budsjett. My bad!

https://www.finn.no/86930268

^liten motor i forhold til E46 M3 / E9x 335i. 

 

https://www.finn.no/89152360

https://www.finn.no/76456495

 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E9x syns jeg fort blir anonym uten m3stylingen. Det er ikke akkurat store forskjellen i hverken lyd eller utseende mellom 318 og 335. E46m3 vil nok føles mer rendyrket, spesielt med eisenmann eller noe sånt.

e90m3 er nok også mye bil for pengene. Kul lyd med v8 hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, har jo skjedd litt siden i formiddag :)

Skal det være e9x, så må det være 335 eller mer. Har, som sagt, hatt 330i tidligere, så ønsker liksom litt mer. Har også hatt e39 M5, så denne utgår for min del, e46 M3 er myye mer interessant. 

Har hørt litt forskjellige rykter om 35i motorene, så er jo selvfølgelig litt skeptisk. Det blir isåfall en bil med N54, ikke N55 dersom det skulle bli noe slikt. E46 m3 har jo også sine problemer med subframe, rådelager (på de tidligste) og vanos såvidt jeg har fått med meg. Helt problemfrie bilmodeller skal vel godt gjøres å finne...

Ser også at Z4 er nevnt litt her, har egentlig ikke sett så mye på disse. Cab har jeg ikke så veldig lyst på, så det måtte eventuelt vært en coupe. De er jo litt mindre vanlig enn de modellene jeg har sett på, med de fordelene og ulempene det medfører... Trenger forsåvidt ikke mer enn to seter, ettersom jeg fortsatt er ungkar. 

E60 M5 har jeg egentlig aldri helt falt for, selv om lyden i de er helt magisk. Har fått det inntrykket av at det er dyre biler å eie med relativt mye problemer, så jeg er ikke så interessert i de. 

Det er en del av meg som ønsker å gå helt bananas og kjøpe bil 100% etter hva hjertet begjærer, men samtidig, så er det en del av meg som holder litt igjen... Skikkelig luksusproblem:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er villig til å bruktimportere (skjønner ikke hvorfor folk er redde for det, billigere, bedre utvalg og bedre biler) så er en E92 M3 innafor ditt budsjett. Det er også en M135i, litt nyere og vel så sprek som en E46 M3. 

Jeg er en av få som ikke skjønner fasinasjonen med E46 M3, synes E36 M3 og E92 M3 er mye bedre. Men det er deg og ikke meg som skal handle bil ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Det er ikke akkurat store forskjellen i hverken lyd eller utseende mellom 318 og 335.

Hører ikke du forskjell mellom rekke 4 sugemotor og rekke sekser twin turbo, så tror jeg du må rense ørene dine[-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker både Blocket, Mobile og Autoscout jevnlig, så er ikke redd for å utvide horisonten litt :)

E9x M3 er jo sinnsykt tøffe biler, men de har egentlig alltid vært litt utelukket etter prisen å dømme på det norske markedet, men ser at det er fint mulig å få en til godt nedpå 400-tallet hvis jeg ikke tar helt feil... Men er det ikke en del feil på rådelagrene på disse motorene? Er jo en potensielt dyr feil... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hvis du er villig til å bruktimportere (skjønner ikke hvorfor folk er redde for det, billigere, bedre utvalg og bedre biler) så er en E92 M3 innafor ditt budsjett. Det er også en M135i, litt nyere og vel så sprek som en E46 M3. 

Jeg er en av få som ikke skjønner fasinasjonen med E46 M3, synes E36 M3 og E92 M3 er mye bedre. Men det er deg og ikke meg som skal handle bil ;) 

E46 har lav vekt, rekke sekser, nydelig lyd og man kjenner at man faktisk kjører bil. Ett rask Google søk på " last real m3" viser at de fleste mener at e46 er noe av det beste m avdelingen til BMW noengang har laget. Uansett hver sin smak, er jo ikke uten grunn at det er en svært populær bil.

Over til Ts, har du sett noe på porsche? De lager jo noen skikkelig kjøremaskiner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dal-z skrev:

E9x M3 er jo sinnsykt tøffe biler, men de har egentlig alltid vært litt utelukket etter prisen å dømme på det norske markedet, men ser at det er fint mulig å få en til godt nedpå 400-tallet hvis jeg ikke tar helt feil... Men er det ikke en del feil på rådelagrene på disse motorene? Er jo en potensielt dyr feil... 

Jo det har vært litt problemer med rådelager på disse, men dette har vært kjent i noen år nå og en del biler har fått utbedret dette. Biler som dette er jo preformance biler som kjøres hardt av eierne sine, så uansett hvilken modell du kikker på så vil det være en eller flere kjente feil. Det behøver ikke å bety at bilen du ender opp med vil få disse problemene, men sjansen er til stede. Dette er rett og slett den risikoen du må ta hvis du vil kjøpe en brukt M bil eller annen preformance bil. Hvis ikke så bør du kjøpe en 330d eller 530d som har ruslet på motorveier siden den var ny. Det er langt ifra så spennende som en M bil men du sover godt om natta og lommeboka blir ikke ruinert. Det er rett og slett ett spørsmål om du vil ta risikoen, hvis ja så ville jeg seriøst vurdert en E92 M3. Velg en bil med ryddig og kjent service historikk og med så lav km stand som mulig. Skal du ha en god E46 M3 så må man fort ut med opp i mot 400 000 kr, derifra er ikke veien lang til en E92 M3. Det er ikke til å stikke under en stol at E46 begynner å blo gammel nå, den både føles og ser gammel ut i f eks i interiøret. Derfor synes jeg en E92 forsvarer sin merpris ganske bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mickl skrev:

Hører ikke du forskjell mellom rekke 4 sugemotor og rekke sekser twin turbo, så tror jeg du må rense ørene dine[-X

Du får ha dine meninger, men du trekker sitatet mitt helt ut av kontekst.

Bmw er kjent for et pent lydbilde, og spesielt fra rekkesekser UTEN turbo, da spiller det liten rolle om det er en rekkefirer eller turbosekser- bmw signaturen er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche, ja... Har vært innom tanken, men frykter at det blir voldsomt dyrt å eie. Vet selvsagt at det ikke trenger å være faktum, men likevel, så er det noe som skremmer meg litt der.

Dessverre, så er ikke SMG særlig interessant bmwgreg, må nesten ha manuell kasse på e46 etter mitt syn.. :)

Det er jo sant det du sier Fredrik90, at en må ta litt sjanser når det kommer til slike biler. En kan være veldig heldig og knapt røre en skrue, og en kan ha maks uflaks. Foretrekker å finne et objekt der de typiske feilene er utbedret, slik som med e46, så blir jeg alltids litt skeptisk hvis subframe ikke er utbedret. Selv om det nødvendigvis ikke betyr at bilen er ødelagt, så skremmer det meg litt likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...