Gå til innhold

2008 BMW 520dA LCI E60 N47 uten gløding


Farrisbanden
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 2008 BMW E60 LCI 520da med n47 motor km stand 132000 km. Sliter med å få start på den i kulda uten motorvarmer (DEFA). Det hele startet med at den sto på jobben et par dager i 10 kuldegrader, uten motorvarmer tilkoblet. Da jeg skulle starte den så sto den bare og kinnet, etter 8-10 forsøk så startet den, men den hostet og harket som en gammel traktor. Tenkte med engang at glødepluggene har takket for seg. Koblet bilen opp mot diagnose, fikk feil på glødeplug 1, ingen kontakt med gløderele, samt et par andre feil, deriblant feil på DPF. Jeg kjøpte ny glødeplugg, demonterte den gamle og sjekket om den virkelig var død, og til min store overraskelse så var den like fin, samme med de andre 3. Så da tenkte jeg at det må være glødereleet (sjekket selvsagt sikringen i hanskerommet, den var like hel). Bestilte nytt gløderelee hos BMW, monterte det og lot den stå til dagen etter. 3 kuldegrader ute, fortsatt ingen gløding (jeg vet at glødelampa ikke kommer på bestandig selv om det er kuldegrader ute) og den startet  etter noen sekunder med kinning, men forstatt så harket den og gikk på ganske hard tomgang. Om vinteren så setter jeg startbrikka inn, trykker på start knappen uten å holde inn bremsen, venter til lampene slokner, og starter bilen.

Så nå er jeg litt i tvil. Hva annet kan være galt? Jeg slettet feilkodene, og de kom ikke tilbake når jeg byttet releet. Er det flere sikringer til glødepluggene enn den i hanskerommet? Har googlet litt på nettet men blir ikke klokere. For ordens skyld, så monterte jeg DEFA blokkvarmer i fjor sommer, når den er tilkoblet så starter bilen som bare det. Er det noe temperatursensor som tuller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...