Gå til innhold

Anbefalte innlegg

On 26.4.2018 at 1.06, Evopower skrev:

Bra jobba og fine oppgraderinger :)

Det cleane motor rommet er det fineste til nå med bilen!

Takker.

Senk å fanger gjorde litt det også ;)

2 timer siden, RF91 skrev:

Lika bilen din meir og meir 😁 Motorrommet blei jo veldig clean, og det gjorde mykje at du fekk lakka stabstaget svart i staden for det raude slik det var  

Jo takk :D

2 timer siden, Hpi skrev:

Resultatet ble veldig bra.  Tenker det er kos å kjøre rundt i en slik klassiker :) 

Takker :)

Ja er noe eget! Synd jeg er så vant til luksusen i f31, men den skal jo selges så glemmer vel det 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slulle bare fikse et par små punkt på bakluka, pusse litt å lakke over. Ble selvfølgelig til å ta hele yttersida av luka det..20180427_213323.thumb.jpg.89c6c29bf966778073182473386cdc49.jpg

Har fått på 2 lag med lakk og et tykt lag med klarlakk. Tomt for begge så må ha mer imorgen. Så har sideskjerm også fått et ekstra lag med klar samt motorrom. Irriterer meg mer og mer over fargefarskjeller på ny og gammel lakk, det gledes til jeg kan ta alt en gang.

Panser og bakluke skal på imorgen, så får vi se om jeg ikke endelig kan ta den ut på tur søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første ordentlige kjørerur unnagjort! Var ikke mye lengre enn fra verksted til nærmeste bensinstasjon et par kilometer unna for å fylle litt bensin og luft i dekka, en tur hjem for å skrøyte til dama og så tilbake på verksted. Noen formening hva som er rett trykk på disse små 13" hjula?

20180428_201345.thumb.jpg.fe158583ad6f320b4e06d91b9fe06ba8.jpg20180428_201333.thumb.jpg.cc7e4378f3d784e92e992141adc8e10d.jpg20180428_201541.thumb.jpg.9d2143f90567adb394b62fe1ae8eee7e.jpg20180428_204947.thumb.jpg.0b90760915f5296407be794dbc2a4be3.jpg

Litt små tweaks må til vel å merke. Fikk tak i en catch tank som jeg egentlig syns var for stor og passet ikke helt der jeg ville, så jeg kjørte en slange fra veivhusventilasjon ned fra topp til under bilen og satt på et lite kon filter i enden. Tror ikke det hjalp noe, merker enda noe olje damp kommer inn. Så må se catch løsning igjen eller bare kjøre direkte inn i innsug. 

Har muligens også en eksos lekkasje et sted, så må opp på bukker igjen. Hornet fungerer heller ikke så det er også en ring å kikke på. 

Tenning må også merkbart justeres.

Alt i alt en vellykket test tur, et langt skritt i riktig retning, gjelder bare å ta det siste over målstreken nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gabz skrev:

Deilig å få kjørt litt etter å ha lagt ned så mye arbeid. Kjekt å få litt reell oppdatering på ting som må fikses også :)

Ja var digg, men også litt vemodig nå som du kan lese under.

 

NÅ er jeg GREIT oppgitt kjenner jeg!!!!!!!! Hadde planlagt å ta bilen på vårmønstring på tirsdag men det lar seg absolutt ikke gjøre. Bilen stinker noe forferdelig mye bensin, råttent, skitt ut av eksosen og det kommer enda lukter og muligens gasser inn i bilen. Jeg har gått over mesteparten av eksosen idag med eksospasta hvor jeg fant små lekkasjer, har strammet opp bolter på innsug og skiftet til ny type eksospakning på topp med varmeskjold. 

20180429_194317.thumb.jpg.d527f8675d384f20239ac7980c4171bb.jpg

Har også fått luftet bremser, lakkert opp visker armer, fikset hornet og fått unna siste småtteri. Så jeg var temmelig klar for å endelig bruke denne grønne balja. Men nei, bare etter 4-5 min kjøring så stinker jeg jo allverden i alle klær og hår. Har vurdert lenge å skifte gasser, tror muligens jeg har noe choke problemer og dyser og flotør og gudvite meg hva.. Dritt i sabelkatta av gamle bil!!

Sånn, nå var dagens syt og klaging ferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Gabz skrev:

Æsj, det er surt. Kjenner til dette med at motivasjon forsvinner fort når det alltid skal være noe tull med bilene..

Ja alså denne våren har vært et lite pengesluk kan du si, og nå må det visst gå enda mer.. Har andre ting jeg vil bruke penger på enn bil også tro det eller ei.. Det meste annet har fungert slik som forventet men det var ikke dette jeg ville oppleve etter å ha tatt fra hverandre å bygget opp igjen motoren. Blir nok ikke weber denne gang, vipper heller på en fajs gasser. De er bra kopier til halve prisen og alt passer overens, så får se. Vil ha elektrisk tenning og osv etterhvert tror jeg så slipper jeg dette tullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et par Audier i ungdommen fra samme epoke som denne og disse hadde også 13" hjul og jeg mener bestemt at jeg kjørte ca 28 psi så jeg ville prøvd der tror jeg 28-30 psi eller ca 2 bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gjort en kjempejobb og er meget imponert :).

Og skjønner du er oppgitt nå .

Men sånn som du forklarer det,er det nok forgasser /innstillingene der problemet kan ligge.

Hadde en Opel Manta med samme problem ,der byttet jeg forgasser og problem ble løst .

Igjen bra jobbet og gøy å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første treff unnagjort, lånt bilder fra bmwccn sin facebook side.

FB_IMG_1525246613128.thumb.jpg.4bf315a522e435558444b6d214e163da.jpgFB_IMG_1525246615882.thumb.jpg.afc86d534f37bb7df4565dc017fa8077.jpgFB_IMG_1525246610805.thumb.jpg.8fcbe7bb4983ca505c8430f3a4173822.jpg

Var for å polere panser kvelden før, gikk heller dårlig som kan ses på første bilde. Tok både klarlakk og lakk med seg, så blir å finne pris på få panser og bakluke lakkert proffesjonelt. Om noen vil tjene noen kroner så ta kontakt.

Festene til el.vifta på radiator knakk også av så måtte stripse opp dette mens den var på treff, noe mindre gøy..

Men nå går den bedre ihvertfall, kommer alikevell enda eksos inn når jeg ruller ned rutene i fart.. hva kan gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke helt kjent med motoren i bilen din. Men hvis den ventilerer gassene/trykket fra veivhuset til atmosfæren, så er det ikke unormalt at det kommer litt olje/eksos lukt i bilen. Seff ta til betraktning at du er sikker på at det ikke er lekkasje i eksosanlegget.  

Endret av stoltbmwelsker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, stoltbmwelsker skrev:

Nå er jeg ikke helt kjent med motoren i bilen din. Men hvis den ventilerer gassene/trykket fra veivhuset til atmosfæren, så er det ikke unormalt at det kommer litt olje/eksos lukt i bilen. Seff ta til betraktning at du er sikker på at det ikke er lekkasje i eksosanlegget.  

Ja nå lufter den inn i topp av gasser så alt går direkte inn i motor igjen og blir forbrent.

La meg under bilen her om dagen å kjente etter lekkasjer, va bare en heeeeelt bak, og den er tettet samt kommer ikke frem ved kjøring. Så er litt i mørket på hvor det kommer fra.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's E21. Motor snart klar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...