Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Er nå gått tilbake som hverdagsbilen for øyeblikket nå som f31 ble solgt.

20180826_112524.thumb.jpg.f854327f9dd0f6d245416f708b30dfd1.jpg

Hentet e36 328i som skal bli ny daily følg gjerne med den her :) :

 

 

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daa må vi kalle sesongen for i år ferdig, har fått av sommerhjul og skal gjøre klar for rens og dill før bilen blir satt på lager for vinteren og muligens hele 2019. Vurderer å ta et års pause fra veteranbilen for å spare opp til litt ymse som er større kostnad enn det vanlige vedlikehold. Vi får se :)

PSX_20181010_222105.thumb.jpg.38ad39fc8d4df870869ced261df744d4.jpgPSX_20181010_222213.thumb.jpg.bb68afb093457ed99409b3314aaf5454.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom denne er lagret bort så vil det ikke skje så.mye annet enn planlegging her. Skal innom å ta på trekk på bilen her snart men ikke så mye mer enn det. 

Men i mellomtiden så tenkte jeg høre om det er noen som har ideer på hva som burde bli neste steg? Har lyst på så mangt men ikke alt man kommer på. Søknad er enda inne for turbonkonvertering, men tar jo år og dag for å få svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen er jo blitt så bra at jeg vet ikke hva jeg kan komme med her jeg :).

Men en skikkelig motor ,hadde jo vært noe og det har du jo søknad inne for .

Disse kler jo og skikkelig felgkant ,men ikke minst ,et skikkelig understell med nye foringer og div ,er jo nice :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du og finne en original diffbrems så er jo det konge.

Hva med og lese seg opp på god gammeldags sugetrimming. Det var jo det man drev med før. En M10 som hyler på 7000 rpm er mye artigere enn en turbo. Det heter forresten eksosbrems og ikke turbo.

En annen kamaksel og weber gasser så er du vel godt på vei. Kanskje kraftigere ventilfjærer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sveigis skrev:

Denne bilen er jo blitt så bra at jeg vet ikke hva jeg kan komme med her jeg :).

Men en skikkelig motor ,hadde jo vært noe og det har du jo søknad inne for .

Disse kler jo og skikkelig felgkant ,men ikke minst ,et skikkelig understell med nye foringer og div ,er jo nice :)

Hehe mja, skulle fått sett den i live, skulle nok hatt litt av hvert 😛 Skulle jo gjerne hatt en m50/m52 etter hvert da og beholdt m10. Vi får se hvordan turbo søknaden går :)

Felgkant kommer bak, foringer kommer når lakk og rust skal tas :)

3 timer siden, RF91 skrev:

Kva med 5-bolts understell, liten turbo på motoren og sperrediff? Då trur eg du skal ha litt å pusla med 😄

Korleis effekt får du godkjent i E21 forresten? Og kva er effektmålet ditt?

Har fundert på 5 bolts før men tviler på jeg gidder, er en helvettes stor jobb å få til bak.. D hadde jeg nok også gått for større diff og d snakker vi ihvertfall jobb 😅 Sperrediff må jeg få til en eller annen gang, men motor først :)

Har hørt man får godkjent opp til 213hk så satser på 200hk på papiret. :)

 

1 time siden, Rune-K skrev:

Klarer du og finne en original diffbrems så er jo det konge.

Hva med og lese seg opp på god gammeldags sugetrimming. Det var jo det man drev med før. En M10 som hyler på 7000 rpm er mye artigere enn en turbo. Det heter forresten eksosbrems og ikke turbo.

En annen kamaksel og weber gasser så er du vel godt på vei. Kanskje kraftigere ventilfjærer. 

Ja de vel like enkle å finne som en blå gris desverre.. 

Kam må det jo bli uansett, men turbo kam da selvfølgelig :) sugetrim har jeg vurdert lenge men det gir ikke nok føler jeg. Ja det gir litt hester og en en pen lyd men hver eneste hestekreft koster jo skjorta.. Turbo er rett å slett billigere og enklere føler jeg da og har muligheter for mye mer enn bare sugetrim. God tanke da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt. Det heter eksosbrems.:)

Hva med tidsriktige "oppgraderinger" innvendig? Studer katalogen fra Eiker motorshop eller Biltema fra 80 tallet så finner du mye artig utstyr som var et must når det sto på som værst. Og selvfølgelig vindavisere i akrylplast montert på framvinduene. 

Husker at Biltema solgte elektriske vindusheiser for ettermontering. Det var noen klumper med innebygd motor som man skrudde fast over vindussveiva. Tenk og finne et slikt sett idag. Eller setetrekk med integrert sidestøtte. 

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's E21. Motor snart klar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...