Gå til innhold

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, RF91 skrev:

Eg blei nysgjerrig på den oppdateringen du ha planlagt 😅 Ikkje plag oss sånn!

Som tv2 sine gamle reklamer sa, se hva som skjer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StigJ skrev:

LAKSETRAPP!! :lol:

Aaand we have a winner 💪💪

2 timer siden, fxslin skrev:

Digger denne bilen! Den blir så kul med tidsriktig styling, elsker fronten på denne nå!

håper det er laksetrapp!!!

Takker takker :D

Det er det vettu ;)

received_10217499491463263.thumb.jpeg.922c87f6a742154fe49e04ac2e63437d.jpegreceived_10217499491703269.thumb.jpeg.708569e6590e89c1f464be64d6ccb406.jpegreceived_10217499491383261.thumb.jpeg.1524b5491b48c2fdea3847fe662b5911.jpeg

Ny og ubrukt Auto-plas laksetrapp :D:D dette har jeg hatt lyst på i evigheter!!

Henter denne om halvannen uke påvei hjemover til Sandnes for sommerferie, suuper spent på totalresultatet. Desverre uten originale fester, eller fester i det hele, men skal nå alltids få mekket til noe midertidlig tenker jeg 💪💪😍😍

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Per dags dato så bruker jeg halvsynt 10-40 olje fra biltema etter motor er bygget opp igjen. Nå skal jeg på ca 2000km langtur med bilen i sommer så vil skifte olje i forkant til noe bedre. Sliter også med tikking etter ventilklaring er justert så regner med det er oljen som er skyld i dette.

Er det noen kloke hoder som har anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, danskiii skrev:

 Per dags dato så bruker jeg halvsynt 10-40 olje fra biltema etter motor er bygget opp igjen. Nå skal jeg på ca 2000km langtur med bilen i sommer så vil skifte olje i forkant til noe bedre. Sliter også med tikking etter ventilklaring er justert så regner med det er oljen som er skyld i dette.

Er det noen kloke hoder som har anbefalinger?

Jeg bruker helt vanlig halvsyntet på min M30. 10-40 går helt fint. Husk at alle av dagens oljer er mye bedre enn de som var på 70 tallet så Biltema burde fungere helt fint. 

Alle M10, M20 og M30 tikker litt og det får du aldri bort. Oljretypen hjelper ikke på dette da de ikke har hydrauliske ventilløftere. 

 

Og laksetrapp er tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg bruker helt vanlig halvsyntet på min M30. 10-40 går helt fint. Husk at alle av dagens oljer er mye bedre enn de som var på 70 tallet så Biltema burde fungere helt fint. 

Alle M10, M20 og M30 tikker litt og det får du aldri bort. Oljretypen hjelper ikke på dette da de ikke har hydrauliske ventilløftere. 

 

Og laksetrapp er tøft.

Går ikke bedre med tykkere olje da?

Famt et ombyggingskit til hydrauliske løftere en stund tilbake, noe å gå for?

Takk :) skal på på tirsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10w40 er ideelt for denne motoren. Tror ikke tykkere olje (f.eks castrol 10w60) hjelper på tikkingen i det daglige. Kjørte 10w60 på m30 ved banekjøring og da gikk motoren finere ved skikkelig hardkjør kontra 10w40. Men ingen forskjell i det daglige annet enn tyngre kaldstarter og seigere motor med 10w60 olja.

Dersom ventilene er justert korrekt så er det ikke farlig med litt tikking fra disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med at jeg får bare fyllt 25 liter på bensin, akuratt som om den ene tanken ikke blir fyllt. Enten det eller så viser måleren min tom 25 liyer for tidlig.. hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant utav problemet, var lufteslangen som var for lang til ene tanken og var kommet i klem. Det tillot ikke luft å unnslippe tanken å derav kunne den ikke slippe inn bensin :) løsnet opp slangen og det flommet inn med en gang :) quick fix!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig erfaring med biltema olje , både på m30 og m50 , virker som olja til biltema blir "sådær” når den blir skikkelig driftstemp , m10 er ikke noe problem å få lydløs i forhold til tikking , men om du har injection så er jo de dysene kjent for å tikke ganske mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, stig. skrev:

Jeg har dårlig erfaring med biltema olje , både på m30 og m50 , virker som olja til biltema blir "sådær” når den blir skikkelig driftstemp , m10 er ikke noe problem å få lydløs i forhold til tikking , men om du har injection så er jo de dysene kjent for å tikke ganske mye. 

Har gasser så slipper unna det. Hvilken olje vil du evt anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's E21. Motor snart klar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...