Gå til innhold

Anbefalte innlegg

On 2.8.2018 at 0.40, fxslin skrev:

Den laksetrappen er så tidsriktig og råkul!!! 

Takker! :D

23 timer siden, RF91 skrev:

Ser ut som du har hatt ein ok+ sommar 🙂 Vil forresten sei at om du får på ei lita vinge so blir bakenden på bilen aldeles prima. Do it 😎

Aldeles fortreffelig sommer! 👌

Ja må se om jeg ikke kan finne en. Liker ikke dem som går nedover på hver side da, må være kun på topp av luka..

13 timer siden, Larsinnj skrev:

Konge med roadtrip i gammelbil! :) Fant du ut noe av lukten inne i bilen? 

Det er ihvertfall helt sant!

Ja det var baklukepakningen som var dårlig 😛 byttet til en som er aaaltfor stor slik det er mye press på 😅

3 timer siden, liffi skrev:

Lukter ingenting! Bare eieren som er litt rar, eller kjørt «nybil» for lenge :) 

Lukter ikke nå nei, fiksa jo det før bud jeg vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte også legge inn forbruk og km for hele turen:

265km, 24.3L =0.92L/mil
301km, 15.05kr/582.83=38.7L =1.28L/mil (Glemte skrive ned hvor mange liter jeg fyllte før det forsvant fra pumpeskjermen så måtte regne ut fra pris på hele fyllingen og pr.L der og da 😛 )
368km, 36.1L = 0.98L/mil
455km, 40.05L = 0.88L/mil
165km, 18.07L = 1.09L/mil
531km, 46.0L = 0.87L/mil

Gjennomsnitt for turen
2085km 203.22L = 0.97L/mil

Må si meg godt fornøyd med å komme under literen på mila men burde klare komme enda litt ned med korrekte emulsjonstuber i forgasseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål ang eksos. Jeg funderer på å sveise egne grenrør. Ser pedersen racing selger eksos flens og noe rør for å sveise. Er det noen som har gjort dette selv før som har insider tips? Evt kjenner til noen jeg kan kontakte for noe tips? 

Har TIG apperat på jobb så tenkte sveise der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du å tigge er det vell ingen problem, kan du ikke å tigge anbefaler ikke jeg å begynne med å sveise grenrør. en ting er at det fort blir knotete og trangt å helsveise alt, men du må også være ganske flink og særdeles tolmodig når du skal kappe rørbend. Må kappe og tilpasse det bortimot perfekt før sveising, kan ikke ha glipper på "mange" millimeter. 

Er vell fortsatt snakk om sugemotor? Får ikke du tak i noen rimlige kina kopier da? gjerne i rustfritt stål? Jeg skal f.eks ha noe som heter raceland til mitt m3 3.2 bygg, som er kopi av supersprint som koster 15k. Raceland koster ca 2k, det er så billig at man som privatperson egentlig ikke å skaffe materialene i rett lengde engang. ( bøyer er mye dyrere) på toppen av det, så er jo det faktisk helt "OK" lagd også, og kopi av noe man vet fungerer med tanke på diameter på rør og lengder/bøyer ( flow ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hsd skrev:

kan du å tigge er det vell ingen problem, kan du ikke å tigge anbefaler ikke jeg å begynne med å sveise grenrør. en ting er at det fort blir knotete og trangt å helsveise alt, men du må også være ganske flink og særdeles tolmodig når du skal kappe rørbend. Må kappe og tilpasse det bortimot perfekt før sveising, kan ikke ha glipper på "mange" millimeter. 

Er vell fortsatt snakk om sugemotor? Får ikke du tak i noen rimlige kina kopier da? gjerne i rustfritt stål? Jeg skal f.eks ha noe som heter raceland til mitt m3 3.2 bygg, som er kopi av supersprint som koster 15k. Raceland koster ca 2k, det er så billig at man som privatperson egentlig ikke å skaffe materialene i rett lengde engang. ( bøyer er mye dyrere) på toppen av det, så er jo det faktisk helt "OK" lagd også, og kopi av noe man vet fungerer med tanke på diameter på rør og lengder/bøyer ( flow ) 

Foreløpig enda sugemotor ja så prøver å holde det på lavkostnad siden det ikke er dikkert hvor lenge det er nødvendig. Alikevell så er det ikke så gøy med støpt manifold som går over til galvanisert eksos. Vil ha alt rustfritt, ser biltema har begynt å selge rustfrie rør og potter endelig til en grei pris så vil også ha grenrør.

Er en del forskjellige kopier rundt å går ja, men bekymret for de bare sprekker opp med en gang.. kan sjekke litt mer, er vel bedre enn å lage selv ja, blitt vant til den vanskelige metoden 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er redd for sprekker tror jeg nok ikke biltema sine rustfrie rør er vegen å gå. Det er nok vesentlig mindre stress i enn vanlig grenrør enn ett turbogrenrør. Vet mange som kjører "billig" grenrør på sugis s50/s54 ivertfall, og det fungerer veldig bra, også over tid :) 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, hsd skrev:

om du er redd for sprekker tror jeg nok ikke biltema sine rustfrie rør er vegen å gå. Det er nok vesentlig mindre stress i enn vanlig grenrør enn ett turbogrenrør. Vet mange som kjører "billig" grenrør på sugis s50/s54 ivertfall, og det fungerer veldig bra, også over tid :) 

Alwright, får prøve jeg da takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nytt.

Måtte fjerne spylervæsketanken jeg laget da det kom brunt vann utav den, sveisene hadde visst reagert litt med spylervæsken så var tyktflytende brun gugge nedi der.

20180805_164727.thumb.jpg.cbbb038330d30a94534e86d16ad4e92a.jpg

Så den har ligget i syre siden igår og fått rustgrunning på innsiden, MYE rustgrunning. Må lakkes på nytt på utsiden men blir nok bra 👌

Fant litt fukt i reservehjulsbrønnen, not good, så teppet måtte ryke desverre. Har prøvd å lufte i et par dager men det holdt bare fukten så heller teppet enn stålet. Ligger somregel bare verktøy der uansett så ingen tårer spillt.

20180808_205305.thumb.jpg.0bb945d1179856b74c4f207dbcb15a79.jpg

Sååå på e30meet traff jeg jo også på en kar som hadde med en gave, stabstang til bakstilling. Den har nå blitt rensket for gamle fester, skal pusses ned og lakkes opp før den skal på. Det gledes å slippe at ræva på bilen skal lene seg så mye i svinger!

20180808_205855.thumb.jpg.c53f8c7d8544fb483ab3a8a65ad46679.jpg

Så kom det også en annen leveranse på jobb idag, 2 stk midtkonsoller over håndbrekk fra e28. En brun og en sort( sorte viste seg å være blå men er falmet noe så ser det ikke 😛 )

20180808_105357.thumb.jpg.38d4a2b814c2c7097202d45f32e40d40.jpg

Den brune er ikke helt iorden, har noe skruehull bak og noen skavanker men vil bli bra til slutt. Har bestilt deksler til der det har vært knapper og startet å farge den om til sort.

Den blå/sorte gidde jeg en prøvemonterting, og deet var utrolig tilfredsstillende! See daaa!

20180808_205326.thumb.jpg.b601f2edb6cc19994234d0eec07f316b.jpg20180808_205336.thumb.jpg.879a709773df6c4d7ced684dd46c698c.jpg20180808_205500.thumb.jpg.329832d8032a4ea5b8eef293cd80f1cb.jpg20180808_205440.thumb.jpg.f6f8fb27ce53a06d700b7b239ffd55d7.jpg20180808_205418.thumb.jpg.cd969abf9c034c67905dfb651cbb064b.jpg20180808_205528.thumb.jpg.513438c625654f5ea8c60df8fb26e92a.jpg

#Fornøyd!

Nå må jeg bare lage en brakett for å få festet konsollen i bak kant og saken er i boks! Woooop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.7.2018 at 0.53, danskiii skrev:

 

Har gasser så slipper unna det. Hvilken olje vil du evt anbefale?

Stort sett alltid brukt castrol , men har prøvd mye annet å som har funka greit , men tror biltema oljen er eneste jeg ikke anbefaler til noen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.8.2018 at 23.30, liffi skrev:

Gjorde seg med den midtkonsollen :) 

Takker 👌

 

3 timer siden, stig. skrev:

Stort sett alltid brukt castrol , men har prøvd mye annet å som har funka greit , men tror biltema oljen er eneste jeg ikke anbefaler til noen . 

Ja ok, skal prøve noe tykkere neste gang jeg bytter ihvertfall.

3 timer siden, Frode D skrev:

Digger laksetrappen. Det blir helt riktig på denne 😎

Damn straight! 💪😎 takk

2 timer siden, RF91 skrev:

Midtkonsollen satt jo som Hans i Grete 🙂 Har ofte "irritert" meg over at bilar frå 70ish-talet sjeldan har ein midtkonsoll. Ser berre rett ned på golvteppet 😅

Hehe takk :) Ja dels enig, noen passer å ikke ha noe der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's E21. Motor snart klar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...