Gå til innhold

Forslag/meninger til morrobil?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Solberg93 skrev:

Vet ikke om det har blitt nevnt tidligere, men har du vurdert å spare til en ombygd E39M5? 

Da har man vel en bil for resten av livet.

Jo, men så var det dette med tålmodighet da.. Også tror jeg ikke forsikringen gir så god pris på en sånn med 20/21 som yngste sjåfør.

4 timer siden, Magnus. skrev:

Om du tenker på golf gti, ville jeg heller sett på A3 2.0tfsi quattro. samme motor, men du får 4wd, og til stort sett samme pris. 

Hmm. Hvilken gen. blir det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gabz skrev:

Skjønner, skjønner :) R53 facelift kan absolutt være veien å gå. Du nevnte vel også at R56 ble litt mer komfort og litt mindre kjørebil? Dessuten blir det litt mye å bruke 120k framfor 70-75k på en R53 når det for meg blir ganske små forskjeller og kanskje litt mindre av det jeg ønsker meg. Trimmevennlig liker jeg også å høre :D Eksos, annet hjul til kompressor, chip etc. kan sikkert gjøre mye på de!

Tror egentlig jeg vil holde meg til RWD/AWD med mindre det er snakk om Mini'en. Hadde neppe gått for Honda for å være ærlig.

Mer komfort, og _visstnok_ mindre kjørebil enn R53 - sitat Miniforum og biltester. Men hjelpeossvel for en kjørebil R56 er også :D Jeg ser poenget ditt - for oss lå andre kriterier høyere - som driftssikkerhet. Ikke det at R56 er kjent for å være superpålitelig, men den er nok en bil som er bedre bygget enn R53. 

Tror nesten du bare må kontakte et par selgere og få prøvd en :)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Marius2002 skrev:

 

Førstegen er ikke så fin, men andregen er jo ganske grei :) Men til de pengene der er vi på samme nivå som en fin E90 eller 1-serie også.

33 minutter siden, papertiger skrev:

 

Ja, nettopp det. Sier absolutt ikke at R56 ikke er noe kjørebil, bare litt mer fokus på driftsikkerhet, komfort etc. Noe jeg ikke har spesifikke krav om, hehe :) Tar heller littegranne dårligere bygd bil som heller er litt mer basic kjørebil. Men ja, må nok bare få prøvd og få en følelse på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, DanielStance skrev:

Største motoren til W201 er en 2,6L bensin, og 2,5L diesel. :)

Ikke så lenge siden det lå en 2,6 Sportline med manuell og ASD sperre til salgs på finn :)

Klarer du å finne link til annonsen? Disse vokser ikke akkurat på trær.

Jeg hadde sett etter en E46 325i eller større.

Endret av Ess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenkte på med antiskrens er hjelpen på tørt føre. På vinterføre går alt treigt og kontrasladder er forutsigbare, men  jeg har hatt kontrasladder på tørt føre i 60-70 som det har vært helt umulig å rette opp, med dertil totalvraket bil, sykebil, politi og brannvesen for å få meg ut. Fikk en god omgang juling også, så jeg er glad farten ikke var høyere, noe den ofte er med litt inspirert kjøring.

En e46 330i kan nok bli temmelig rå med stivere understell, big brakes, og justerbar camber og toe.

Se bare på hvilke biler trf og intra m3en konkurrerer mot i sine klasser.

2017 er siste året med årsavgift. Fra nå av bakes den inn i forsikringen. Ganske fint om man bare vil bruke enkelte biler i enkelte deler av året.

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett, ja. Da kan det fort være greit. ABS er også kjekt å ha, noe jeg var heldig å ha på MX-5'en da mange av de NA'ene ikke har det. Sluppet unna noen bakfangerkyss takket være det når folk har bråbremset foran meg, haha. E46 kan bli tøft, ja, det er på listen :) Får se litt angående de hva jeg bestemmer meg for. 

Åja, det visste jeg ikke angående årsavgift! Kjekt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W201 med 2.0l og 4-trinns er ganske langt unna "Morrobil". Disse trenger 2.3 16V eller 2.6 rekkeseks før de kan karakteriseres som interessante. Hvis TS først skal ha gammal Merce kan han like gjerne kjøpe en W124 300/320 bensin i prisklassen "Vinterbil", men disse er ikke i nærheten av BMW når det kommer til sporty kjøreegenskaper.  

Synes Gabz burde vurdere en E46 Coupe med sekser/manuell - det er stor forskjell på en slik og en E39 med automat. Ulempen er at E46 fort blir dyre å drifte med lange smørbrødlister over ting som burde vært fikset, høyt oljeforbruk og en åpen diff som er alt annet enn leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg hatt sånn type bil hadde jeg heller fylt ut budsjettet og kjøpt en E60 tenker jeg. Skal jeg ha morrobil så skal den være på andre enden av skalaen :) E46 kunne gått med tanke på at man ganske lett kan finne 3.0L med manuell og eventuelt montere presse. Men skal jeg gå for en morrobil så er egentlig planen å holde meg unna den typen bil og heller gå for noe mer uvanlig i trafikken som har litt mer fokus på kjøring enn komfort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tilnærmingen din veldig godt. Det er sjeldent man ser folk som vil ha/kjører en bruksbil med såpass store kompromisser.

Har du vurdert Ford Fiesta ST eller Focus RS? Ford er kanskje de flinkeste i verden når det kommer til å lage underholdende pocketrockets med fwd. Porsche 944 NA ble nevnt. Disse mangler litt motor, men tar igjen en del på design, sjarm og at de er relativt sjeldne langs veien. Rustbeskyttelsen er grei nok og verdien relativt lav, så de kan brukes vinterstid uten bekymringer. Det største irritasjonsmomentet er bakluka (dårlig passfom og vannlekkasjer) og interiøret. Misforstå meg rett - interiøret er solid, men det oser 80-talls Audi - kanskje sjarm for noen, men ikke for meg.  Mtp deler tror jeg du får mye til edruelige priser via USA, men ikke alt. Dessuten er diffen lagd av papp og raser fort hvis du er glad i sladding og burning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...