Gå til innhold

Forslag/meninger til morrobil?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Scorpio cosworth 2.9 24v. 224hk og som regel automat. Men disse kan du enkelt bygge om til manuell uten noe fiksfakseri.

Disse har sperrediff, er billige og greie. Men skal du ha noe mer førerfokusert til en billig penge, da er vel mx5 eller z3 1.9 det eneste. Man får ikke bra, og stor motor til under 100k slik jeg ser det. Vertfall ikke når det ikke skal være luksusdråg eller fwd.

Men masse artige forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Werther skrev:

 

Må være litt kresen slik at jeg ikke ender opp med noe som selges etter et par måneder igjen :) Ford kunne muligens vært noe, ja. Men igjen skeptisk til FWD utenom Minien, så må se om det ikke blir noe med RWD eller AWD først. 944 synes jeg er veldig tøff, ja. Litt retro interiør er ikke så farlig. Hadde fått bøttestoler uansett, og kanskje bur og seler. Men har sett at mange av de sliter med lekkasjer og slikt, ja..

10 minutter siden, DanielStance skrev:

 

Ja, er jo det og. Bruker heller 100k på en grei 200SX om det skulle komme opp en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Evopower skrev:

 

Ja, er vanskelig å få krysset av alle boksene mine til denne prisen, hehe. Kan ha det ene eller det andre også da, bare at det ikke er KUN det ene eller det andre. MX er jo et billig alternativ som jeg er kjent med om det ikke blir noe annet. Men da kommer suget etter fornuftig bruksbil fort opp igjen, så den er best som andrebil tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gabz skrev:

MX er jo et billig alternativ som jeg er kjent med om det ikke blir noe annet. Men da kommer suget etter fornuftig bruksbil fort opp igjen, så den er best som andrebil tenker jeg. 

Korrekt. Problemet med MX-5 NA er at den gir abstinenser til de grader etter salg, det er derfor jeg har hatt 3 stk. Men med mindre man trimmer de med kompressor vil du etter en stund få lyst på mer gamp eller som i mitt tilfelle - lyst på lyden av en syngende sekser eller åtter. De begynner også å bli gamle, så som du vet vil mange ha rustskader og oljeforbruk/behov for overhaling. Anbefaler deg å unngå MX-5 på ny med mindre det er en NC 2.0l Sport, du vil sikkert gå lei og selge etter 5 mnd.

Er ellers enig i at 200SX S14a er kul. Den har fett design og bra ytelser. Bare vær obs på girkassene og at interiøret er ekstremt kjipt - det er vanskelig å skille en S14a fra bestemors 1993 Nissan Sunny 1.4i innvendig. Akkurat der er BMW et par sjumilsstøvler foran.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, nettopp det. Angående 200SX så synes jeg interiøret er helt fint for min smak, tidsriktig og simpelt :) Setene blir igjen byttet til bøttestoler uansett. Men disse har gått opp til 140-150k for en i god og ganske original stand, som er alt for dyrt for slikt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en S14a i fjor. Den gikk godt og hadde fin lyd, i tillegg til VLSD fra fabrikken. Som Werther sier hadde også jeg litt problemer med girkassen, sleit med å gå inn i gir en del ganger. Ser at en del putter inn girkasse fra Nissan 350Z da disse tåler mer. Akkurat nå er det ikke mange for salg, men av og til dukker det opp noen til ca 100k. 

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83979957&fks=83979957

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82628296&fks=82628296

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80639179&fks=80639179

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81761184&fks=81761184

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79815150&fks=79815150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.1.2017 at 22.47, Fredrik 90 skrev:

Hvis du skal kjøre litt på bane samtidig som du skal ha en bil som er god å kjøre samtidig se bra ut så utgår jo det meste av japsebiler som er nevnt her. Skal du herje litt på bane så utgår jo framhjulstrekk, så da vil jeg søkt etter en godkjent ombygd E36 M3 eller kanskje en E30 med litt kvass motor. Ellers så er jo Audi S4 B5 en god allrounder, eventuelt en E87 120i om det ikke blir for slapt. 

Skulle likevel framhjulstrekk friste så er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt, Golf 5 GTI. Dette er faktisk mye bil for pengene, trimmevillige er de også samt at de er gode å kjøre og ser bra ut :) 

s4 b5 begynner vel å koste litt? men det morsomme med disse er at det koster jo faktisk ikke mange kronene å få skremt opp MYE hester i de! :D

eventuelt e87 120+D Trf har jo ganske bra trimme kitt til disse! :) og de er veldig morsomme å kjøre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gabz skrev:

Se der, ja :) Dukker det opp en sånn samtidig som jeg har penger klart er det ikke tvil om hva jeg går for! Bytte til 350 kasse høres jo veldig greit ut. Dyre de?

Ikke helt sikker på prisen. Den vanlige girkassa på S14a fungerer nok fint så lenge du ikke herjer for mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...