Gå til innhold

Knutmyr's E61 2005


Knutmyr
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
3 minutter siden, awt skrev:

Ble greit med leppen, får håpe din overlever lengre enn min. :D

Skiltholderen kunne du spart deg for, mye penere uten. :)

Må ha holder for at skiltet skal sitte 😜 Har lagt coating på bilen i vinter, og det resulterte i at det ikke var mulig å bruke borrelås 🤓 Skal prøve å pusse til feste for det snart. Liker heller ikke skiltholder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Endelig fått tatt en liten service. Skiftet luftfilter(trengtes visst)IMG_1342.thumb.JPG.336c9bbf1c5ccfef61066789cabc6bc4.JPG

Fjernet også swirl flaps og rengjorde innsug skikkelig. IMG_1344.thumb.JPG.643eeac4b5ee89fb781e62f1cec3cb31.JPGIMG_1345.thumb.JPG.bcc8450201051f92ed9f5f6987a4013a.JPG

Nye kupé filter og ny veivhusventilasjon er også på plass. Dieselfilter ligger klart

Endret av Knutmyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
2 timer siden, Carlsius skrev:

En E61 tråd som har gått meg forbi det her. Har gått igjennom tråden og utrolig fin bil du har her og flott oppgradering med å foliere listene rundt vinduet til shadowline. Det gjør seg godt med den grå fargen på bilen :)

Takker. Ja det gjorde mye for utseende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Bare for morro skyld har jeg retrofitted FLA(5AC), fjernlysassistent på bilen. Bilder kommer når jeg får montert sammen igjen. Men dukket opp noen småproblemer underveis med CAN bus feil og manglende kommunikasjon med noen ECU'er innimellom. Noen som har tips om hva som gjør dette? @Saltkjelen eller @SweetBMW kanskje? Lagde en koblingsbro slik at jeg ikke måtte kutte ledningene og koblet meg inn før RLS. Har brukt loddeskjøter, så det skal være god kontakt. Har fått lagt til 5AC i FA og kodet CAS, LMA, KOMBI og FLA. Får feil i NCS innimellom både mot CAS og KOMBI. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja si det du? Dårrlig kontakt er det jeg kommer på, evt defekt FLA da.

 

Når du sier lodde skjøter, mener du sånne du varmer også smelter tinnet gjennom liksom? Eller har du brukt loddebolt?

 

EDIT: Og hvor ser du disse can bus feilene hen? i ISTA?

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, SweetBMW skrev:

Tja si det du? Dårrlig kontakt er det jeg kommer på, evt defekt FLA da.

 

Når du sier lodde skjøter, mener du sånne du varmer også smelter tinnet gjennom liksom? Eller har du brukt loddebolt?

 

EDIT: Og hvor ser du disse can bus feilene hen? i ISTA?

Ja feil dukker opp i ista. Når jeg kjører test plan er de borte. 

Skjøter er sånne som presses sammen og så varmes, så ble litt feil med loddeskjøter. Men kan alltids fysisk lodde så jeg er sikker på at det er kontakt. Kjøpte ledninger ferdig med pinner så skal være OK i den enden også. Får prøve å koble tilbake til originalt og se om feilene er borte

FLA virker OK. Eneste er at det var feil på at sikten var blokkert, men den virker som den skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg målt gjennom y-koblingen jeg lagde, og måler 0,2 Ohm mellom alle ender på hver gren. Feilene på K-Can ble borte når jeg koblet tilbake ledningene på RLS, men kommer tilbake når jeg kobler til Y-koblingen.  FLA er også borte fra oversikten i ista i dag. Jaja skulle sikkert ikke ha detta til å virke på denna bilen da 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...