Gå til innhold

Bestilt M2 LCI


sluquet
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er muligens i ferd med å signere kontrakt på en ny M2. Har valgt følgende utstyr, noen som har noen innspill? Ikke valgt el-seter og soltak da jeg prøvesatt en M2 med dette og det var litt lite takhøyde for meg (er 1,97). Blitt fortalt at el-seter stjeler et par cm, samme med soltak. M-drivers ser jeg ikke helt behovet for, og prep. for apple carplay er visstnok ikke noe særlig og kan i verste fall bestilles via portalen i ettertid. Bestiller nok sort performancegrill + leppe på bakluka og muligens m-performance eksos også.

- mineralgrå metallic

- MKG drivelogic

- oppvarmbart ratt

- alarm

- comfort access

- ryggekamera

- solbeskyttede ruter

- aut. avblendbart sidespeil førerside

- aut. avblendbare innvendige speil

- gjennomlastingssystem

- adaptive kjørelys

- lyspakke

- fjernlysassistent

- navigasjon professional

- dab +

- harman / kardon

- connected drive

- RTTI

- remote services

- telephony with wireless charging

- speed limit info

 

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ha absolutt ikkje greie på ekstrautstyr då nyaste bilen eg ha eigd e ein E39 frå desember i 97, men i ein slik bil må du i alle fall ha manuell kasse (om da går an å få). Automat i ein morrobil blir likso litt feil uansett kor bra kassen e :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Interiørfarge blir svart dakotaskinn, ikke mulig å velge noe annet faktisk. På M2 er det lite valgmuligheter på lakk og interiør. Fire farger, og kun en type seter, en type lister og en type tak.

Det blir DKG-kasse, ikke manuell. Den er raskere for det første, og manuelle girkasser sluttet jeg med for 15 år siden :) Kjører en del i kø til og fra jobb og da er det veldig greit å slippe clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst vil jeg si at det er bare å handle, ikke noe å lure på. M2 har fått stående applaus ifra en samlet motorpresse, til og med BMW kritiske Jeremy Clarkson likte denne bilen. Det er også nå vi har en liten sjanse til å få slike biler relativt billig her i Norge, vi skal langt ned på 90 tallet for å finne sist en M bil var så billig. Allrede nesteår kan avgiftene gå krafig opp hvis det blir ny regjering, så smi mens jernet er varmt som de sier. 

Når det gjelder utstyr så synes jeg lista ser grei ut, men jeg stusser på at du velger bort el seter. I en bil til over 800 000,- og ikke minst en M bil så er det veldig kjipt med manuel setejustering. For ikke å snakke om videre salg igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Først og fremst vil jeg si at det er bare å handle, ikke noe å lure på. M2 har fått stående applaus ifra en samlet motorpresse, til og med BMW kritiske Jeremy Clarkson likte denne bilen. Det er også nå vi har en liten sjanse til å få slike biler relativt billig her i Norge, vi skal langt ned på 90 tallet for å finne sist en M bil var så billig. Allrede nesteår kan avgiftene gå krafig opp hvis det blir ny regjering, så smi mens jernet er varmt som de sier. 

Når det gjelder utstyr så synes jeg lista ser grei ut, men jeg stusser på at du velger bort el seter. I en bil til over 800 000,- og ikke minst en M bil så er det veldig kjipt med manuel setejustering. For ikke å snakke om videre salg igjen... 

Jepp, føler litt på meg at det blir handel. Det kjedelige er at det er ett års leveringstid, men da har jeg i hvert fall god tid på å bli kvitt 330e-en. Grunnen til at jeg velger bort el-stoler er enkel, jeg får ikke plass under taket da de ikke går like lavt som manuelle seter (har jeg blitt fortalt). Som jeg skrev i førsteinnlegget, den jeg prøvesatt med el-seter justert helt ned og soltak kræsjer jeg hodet i taket i. Skal prøve å sitte i en 2-er med el-seter og uten soltak for å se om det hjelper. Er det bare soltaket som må bort for å få plass bestiller jeg med el-seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sluquet skrev:

Jepp, føler litt på meg at det blir handel. Det kjedelige er at det er ett års leveringstid, men da har jeg i hvert fall god tid på å bli kvitt 330e-en. Grunnen til at jeg velger bort el-stoler er enkel, jeg får ikke plass under taket da de ikke går like lavt som manuelle seter (har jeg blitt fortalt). Som jeg skrev i førsteinnlegget, den jeg prøvesatt med el-seter justert helt ned og soltak kræsjer jeg hodet i taket i. Skal prøve å sitte i en 2-er med el-seter og uten soltak for å se om det hjelper. Er det bare soltaket som må bort for å få plass bestiller jeg med el-seter.

Ja det er en saftig ventetid, en kamerat bestilte sin M2 i fjor sommer var det vel. Mener han skulle få den på forsommeren i år en gang, så ventetiden er ganske voldsom. Men hvis du er rask med å legge inn en ordre så kan de vel få til å få bilen i løpet av dette året. 

Jeg var ikke klar over at elseter er høyere, men det er jo logisk at takluke tar mer plass under taktrekket så det høres fornuftig ut å prøvesitte en bil uten takluke ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var jeg som bestilte M2:

Nå er det ganske begrenset fargeutvalg på m2, derfor ville jeg hatt den i svart.

- Svart

- Manuell gir

- lyst skinn

- el.seter med minne

- navi pro

- Harman kardon

 

Ingenting mer. Det skal være en drivers car. F.eks er en e46 m3 uten soltak og med manuell gir veldig høyt verdsatt i dag, kontra de med soltak og SMG.

Lykke til :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så lang ventetid så ville jeg nesten ventet til juli med å bestille. Etter hva jeg har fått med meg, kommer det en facelift da :) Forhåpentligvis gjør BMW noe med de utdaterte lyktene på LCI-utgaven, spesielt foran må de få inn adaptive LED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Signerte kontrakt i går. Ble utstyret som nevnt i førstetråden, pluss sort M-performance grill / sidegjeller. Fikk god pris på M-performance eksos også, men den vil ikke BMW montere før du har tatt første innkjøringsservice så får se når den tid kommer. Valgte å vente på 2018-modellen så blir levering i desember omtrent. Kjøpte med 18" M640 vinterhjul også.

 

 

m2.PNG

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, RF91 skrev:

Misunnelig :D Rekna med desember ikkje kan komma fort nok no ;)

Men blei du nåke klokare angåande el.seter/soltak?

Ja, ble mye klokere faktisk :) Prøvde en 2 coupe med manuelle stoler / uten soltak og det var et hav av takhøyde i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvesatt en M2 i Sverige med el.seter, men husker ikke om den hadde soltak eller ei. 

Er 3 cm lavere enn deg, hadde håpet det gikk med el.seter hvis, eller NÅR jeg skal bestille :P  så jeg fikk droppet soltaket :P

Du hadde ikke prøvd en med el.seter, men uten soltak du?

Ellers en både voldsomt fin og fornuftig farge du har valgt, har samme i min X1 20i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...