Gå til innhold

Bruker E46 330xd og 330d samme automatkasse?


driftit
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel i utgangspunktet samme kasse men XD har et annet serienummer men den har også en ekstra boks på kassen som sikkert har med 4 hjulsdrifte å gjøre, muligens denne kan flyttes over. Jeg ser det er det samme med denne kassen i X5/530D at X5 har en ekstra boks bakpå

Begge er GM 5L40E eller A5S390R  

330XD

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EX71-EUR-01-2005-E46-BMW-330xd&diagId=24_0986

330D

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EX91-EUR-01-2005-E46-BMW-330d&diagId=24_0830

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt er bakre del av kassene annerledes på X biler. Fordelerkassen blir skrudd fast bak og da er det en annerledes form. Flensen til mellomakslingen er jo på fordelerkassen. Har bare sammenlignet med E34 525 IX, men regner med at det er samme opplegg på andre kasser.

En mulighet er å skifte over hele huset fra din dårlige XI kasse om montere på de vanlige kassen.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt inne på den siden så i teorien så har 330xd og 530d lik kasse bare xd har et ekstra hus bak til 4 trekken. Dette burde jo kunne bygges over. Har fått tak på en rimelig kasse fra 530d så tror jeg går for den og prøver å flytte over xhuset fra min kasse og til den nye. Kan gi en lyd om noen er interessert i å vite hvordan det går ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Røsker opp i den eldre tråden her, for å informere eventuelle personer som leter etter samme svaret. Dette passer ikke overens. Akslingen ut av girkassen er forskjellige. Denne kan tas av, men det passer ikke over selv om det ser likt ut. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...