Gå til innhold

Alpinhvit E92 M3 - Innkjøp av vinterdekk/felger


Dal-z
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Gabz skrev:

Har aldri vært noe fan av karbontak, karbonlister etc. på bil, synes bare det ser harry og jalla ut. Diffusere, lepper og slikt er innafor, da. Spesielt om det er ekte. Men på tak blir det bare stygt, synes jeg. Og en hvit bil burde ha mye svarte detaljer, så svart tak, spoiler, grill og kanskje litt mer soting på rutene hadde blitt veldig pent :) Felgene synes jeg også at den kler! Som sagt så er svart på hvitt pent så hadde personlig holdt dem svarte.

Jeg får se hva jeg finner ut av. Nå er tak, gjeller på framskjerm og inntak på panseret karbon, men jeg synes faktisk ikke at det er så ille å se på.. Har det ikke travelt med å få det gjort helt enda :)

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Flott å høre at du er så fornøyd, det var jo det jeg sa du kom til å bli ;) E92 M3 er en av de beste M3ene som er laget, mye pga V8ern og lyden. Helt fantastisk bil som er ca ett hundre ganger bedre enn den opphypa E46 M3.

Du hadde helt rett i det at sprengt budsjett ble glemt så fort jeg satt meg inn i bilen :D Synes den er fantastisk, både å kjøre og se på. Får et smil om munnen hver gang jeg går ut i carporten og ser denne bilen stå der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder som viser før og etter spacing. Endte opp med 15mm spacere foran og 10mm bak, og det var absolutt nødvendig! Veldig fornøyd med hvordan hjula sitter i buen nå...😎

Fjerna også skiltplater og klistra på sorte N-merker i samme slengen. Trenger bare en leppe nå, så er fronten bra! Vurderer å gå for en Arkym leppe etterhvert.

Ser faktisk nå at jeg også må bytte blinklyspærene til noen uten oransje glass🤔

image.jpeg.18965e69bdd2b156d9e2ba782d5502aa.jpeg

image.thumb.jpeg.6bf0b25962ed88f26c5d3fec992bce64.jpeg

image.thumb.jpeg.21eff9baa5e51ee3e8934a4ade51e90e.jpeg

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en tur innom eBay i dag. Det endte opp med en Arkym style 1 leppe... Replica vel og merke. Klarer virkelig ikke å forsvare det å bruke 1000 dollar på en leppe:stupid: Krysser fingrene for at passformen er god!

arkym_-_carbon_fiber_aerosport_front_lip_spoiler_-_bmw_e9x_m3_01.thumb.jpg.aede71186dd473a9ce90bfe43b67731e.jpg

 

Sitter også og vurderer diffuser, men er veldig usikker på hva jeg skal gå for her. Noen gode forslag til en noen lunde edruelig pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Dal-z skrev:

Tok meg en tur innom eBay i dag. Det endte opp med en Arkym style 1 leppe... Replica vel og merke. Klarer virkelig ikke å forsvare det å bruke 1000 dollar på en leppe:stupid: Krysser fingrene for at passformen er god!

arkym_-_carbon_fiber_aerosport_front_lip_spoiler_-_bmw_e9x_m3_01.thumb.jpg.aede71186dd473a9ce90bfe43b67731e.jpg

 

Sitter også og vurderer diffuser, men er veldig usikker på hva jeg skal gå for her. Noen gode forslag til en noen lunde edruelig pris?

Så lenge varen er made in Taiwan trenger du ikke å bekymre deg for passformen 👍 Er som regel varer fra Kina som har elendig passform 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Du har vel skrudd noen timer på disse bilene, ja! Skal ikke se vekk fra at det dukker opp noen spørsmål etterhvert:roll:

Som enkelte kanskje har sett, så ble tråden "featured" på Bimmers sin facebook-side i går, og det var jo litt gøy :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Begynner å nærme meg 1500 km med bilen nå. Jeg er fortsatt like fornøyd :D Hadde en liten "langtur" med den en dag, og jeg er virkelig fornøyd med hva denne bilen tilbyr! Den fungerer like bra til småkjøring rundt om i byen som til å kjøre lange turer med, og når du selv ønsker det, så trykker man inn M-knappen og man har en virkelig potent ræserbil:P

Fikk forøvrig Arkym leppe i går, så den skal monteres snart. Det som står på to-do lista i nærmeste fremtid er:

Frontleppe
Baklukespoiler
Justering av eksos. Henger såpass skjevt nå at det er litt småflaut:roll:
Nye lys i underkant av dører
Bytting av litt plast i underkant av fanger (...Som mest sannsynlig har fått litt juling under av/påkjøring under transport til Norge)

 

Utover det, så trenger felgene en shine og bilen en detailing. 

 

Har blitt tatt lite bilder. Kommer nok til å bli mer når det begynner å bli vår i luftaB)

IMG_5664.thumb.JPG.cea93670d969bb9d873854361ce3ff11.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekkert. :)

Hvis du skal ha baklukespoiler av type "Performance - high kick" så likte jeg godt den jeg kjøpte fra GS. Dette var da en utgaven i plast, som ble lakkert i bilens farge. God passform og fin vinkel. Vet ikke hvordan carbon-utgaven er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede en liggende baki bilen :) Tok sjansen på å bestille en svart fra eBay, siden jeg er ganske så bestemt på å få foliert tak og gjeller i sort, istedet for carbon. Tror det kan bli bra! Gleder meg til å få klistra den på nå, tror det kan gjøre mye med hekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...