Gå til innhold

INPA og Bmw tools Windows 7 32 bit


Ray81
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har anskaffet meg ein kabel OBD Diagnose USB Interface Ediabas INPA K+DCAN mit BMW OBD 2 auf OBD 1 20 Pin fra Tyskland.

Har fått installert kabelen med rett driver og INPA 6.4.3.

Får ikke installert Bmw Tools (step1) i  INPA 502 update, kommer opp melding at den ikke finner setup filen.

har følgt denne bruksanvisningen http://blog.obdtool.co.uk/how-to-install-bmw-inpa-cable-on-windows-7-2/

Sitter fast her og trenger hjelp

Er det noen andre enkle programmer jeg bruke for å få resatt airbag lyset på en 320D, 99 modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tennbrikket skrev:

Slett alt og følg guiden som otis har i sin signatur, finner den i diagnose tråden. Fulgte selv denne da jeg skulle få ista oppe å kjøre, men fungerer for inpa også.

Skal få det til, er ikke første gang jeg sletter :?. Eneste guide jeg finner er den med rheingold

Skal jeg slette driveren til kabelen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått INPA til, men sliter med å finne feilen på airbag sensorene passasjerside. Har laget en dummy for selve setesensoren, men feilen ligger også en annen plass. Error 32 Sensor Seitenairbag links Kommunikationsfehler oder Leitungsunterbrechung kommer tilbake etter jeg har resatt.

De 2 lederene som stikker ut, er ikke ibruk. Går ingenting til dem.

Setesensor Airbag under sete.JPG

Endret av Ray81
Oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ray81 skrev:

Fått INPA til, men sliter med å finne feilen på airbag sensorene passasjerside. Har laget en dummy for selve setesensoren, men feilen ligger også en annen plass. Error 32 Sensor Seitenairbag links Kommunikationsfehler oder Leitungsunterbrechung kommer tilbake etter jeg har resatt.

Ser at det er 2 ledninger som stikker ut i løse luften på den gule koblingen under passasjersete, se bilde. Skal dette være en lask som er løsnet eller er det testpunkt?

Setesensor Airbag under sete.JPG

Hvilken bil gjelder det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
On ‎30‎.‎01‎.‎2017 at 16.07, Otis skrev:

"""Start så filen «Ediabas-Konfigurator i mappen «C:\EDIABAS\Ediabas-Konfigurator, i feltet «Interface» velger du det du valgte i pkt 1h, de fleste velger da «INTERFACE=STD:OBD», trykk på «Ändern» for å bekrefte valget. i. Trykk på «OK» for å bekrefte at endringen er utført. 1. Trykk på «Ende» for å avslutte programmet.""

Filen "edibas konfigurator er hos meg en tekstfil på 1kb , ikke program ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...